9.12.2020
Temat dnia: Świąteczne prezenty
1.Na powitanie i na rozgrzewkę - dziecięca zumba
2. Utrwalenie wiersza z poprzedniego dnia pt. "Choinka" - pamięciowe opanowanie wiersza
3. Prezent dla Mikołaja - rozmowa na temat wiersza
Dorota Gellner
A ja się tak bardzo,
bardzo postaram
i zrobię prezent
dla Mikołaja.
Zrobię mu szalik
piękny i nowy,
żeby go nosił
w noce zimowe
i żeby nie marzł
w szyję i uszy,
gdy z burej chmury
śnieg zacznie prószyć.
Niech się ucieszy Mikołaj Święty -
tak rzadko ktoś mu daje prezenty
Rodzic zadaje dziecku pytania: Jak myślisz czy Mikołaj dostaje prezenty?, Jeśli tak to od kogo?, O jakim prezencie marzy Mikołaj?, Co dalibyście Mikołajowi, Jak się czuje osoba która dostaje prezent?, A jak ty się czujesz kiedy dajesz prezent? Jaki może być prezent dla bliskich?
4. "Szalik dla Mikołaja" - wykonanie prezentu wybraną techniką
Wykonaj szalik dla Mikołaja dowolną techniką. Możesz go pomalować kredkami, farbami, wykleić kolorowym papierem, bibułą lub krepą. Na zakończeniach szalika przyklej frędzelki z wełny lub papieru.
5. Worek z prezentami - zabawa ruchowa. Na dywanie rozkładamy szarfy lub coś co mamy w domu w zastępstwie - będą to worki na prezenty. Dzieci poruszają się po pokoju, tańczą przy dźwiękach dowolnego utworu. Gdy muzyka milknie dzieci wskakują do najbliższej szarfy, przekładają ją od dołu do góry, następnie trzymają szarfę w wyciągniętych rękach - wykonują 3 obroty (zawiązują worek) i stają nieruchomo w dowolnej pozycji. Na dźwięk klaśnięcia w dłonie dzieci wykonują czynności odwrotnie: rozwiązują worek robią 3 obroty, przekładają szarfę od góry do dołu i wyskakują z obręczy worka.
6. Zabawa matematyczna "Bombki". Rodzic daje dziecku kopertę, w której są kolorowe papierowe bombki o różnej wielkości (6 albo 7 sztuk). Dziecko wyjmuję je z koperty, przelicza i układa od najmniejszej do największej. Dziecko przelicza za pomocą liczebników porządkowych. Następnie miesza bombki i układa od najmniejszej do największej. Ponownie przelicza. Rodzic zwraca uwagę na prawidłowy kierunek liczenia - od lewej do prawej strony.
7. Spacer w okolicy domu - obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie. Wyrabianie samodzielności podczas zmiany odzieży wierzchniej i obuwia.
8. W dowolnym momencie dnia wybierz z rodzicem buźkę określającą Wasz nastrój.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz