środa, 9 grudnia 2020

10.12.2020

 10.12.2020 r.

Temat: Razem zaśpiewajmy kolędę

1.„Dwa aniołki” – zabawa z R.


Dziecko siedzi z R. i mówi wyliczankę, wskazując kolejno na siebie i R. Przy słowach:
Raz, dwa, trzy, wychodź ty!
osoba, na którą wypadnie ostatnie słowo,  wymyśla jakieś ćwiczenie, które razem wykonują. Potem wypowiada słowa wyliczanki i zabawa toczy się dalej.
Dwa aniołki
Dwa aniołki w niebie
Piszą list do siebie.
Piszą, piszą i rachują
Ile kredek po-trze-bu-ją?
Trzy.
Raz, dwa, trzy, wychodź ty! 

2. „Święta, święta, święta” – śpiewanie piosenki.

 
Święta, święta, święta
sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec

1. Za kilka dni, gdy spadnie śnieg, zapłonie pierwsza gwiazdka.
Spotkamy się, by spędzić czas w rodzinnych ciepłych gniazdkach.
Usiądziemy przy stole pod choinką iglastą,
Wszystkie świeczki zapłoną, będzie ciepło i jasno. /2×

Ref.: Święta, święta, święta, święta, czas kolędowania.
Święta, święta, święta, święta, narodziny Pana.

2. Przez jakiś czas zostanie w nas świąteczny zapach ciasta,
By tak jak ptak, gdy minie rok, w rodzinne wrócić gniazda.
Gdy zaświeci choinka, odnowimy wspomnienia,
łamiąc kruchy opłatek, wypowiemy życzenia. /2×

Ref.: Święta, święta...
– Rozmowa na temat piosenki. R. pyta:

O czym mówi piosenka? Jakie drzewko stoi przy stole?
Co to znaczy „łamać się opłatkiem”?
Następnie pokazuje dzieciom opłatek.
 
3.„Śpiewane życzenia” – śpiewanie krótkich tekstów w różnym rytmie.
R. rozdaje dziecku  łyżki drewniane lub  patyki akustyczne. Śpiewa krótkie życzenia, wygrywając rytm na patykach, dziecko powtarza.
R. prosi dziecko, aby próbowało zaśpiewać życzenia na jednym wydechu. Następnie dziecko  wymyśla życzenia, śpiewa, rytmizuje. Przykładowe życzenia:
Życzymy
wszystkim Wesołych Świąt. Niech
będzie to dla nas magiczny czas.
 
4.„Eksperymenty z mierzeniem” – zabawy matematyczne
Każde dziecko otrzymuje 2 sznurki o długości ok. 40 cm. Dziecko układa  je na dywanie, porównuje ich długość. Następnie jeden ze sznurków zwijają w kłębek. R. zadaje pytanie:
Czy teraz sznurki są tej samej długości?
Dziecko sprawdza poprzez rozwinięcie sznurka.
– Dziecko otrzymuje podkładki oraz po 5 drewnianych patyczków (szpatułki) w 2 kolorach.
R. prosi o wybranie patyczków jednego koloru i ułożenie z nich ścieżki: ma być prosta, końce patyczków mają się stykać. Następnie prosi o ułożenie drugiej ścieżki, pod pierwszą. Dziecko przelicza patyczki, ustala, że ścieżki są takiej samej długości. R. mówi: Pierwsza ścieżka zakręca, zostaw pierwszy patyczek, a następne przesuń tak, aby ścieżka była kręta. Końce patyczków muszą się stykać Dziecko buduje ścieżki. R . pyta:
Czy teraz ścieżki są tej samej długości? Jeżeli nie, to która jest dłuższa: zakręcona czy prosta?
Dziecko powinno dojść do wniosku, że obie ścieżki mają taką samą długość. 

5. Praca z KP2.26 – kolorowanie płytek według kodu, układanie rytmów, rozwijanie pamięci oraz koordynacji wzrokowej.


 6.„My też pastuszkowie” – aktywne słuchanie pastorałki.
Dziecko porusza się po pokoju, rytmicznie klaszcze, tupie, wykonuje gestodźwięki.



 7. „Szopka bożonarodzeniowa”. Na długi grudniowy wieczór proponujemy zabawę plastyczną dla całej rodzinki. Może zainspirujecie się filmikiem,  a może macie zupełnie inny pomysł. Powodzenia! 




 W dowolnym momencie dnia wybierz z rodzicem buźkę, określającą Wasz nastrój.
 
 
Pozdrawiamy:)

 


 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...