środa, 28 października 2020

 29.10.2020 r.

 

Temat: Nasza miejscowość.

 

1. Poruszajmy się troszeczkę.


2. „Moja miejscowość” – rozmowa kierowana, oznaczenie miejscowości na mapie Polski.

R. demonstruje napis z nazwą miejscowości oraz jej herb. Wspólnie z dzieckiem określa, w jakim regionie leży ich miejscowość (blisko gór, morza, jeziora, większego miasta). Jeżeli to możliwe, R. opowiada historię powstania miejscowości. Następnie przygotowuje kilka zdjęć z charakterystycznymi budowlami (kościół, basen, boisko Orlik, Urząd Miasta, park, szkoła, poczta itp.). Na jednym z nich powinno być przedszkole. Każde oznacza liczbą kropek (układ jak na kostce).  Dziecko rzuca dużą kostką do gry, odsłania odpowiedni obrazek i mówi, co to za miejsce. Poznajesz?






3. „Zapraszam cię do mojego domu, przedszkola” – zabawa z elementem dramy. Prowadzenie rozmowy telefonicznej, budowanie dialogów. Rodzic z dzieckiem siada w pewnej odległości od siebie, warto mieć telefony (zabawkowe lub konstruują z klocków). Rodzic zaprasza dziecko do domu, dziecko natomiast zaprasza rodzica do swojego przedszkola.  Przypominamy dziecku o stosowaniu zwrotów grzecznościowych.

4. „Miasta i miasteczka” – zabawa słuchowa. Rodzic wypowiada nazwy różnych miast, zadaniem dziecka jest wskazanie głoski w nagłosie i wygłosie.

5. „Tor przeszkód” ‒ wspólnie z dzieckiem zbuduj z mebli tor przeszkód: możecie wykorzystać krzesła, stołki, materace, koce, poduszki itp. Poproś, aby dziecko przeszło tor przeszkód w określony sposób, np. pod krzesłem, wchodząc na stołek, układając się na brzuchu na kocu i odpychając rękami od podłogi, skacząc z poduszki na poduszkę. Dołącz do zabawy i zorganizujcie wyścigi! Zabawa rozwija sprawność całego ciała – siłę, zwinność, koordynację ruchową. Wprowadzenie elementu rywalizacji (między rodzeństwem lub dzieckiem i rodzicami) wpływa na rozwój emocjonalny – pozwala doświadczać wygranej i przegranej, uczy zachowania wobec innych, czekania na swoją kolej.

6. „Magiczna masa” ‒ przygotuj miskę, mąkę ziemniaczaną i kubeczek z wodą. Daj wszystkie produkty dziecku i zachęć, aby do miski wsypało mąkę, a następnie stopniowo dodawało wodę. W zależności od proporcji masa będzie sypka, lepiąca lub półpłynna. Do masy możesz dodać barwniki (najlepiej naturalne), olejki zapachowe oraz elementy, które zmienią strukturę masy, np. groch, kaszę. W masie możesz ukryć przedmiot (np. małą zabawkę) i poprosić dziecko o jej odszukanie. Zabawa jest zachętą do eksperymentowania, wpływa na rozwój wielozmysłowy dziecka. Usprawnia mięśnie dłoni, dzięki czemu przygotowuje ręce do pisania.

7. „Mały kucharz” ‒ w ciągu dnia zachęcaj dziecko do pomocy podczas przygotowywania posiłku – smarowania chleba masłem za pomocą bezpiecznego noża (plastikowego, bez ostrych krawędzi), obierania ugotowanych warzyw lub jajek, krojenia ich na kawałki. Starsze dzieci mogą pomóc przy obieraniu surowych warzyw za pomocą obieraczki. Zachęta do uczestnictwa w pracach domowych może wpłynąć zarówno na rozwój sprawności dłoni, jak i na poczucie wartości dziecka, poczucie przynależności do rodziny, a także samodzielność.


W dowolnym momencie dnia wybierz z rodzicem buźkę, określającą Wasz nastrój.


W ciągu dnia pamiętaj o higienie rąk, stosowaniu zwrotów grzecznościowych i samodzielności, głównie podczas ubierania się i rozbierania. Zachowaj bezpieczeństwo podczas zabaw w ogrodzie, na podwórku i spacerze.

DO ZOBACZENIA KOCHANI!!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...