czwartek, 29 października 2020

30.10.2020

Temat: Tradycje naszego regionu

1.,,Gimnastyka dla Misia – uważne słuchanie, poprawne wykonywanie poleceń związanych z czynnościami ruchowymi

Link do gimnastyki

2. „Piękna nasza Polska cała”. R.  prezentuje zdjęcia przedstawiające stroje z rożnych regionów Polski (krakowski, kurpiowski, łowicki, kaszubski, śląski, itp.). Dziecko obserwuje, wypowiada się na temat podobieństw i różnic w strojach (paski, kratki, chusty, kwiaty, trzewiki itp.).

3.„Stroje regionalne”zapoznanie z wyglądem stroju wielkopolskiego.

Link do ilustracji

4. Moja Maryneczkaobserwacje i nauka prostego tańca wielkopolskiego.

5. „Ciuciubabka”zabawa tradycyjna.

Dziecko stoi na środku pokoju z opaską na oczach. Obraca się dookoła własnej osi, a R. i inni członkowie rodziny mówią tradycyjną rymowankę:

– Ciuciubabko, na czym stoisz?

– Na beczce!

– A co w tej beczce?

– Kapusta i kwas!

– Ciuciubabko, łap nas!

Ciuciubabka stara się złapać jedną osobę. Jeżeli jej się uda, rozpoznaje, kto to. Wtedy następuje  zamiana rol.

6„Paski, kwiatki i krateczki, czyli strój z naszego regionu”praca plastyczna. Dziecko rysuje  kontur postaci. Ozdabia  strój za pomocą dowolnej techniki (wyklejanie materiałem, plasteliną, papierem kolorowym). Dokleja elementy dekoracyjne (cekiny, koraliki, wstążki).

7. „Kasztany i żołędzie”zabawa matematyczna.( można wykorzystać inne liczmany, np. guziki, fasolki, kamyki) Porównywanie liczebności zbiorów. Rozwijanie myślenia operacyjnego – ustalanie stałości liczby elementów w zbiorze w zakresie 7. R. wykłada 7 kasztanów  i 7 żołędzi. Ustawia je w rożnych pozycjach: w rozsypce, ułożone piętrowo jedne na drugich. Dziecko określa, gdzie jest więcej, a gdzie mniej, sprawdza przez przeliczenie, ustawienie w pary, ustawienie w rzędy (pociągi). Dziecko powinno samodzielnie wyciągnąć wniosek.

8 „Ułóż sam”układanie rytów. R. rozpoczyna układanie rytmu – dziecko po kolei dokłada jeden element, tak aby zachować rytm: kasztan – żołądź; kasztan – kasztan – żołądź, itp.

9. „Zabawy z powietrzem– przeprowadzenie doświadczeń.

– „Co jest w środku?” – R. rozdaje dziecku cienkie worki na śmieci. Dziecko określa, co jest w środku worka. Następnie nabiera do worka powietrza i przytrzymuje jego koniec, tworząc balon. Dziecko określa, co jest teraz w worku. Czy można powiedzieć, że worek jest pusty?

Czy można go zgnieść?

– „Co jest w butelce?” – R. rozdaje dziecku małą plastikową butelkę. Dziecko określa, co jest w środku. Następnie zakręca, próbuje  ją zgnieść. To samo zadanie wykonuje z odkręconą  butelką. Dziecko odpowiada na pytanie: Dlaczego nie udało się zgnieść zakręconej butelki?

– „Czy powietrze można zobaczyć?” – R. stawia przed dzieckiem miskę z wodą. Dziecko trzyma w dłoni plastikową butelkę, określa, co jest w środku. Po pierwszym doświadczeniu powinno wiedzieć, że w środku butelki jest powietrze. R. zadaje pytanie: Jak można zobaczyć powietrze, które znajduje się w butelce? Dziecko samodzielnie wykonuje doświadczenie: zanurza pustą butelkę w misce wody i obserwuje powietrze wydostające się w formie bąbelków.

10.„Ułóż wyraz”ćwiczenia w czytaniu sylabowym dla dziecka zdolnego. Dziecko otrzymuje  sylaby: ma, mo, mi, ta, to, ti, la, lo, li. Sylaby mogą być napisane lub wycięte z gazety  i naklejone na plastikowych nakrętkach lub karteczkach, powinny się powtarzać. Dziecko stara się ułożyć z nich kilka wyrazów, np. mama, mamo, tata, tato, lato, tama, mila, lata, mata, limo, lala.

11.„Spacer na cmentarz”- z pewnością wybierzesz się z rodzicami na spacer na cmentarz. Postaraj się samodzielnie ubrać i rozebrać. Pamiętaj o zachowaniu dystansu i maseczce. A po powrocie o starannym myciu rąk. 

Miłego weekendu :)


Religia

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

2 listopada obchodzimy wspomnienie wszystkich wiernych zmarłych – Dzień Zaduszny.

Tego dnia w sposób szczególny modlimy się za wszystkich zmarłych z naszych rodzin.

Idziemy na cmentarz, aby zapalić znicze i postawić kwiaty. Wspominamy tych, którzy odeszli.


Prosimy dobrego Boga, aby przyjął do swego Królestwa tych, którzy umarli.

Modlimy się słowami: „Dobry Jezu, a nasz Panie, daj im wieczne spoczywanie.”

Nasi bliscy zmarli, choć są już na tamtym świecie u Pana Boga, nadal  
o nas pamiętają i obdarzają miłością. Proszą za nami Boga i pomagają nam. Naszym wyrazem miłości do tych, którzy odeszli jest modlitwa.

Pamiętajmy o modlitwie za zmarłych, jest im bardzo potrzebna.

„Wieczny odpoczynek racz im dać Panie,  
a światłość wiekuista niechaj im świeci.”

 

Niech Was Pan błogosławi i strzeże

Małgorzata Grabska - Kokosz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...