28.10.2020
Temat:
Nasza mała ojczyzna - ważne miejsca
1. "Na powitanie i na rozgrzewkę" - zachęcenie dziecka do udziału w tańcu
2. Zabawa manualna "Tu mieszka d, D" utrwalenie wyglądu liter d, D oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami. Dzieci wycinają z kolorowych gazet litery d, D i naklejają je na kartkę na, której narysowany jest dom
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 5
– „Pojazdy” –
zabawa orientacyjno-porządkowa. Przy wyklaskiwanym przez rodzica rytmie dziecko
biega po pokoju w różnych kierunkach i naśladuje sposób poruszania się dowolnego pojazdu.
Na dźwięk gwizdka zatrzymuje się, stoi nieruchomo. Gdy znów rodzic klaska,
naśladuje inny pojazd.
– „Pompowanie kół” –
skrętoskłony. Dziecko stoi w rozkroku, naśladuje pompowanie kół (raz z jednej,
raz z drugiej strony), wykonując skrętoskłony.
– „Przez okienko”
– ćwiczenie tułowia. Dziecko w parze z rodzeństwem stają plecami do siebie,
robią skłon w przód i podają sobie ręce przez tzw. okienko. Następnie robią mocny wyprost
i klaszczą w ręce nad głową.
– „Huśtawka” –
ćwiczenia nóg. Dzieci stoją twarzami do siebie, podają sobie ręce. Na sygnał R.
jedno dziecko staje we wspięciu, a drugie przysiada. Ruch powinien być ciągły,
wahadłowy.
– „Pajace” –
podskoki. Dzieci stają w rozkroku, ręce mają szeroko rozstawione. Na hasło R.
raz łączą i ręce, i nogi, na hasło dwa wykonują rozkrok, ręce szeroko. R.
wypowiada hasła w języku angielskim (one, two), dzieci włączają się i liczą
razem z R.
Kochani, pamiętajcie o myciu rąk po zabawie i przed posiłkiem!
4. Zabawa matematyczna "Samochody w moim mieście" - ćwiczenia w dodawaniu, doskonalenie przeliczania. Dziecko ma przed sobą pasek sztywnego papieru, 10 klamerek i 2 zestawy kartoników z kropkami od 1 do 5. Rodzic klaszcze w ręce, a dzieci przeliczają ile było klaśnięć, a następnie wyszukują kartonik z odpowiednią liczbą oczek, a potem przypinają tyle samo klamerek na pasek papieru. Można odwrócić role rodzic-dziecko.
5. "Rysujemy
flagi"- dzieci rysują flagi Polski według liczby oczek znajdującej się na
kartoniku i pokazywanej przez rodzica. (3 próby)
6."Spacer po mieście" - obserwacja ulic naszego miasta
7."Zapraszam do mojego miasta" - wykonanie rysunku przedstawiającego Chodzież (technika dowolna). Zwrócenie uwagi na elementy architektury, obiekty, atrakcje naszej miejscowości.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz