15.06.2020
Temat dnia: Kolory lata.
2. „Po łące biega lato” – słuchanie piosenki i rozmowa
na temat jej treści. R. zaprasza dzieci do rozmowy: Jaką mamy porę roku? Jakie zmiany zauważyłeś w przyrodzie? Czy wiesz,
jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu? Posłuchaj uważnie
piosenki i zastanów się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać
lato.
3. „Cztery pory roku”– zabawa dydaktyczna. Obejrzyj obrazki przedstawiające cztery pory roku. Opowiedz o każdej z
nich.
Teraz dopasuj odpowiedni symbol obrazka, do
danej pory roku.
4. „Jak to pora roku?”- rebus fonetyczny. Mówimy poszczególne słowa,
zwracamy uwagę na zapamiętanie odpowiedniej litery.
lalka (l) 3
róża (a) 4
łopata (t) 5
wagon (o) 4
6-latki dzielą nazwy na głoski i wyodrębniają głoski wskazane
liczbami;
5-latki łączą głoski wypowiedziane podają całą nazwę nowej pory
roku;
Rozwiązanie: lato
5. „Czy lato słychać?”– słuchanie utworu „Lato” A.Vivaldiego i swobodne
wypowiedzi dziecka.
6. „Chodzimy po kamieniach”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.
7. „Malujemy lato”- wiersz-masażyk Bożeny Formy. Dzieci palcami i dłońmi
obrazują go na plecach rodzica lub rodzeństwa.
Świeci słońce, wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste
na środku pleców,
pada deszcz: dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach,
kapu, kap, kapu, kap. zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają
w różnych miejscach,
A my z latem wyruszamy energicznie przesuwają rozwarte dłonie z
lewej strony do prawej,
zwiedzić świat,
zwiedzić świat. poklepują
rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,
Policzymy drzewa w
lesie dotykają pleców
kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie,
i kwiaty na łące, rysują kontury kwiatów, powitamy tańcem
księżyc masują plecy rozwartymi dłońmi,
i kochane słońce. wykonują szybki, okrężny masaż całą
dłonią,
Pobiegniemy wąską
dróżką, stukają, na przemian, opuszkami palców,
górskimi szlakami, rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami
wskazującymi,
do kąpieli w słonym
morzu całą dłonią rysują fale,
wszystkich zapraszamy. delikatnie szczypią.
8. „Kolorowe lato”- praca plastyczna– swobodne malowanie 10 palcami
Przygotuj arkusz szarego papieru (na przykład w ogrodzie) i gęstą
farbę w miseczkach takiej wielkości, aby dziecko mogło zanurzyć palce, a nawet
całą dłoń. Bawiąc się farbą dziecko pokonuje lęk przed pobrudzeniem się,
przezwycięża niechęć do malowania. Radosne żółte, intensywne pomarańcze,
głębokie czerwienie, wyciszające zielenie i orzeźwiające błękity to barwy,
które dominują na naszych zdjęciach i wspomnieniach lata.
9. „Szukamy lata” – spacer w pobliżu domu
połączony z obserwacją cech lata w najbliższej okolicy (w przyrodzie, ubiór
ludzi, wystawy sklepowe itp.). Opowiedz, jakie zmiany zauważyłeś w przyrodzie,
w życiu roślin i zwierząt?
10. „Lato – łączenie cech” Naciśnij start, na
białym polu pojawi się znak zapytania, naciśnij
z prawej strony odpowiedni kolor obrazka.
z prawej strony odpowiedni kolor obrazka.
11. Karty pracy
Praca
z KP4. 39 a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków
frazeologicznych. R. odczytuje zdania:
1.
Mieć dwie lewe ręce;
2. Mieć muchy w nosie;
3. Siedzieć jak na szpilkach;
4.
Spać jak kamień. Dzieci wpisują obok obrazków numery właściwych zdań.
Następnie dzieci odczytują zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka,
który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustrują przysłowie „Myśleć o
niebieskich migdałach.
Kochane dzieci, życzymy Wam słonecznego tygodnia i samych radosnych chwil! Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz