12.06.2020
( piątek)
Temat
dnia: Dużo wiemy o zwierzętach
1. Zaśpiewajcie i poruszajcie się przy wesołej piosence
2.
Na początek zapraszamy na spacer do zoo we
Wrocławiu:
3. Znawca zwierząt - quiz.
4. Dokończ powiedzenia.
Groźny
jak... (lew).
Głodny
jak... (wilk)
Uparty
jak... (osioł)
Mądry jak...
(sowa)
Przebiegły
jak... (lis)
W wodzie
czuję się jak... (ryba)
Pracowity
jak... (mrówka)
Powolny
jak... (żółw)
Dumny jak...
(paw)
Chodzi po płotach jak... (kot)
Wierny jak… (pies)
5. Pies
przyjacielem człowieka” –
rodzic pokazuje albumy ze zdjęciami psów różnych ras, podaje nazwy ras
(owczarki, labradory, teriery, husky, mopsy, rottweilery, amstaffy, yorki).
Dziecko rozpoznaje wśród zdjęć
wymienione rasy. Następnie układa podpisy: kundel, bokser, labrador, mops,
spaniel, seter itd. Rodzic. przedstawia też zdjęcia psów nierasowych,
mieszańców, i zachęca do zgadywania, do jakiej rasy są podobne .
Pytania:
Czy
prawdziwe jest powiedzenie: Pies przyjacielem człowieka.
W jakich
sytuacjach przejawia się ta przyjaźń?
W jaki sposób należy dbać o psa?
6. Bądźmy
bezpieczni –
tworzenie z dzieckiem kodeksu właściwego zachowania się wobec nieznanych
zwierząt. Ustalenie zasad, jakich należy przestrzegać wobec nieznanych
zwierząt. Czy wszystkie psy są przyjazne?
Czy
można pogłaskać nieznanego psa? Czy należy uciekać przed psem, który nas goni?
Czy
można odwracać się tyłem do dużego psa?
Czy
można patrzeć psu prosto w oczy?
Jaką
pozycję przyjąć w razie ataku psa?
W
jakich sytuacjach psy bywają groźne, agresywne?
Nie wolno
, kiedy spotka się na swojej drodze obcego psa (podchodzić zbyt blisko, zaczepiać,
zabierać czegoś, uciekać). Pies, gdy zamierza zaatakować, wysyła następujące
sygnały: jeży sierść, „kładzie” uszy, stoi na sztywnych łapach, ma uniesiony
ogon, ma odsłonięte, dobrze widoczne zęby, warczy. Jeśli pies zaatakuje,
należy: Zachować spokój. Wezwać pomoc (jeśli to możliwe i ktoś
dorosły jest w pobliżu). Nie uciekać (pies ma wrodzony instynkt
drapieżcy i podejmie pogoń). Nie szarpać się (zwierzę zaciśnie
szczęki jeszcze mocniej). Nie patrzeć mu w oczy (zwierzę poczuje
się drażnione i prowokowane). Przyjąć pozycję „żółwia”. Rodzic
prezentuje pozycję „żółwia”. Dziecko powtarza ćwiczenie kilkakrotnie:
– spleść dłonie do wewnątrz,
– schować kciuki do środka,
– założyć ręce na kark i osłonić nimi również uszy,
– przykucnąć,
– przyciągnąć głowę do kolan,
PAMIĘTAJCIE O TYCH ZASADACH!
7. Zaśpiewajcie
piosenkę o jamniczku
8. Praca w kartach Pracy
KP4.37b– zaznaczanie sytuacji, w których nie należy
podchodzić do nieznajomego psa, otaczanie pętlą obrazków przedmiotów
potrzebnych podczas spaceru z psem.
9. Prace plastyczne dla chętnych:
Rysowane wierszyki (cała playlista)
Miś harmonijka
"Żyrafa"- praca plastyczna- Odrysuj dłoń, dorysuj elementy tak, aby na
końcu wyszła żyrafa!
10. Na koniec zapraszamy na bajeczki o ciekawskim George
Noc w zoo
Na wystawie psów
Jak mogą Państwo w
codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Aby utrwalić
wiadomości o zwierzętach możecie udać się z dzieckiem do zoo, obejrzeć film
przyrodniczy lub przejrzeć albumy ze zwierzętami. Dziecko powinno próbować
odczytywać samodzielnie nazwy zwierząt. Warto także ćwiczyć z dzieckiem
przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu, a także dodawanie i odejmowanie
w zakresie 10. Zachęcać do zabaw plastycznych i grafomotorycznych.
Zachęcamy Was kochani do
zabaw na powietrzu, wycieczek rowerowych
z rodzicami z dala od innych ludzi. Korzystajcie ze słonecznej pogody.
Pamiętajcie o myciu rąk i nie dotykaniu twarzy, to bardzo ważne! Słonecznego
weekendu:) Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz