czwartek, 11 czerwca 2020


12.06.2020 ( piątek)

Temat dnia: Dużo wiemy o zwierzętach  

1. Zaśpiewajcie i poruszajcie się przy wesołej piosence


2. Na początek zapraszamy na spacer do zoo we  Wrocławiu:


3. Znawca zwierząt - quiz.

4. Dokończ powiedzenia.
Groźny jak... (lew).
Głodny jak... (wilk)
Uparty jak... (osioł)
Mądry jak... (sowa)
Przebiegły jak... (lis)
W wodzie czuję się jak... (ryba)
Pracowity jak... (mrówka)
Powolny jak... (żółw)
Dumny jak... (paw)
Chodzi po płotach jak... (kot)
Wierny jak… (pies)

5. Pies przyjacielem człowieka” – rodzic pokazuje albumy ze zdjęciami psów różnych ras, podaje na­zwy ras (owczarki, labradory, teriery, husky, mopsy, rottweilery, amstaffy, yorki). Dziecko rozpoznaje  wśród zdjęć wymienione rasy. Następnie układa podpisy: kundel, bokser, labrador, mops, spaniel, seter itd. Rodzic. przedstawia też zdjęcia psów nierasowych, mieszańców, i zachęca do zgadywania, do jakiej rasy są podobne .
Pytania:
Czy prawdziwe jest powiedzenie: Pies przyjacielem człowieka.
W jakich sytuacjach przejawia się ta przyjaźń?
W jaki sposób należy dbać o psa?

6. Bądźmy bezpieczni – tworzenie z dzieckiem kodeksu właściwego zachowania się wobec niezna­nych zwierząt. Ustalenie zasad, jakich należy przestrzegać wobec nieznanych zwierząt. Czy wszystkie psy są przyjazne?
Czy można pogłaskać nieznanego psa? Czy należy uciekać przed psem, który nas goni?
Czy można odwracać się tyłem do dużego psa?
Czy można patrzeć psu prosto w oczy?
Jaką pozycję przyjąć w razie ataku psa?
W jakich sytuacjach psy bywają groźne, agresywne?
Nie wolno , kiedy spotka się na swojej drodze obcego psa (podchodzić zbyt blisko, zacze­piać, zabierać czegoś, uciekać). Pies, gdy zamierza zaatakować, wysyła następujące sygnały: jeży sierść, „kładzie” uszy, stoi na sztywnych łapach, ma uniesiony ogon, ma odsłonięte, dobrze widoczne zęby, warczy. Je­śli pies zaatakuje, należy: Zachować spokój. Wezwać pomoc (jeśli to możliwe i ktoś dorosły jest w pobliżu). Nie uciekać (pies ma wrodzony instynkt drapieżcy i podejmie pogoń). Nie szarpać się (zwierzę zaciśnie szczęki jeszcze mocniej). Nie patrzeć mu w oczy (zwierzę poczuje się drażnione i prowokowane). Przyjąć pozycję „żółwia”. Rodzic prezentuje pozycję „żółwia”. Dziecko powtarza­ ćwiczenie kilkakrotnie:

Pozycja żółwia
– spleść dłonie do wewnątrz,
– schować kciuki do środka,
– założyć ręce na kark i osłonić nimi również uszy,
– przykucnąć,
– przyciągnąć głowę do kolan,
                           
PAMIĘTAJCIE O TYCH ZASADACH!

7. Zaśpiewajcie  piosenkę o jamniczku



8. Praca w kartach Pracy
KP4.37bzaznaczanie sytuacji, w których nie należy podchodzić do nieznajomego psa, otaczanie pętlą obrazków przedmiotów potrzebnych podczas spaceru z psem.
   
9. Prace plastyczne dla chętnych:

Rysowane wierszyki (cała playlista)

Miś harmonijka

"Żyrafa"- praca plastyczna- Odrysuj  dłoń, dorysuj elementy tak, aby na końcu  wyszła żyrafa!

10. Na koniec zapraszamy na bajeczki o ciekawskim George


Noc w zoo

Na wystawie psów



Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Aby utrwalić wiadomości o zwierzętach możecie udać się z dzieckiem do zoo, obejrzeć film przyrodniczy lub przejrzeć albumy ze zwierzętami. Dziecko powinno próbować odczytywać sa­modzielnie nazwy zwierząt. Warto także ćwiczyć z dzieckiem przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu, a także dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Zachęcać do zabaw plastycznych i grafomotorycznych. 

Zachęcamy Was kochani do zabaw na powietrzu, wycieczek  rowerowych z rodzicami z dala od innych ludzi. Korzystajcie ze słonecznej pogody. Pamiętajcie o myciu rąk i nie dotykaniu twarzy, to bardzo ważne! Słonecznego weekendu:) Pani Danka i Pani Asia 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...