czwartek, 4 czerwca 2020


 04.06.2020

Temat dnia: Nasze marzenia.

1. Zapraszam do zabawy!



2. Dziecięce Przeboje - Mam marzenia


3. "Dyzio marzyciel"Rodzic zaprasza  do wysłuchania wiersza


Dyzio marzyciel- Julian Tuwim
Położył się Dyzio na łące,
Przygląda się niebu błękitnemu
I marzy:
"Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu...
A te różowe -
Że to nie lody malinowe...
A te złociste, pierzaste -
Że to nie stosy ciastek...
I szkoda, że całe niebo
Nie jest z tortu czekoladowego...
Jaki piękny byłby wtedy świat!
Leżałbym sobie, jak leżę,
Na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę
I jadł... i jadł... i jadł..."

Następnie, nawiązując do tekstu, rozpoczyna rozmowę na temat marzeń i ich spełniania. Zadaje  pytania pomocnicze:
Czy wiesz, co znaczy słowo „marzenie”?
● O czym marzył Dyzio?
● Czy marzenia Dyzia były realne? Dlaczego?
Jakie są twoje marzenia? Jakie masz plany, co chciałbyś, aby dziś lub jutro się wydarzyło? Narysuj dziś pociąg marzeń. Pamiętaj zacznij od lokomotywy, w każdym wagonie umieść jedno marzenie możesz je napisać lub narysować
R. pyta dziecko, czy uważa, że należy realizować swoje marzenia.

4. „Na Wyspę Marzeń zabiorę…” – ćwiczenie pamięci. Do zabawy zapraszamy rodzeństwo i innych domowników.  Dzieci siedzą na dywanie. R. mówi: Na Wyspę Marzeń zabiorę…   Dziecko kończy zdanie nazwą przedmiotu. Kolejna osoba powtarza nazwę podaną przez  dziecko i dodaje swoją itd. Zabawa trwa do czasu, aż ktoś się pomyli.

5. „Fabryka cukierków”– zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, rozwiązywanie zadań z treścią.
Cukierki uwielbiają wszystkie dzieci, co do tego nikt nie ma wątpliwości ☺
Jeśli więc macie w domu papierki po cukierkach, to ulepcie z plasteliny lub innej masy kulki i zawińcie je w papierki albo skorzystajcie z prawdziwych cukierków, będzie jeszcze fajniej.
A teraz spróbujcie wykonać kilka działań:
• Połóżcie na talerzyku 4 cukierki, a teraz dołóżcie jeszcze 5 (bo każdy lubi dużo cukierków:) Ile macie razem?
Jeśli macie 10 cukierków, a przyszła siostra lub brat i zjedli 5, to ile zostało dla Was?
• Macie 4 talerzyki i 8 cukierków, spróbujcie rozłożyć je w taki sposób, żeby dla każdego było po równo. Udało się?
• Połóżcie na pierwszym talerzyku 2 cukierki, na drugim o 2 cukierki więcej niż na talerzyku pierwszym, a na trzecim o 2 więcej niż na talerzyku drugim. Ile cukierków macie na każdym z talerzyków?
• A teraz spróbujcie posegregować cukierki ze względu na kolor papierka.
• I na koniec policzcie ile cukierków zmieści się na jednym talerzyku. Pomyślcie co trzeba zrobić, żeby mieć jak najwięcej cukierków? Wiecie już? Oczywiście wziąć jak największy talerzyk☺

6. Karty pracy
Praca z KP 4. 32a – podawanie nazw obrazków, odczytywanie wyrazów, łączenie ze sobą tych,  które się rymują, rysowanie schematu skrzydła motyla  
Praca z KP 4. 32b – rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka

7. Taniec marzyciela- zatańcz dziś do poniższej melodii, stwórz prawdziwy taniec marzyciela, możesz wykorzystać wstążkę lub chustkę mamy

Porozmawiaj dziś z rodzicami lub rodzeństwem, jaki skarb chciałbyś znaleźć na wyspie marzeń.

8. Bo co może mały człowiek - piosenka




9. Jesteśmy różni - jesteśmy równi







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...