04.06.2020
Temat
dnia: Nasze marzenia.
1. Zapraszam
do zabawy!
2. Dziecięce
Przeboje - Mam marzenia
3. "Dyzio marzyciel"- Rodzic zaprasza do wysłuchania wiersza
Dyzio
marzyciel- Julian Tuwim
Położył się Dyzio na łące,
Przygląda się niebu błękitnemu
I marzy:
"Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu...
A te różowe -
Że to nie lody malinowe...
A te złociste, pierzaste -
Że to nie stosy ciastek...
I szkoda, że całe niebo
Nie jest z tortu czekoladowego...
Jaki piękny byłby wtedy świat!
Leżałbym sobie, jak leżę,
Na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę
I jadł... i jadł... i jadł..."
Położył się Dyzio na łące,
Przygląda się niebu błękitnemu
I marzy:
"Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu...
A te różowe -
Że to nie lody malinowe...
A te złociste, pierzaste -
Że to nie stosy ciastek...
I szkoda, że całe niebo
Nie jest z tortu czekoladowego...
Jaki piękny byłby wtedy świat!
Leżałbym sobie, jak leżę,
Na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę
I jadł... i jadł... i jadł..."
Następnie, nawiązując do tekstu,
rozpoczyna rozmowę na temat marzeń i ich spełniania. Zadaje pytania pomocnicze:
● Czy wiesz, co znaczy słowo „marzenie”?
●
O czym marzył Dyzio?
●
Czy marzenia Dyzia były realne? Dlaczego?
●
Jakie są twoje marzenia? Jakie masz plany, co
chciałbyś, aby dziś lub jutro się wydarzyło? Narysuj dziś pociąg marzeń.
Pamiętaj zacznij od lokomotywy, w każdym wagonie umieść jedno marzenie możesz
je napisać lub narysować.
R.
pyta dziecko, czy uważa, że należy realizować swoje marzenia.
4. „Na
Wyspę Marzeń zabiorę…” – ćwiczenie pamięci. Do zabawy
zapraszamy rodzeństwo i innych domowników.
Dzieci siedzą na dywanie. R. mówi: Na
Wyspę Marzeń zabiorę… Dziecko
kończy zdanie nazwą przedmiotu. Kolejna osoba powtarza nazwę podaną przez dziecko i dodaje swoją itd. Zabawa trwa do
czasu, aż ktoś się pomyli.
5. „Fabryka
cukierków”– zabawa dydaktyczna, doskonalenie
umiejętności dodawania i odejmowania, rozwiązywanie zadań z treścią.
Cukierki uwielbiają wszystkie
dzieci, co do tego nikt nie ma wątpliwości ☺
Jeśli więc macie w domu papierki po
cukierkach, to ulepcie z plasteliny lub innej masy kulki i zawińcie je w
papierki albo skorzystajcie z prawdziwych cukierków, będzie jeszcze fajniej.
A teraz spróbujcie wykonać kilka
działań:
•
Połóżcie na talerzyku 4 cukierki, a teraz dołóżcie jeszcze 5 (bo każdy lubi
dużo cukierków:) Ile macie razem?
• Jeśli macie 10 cukierków, a przyszła siostra lub brat i zjedli 5, to
ile zostało dla Was?
•
Macie 4 talerzyki i 8 cukierków, spróbujcie rozłożyć je w taki sposób, żeby dla
każdego było po równo. Udało się?
•
Połóżcie na pierwszym talerzyku 2 cukierki, na drugim o 2 cukierki więcej niż
na talerzyku pierwszym, a na trzecim o 2 więcej niż na talerzyku drugim. Ile
cukierków macie na każdym z talerzyków?
•
A teraz spróbujcie posegregować cukierki ze względu na kolor papierka.
•
I na koniec policzcie ile cukierków zmieści się na jednym talerzyku. Pomyślcie
co trzeba zrobić, żeby mieć jak najwięcej cukierków? Wiecie już? Oczywiście
wziąć jak największy talerzyk☺
Praca z KP 4. 32a – podawanie nazw obrazków, odczytywanie wyrazów, łączenie ze sobą tych, które się rymują, rysowanie schematu skrzydła motyla
Praca
z KP 4. 32b – rysowanie po śladzie, kolorowanie
obrazka
7. Taniec marzyciela- zatańcz dziś
do poniższej melodii, stwórz prawdziwy taniec marzyciela, możesz wykorzystać
wstążkę lub chustkę mamy
Porozmawiaj dziś z
rodzicami lub rodzeństwem, jaki skarb chciałbyś znaleźć na wyspie marzeń.
8. Bo co
może mały człowiek - piosenka
9. Jesteśmy
różni - jesteśmy równi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz