03.06.2020
Temat
dnia: Z wizyta u moich rówieśników.
1. Zabawa
ruchowa dla dzieci
2. Neema- film edukacyjny- Nie we
wszystkich krajach dzieci mają rodziny, chodzą do szkoły, mają ciepłe posiłki
na przykład w Afryce – obejrzyjcie proszę
3. Łejery- Dziećmi
jesteśmy tylko raz
4. „Różnię
się od ciebie…, jestem do ciebie podobny…”– rozmowa
kierowana. R rozpoczyna rozmowę z dzieckiem, zachęcając je do dostrzegania
podobieństw i różnic między dziećmi. R. podsumowuje rozmowę: Popatrz, każde z dzieci ma nos, oczy, usta, uszy, włosy. Wszyscy mają
te same części ciała, ale przecież każdy jest inny. Ludzie różnią się między
sobą: jedni mają oczy niebieskie, inni zielone czy brązowe. Różnimy się między
sobą nie tylko kolorem oczu czy kształtem nosa. Nosimy różne imiona. Mamy różne
zdolności. Jedno dziecko umie ładnie rysować, drugie – śpiewać. Pomimo różnic
każdy z nas jest tak samo ważny.
5. "Kolorowy
pociąg"– wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza i rozmowa na temat
jego treści.
Kolorowy
pociąg S. Daraszkiewicz
Jedzie, jedzie pociąg dookoła
świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych
kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji ktoś jeszcze
dosiada.
Wsiadajcie pasażerki
i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie
opowie.
Ja jestem Murzynka, mam kręcone
włosy,
daję wam w podarku dwa duże
kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy
kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko
W niskim ukłonie czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.
Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż
z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek – chińska herbata.
Na zielonym stepie stado wołów
pasam,
łapię dzikie konie za pomocą lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa
lina,
a moja ojczyzna zwie się Argentyna.
Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną, że
robią wino,
dobre wino.
Jedzie, jedzie pociąg dookoła
świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych
kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi
zamykać.
Już ruszył nasz pociąg
i gwiżdże, i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał
i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak,
tak.
R. prowadzi z dzieckiem rozmowę na
temat treści wiersza: Jakiej narodowości
dzieci wsiadały kolejno do pociągu? Jak nazywają się kraje, z których
pochodziły?
Czy
pamiętasz,
w
jakiej kolejności wsiadały dzieci? Kto pierwszy wsiadł do pociągu? Kto wsiadł
ostatni? Jak myślisz, kto przyjechał na wielbłądzie? Kto je ryż pałeczkami? Jak
się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko? Jak spędza dzień dziecko w
Argentynie? Z czego słynie Francja? Co można powiedzieć o dziecku z Polski –
jak wygląda, co lubi robić, co lubi jeść? Czy wszystkie dzieci w Polsce są
takie same? Czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają
i się zachowują? R. zwraca uwagę na to, że dzieci w
wierszu są przedstawione w bardzo uproszczony sposób. W rzeczywistości
niezależnie od regionu świata, który zamieszkują, mogą różnie wyglądać, lubić
różne rzeczy. Wszystkie dzieci na świecie łączy chęć zabawy, miłość do
opiekunów itp
6. „Rozmowa
z rówieśnikiem”-
może uda Ci się dziś porozmawiać z Twoim kolegą lub koleżanką, może zrobisz to
przez telefon, Skype lub Messenger, poproś rodziców o pomoc w kontakcie, a może
porozmawiasz ze swoją siostrą lub bratem. Poruszcie temat tego jakie są Wasze
emocje lub uczucia względem tego, że od dawna już nie chodzicie do przedszkola.
7. Poczuć rytm– zabawa z rodzicem –
przygotuj proszę dwie drewniane łyżki
8. Karty pracy
Praca
z KP 4. 31a – odszukiwanie obrazków postaci na
podstawie ich sylwet.
Praca
z KP 4. 31b – odnajdywanie wspólnych cech
dzieci na zdjęciach, rysowanie symboli.
9. Każdy
jest inny - Zozi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz