wtorek, 2 czerwca 2020


02.06.2020

Temat dnia: Dzieci na świecie.


1. Zapraszamy Was do zabawy ruchowej z Myszką Minnie i Pipi


2. "My dzieci świata"


Po filmie warto porozmawiać z dziećmi na temat różnych narodowości na świecie - różnice, podobieństwa, tolerancja inności.

3. Jesteśmy dziećmi”- Śpiewające Brzdące



4. Zabawa "Powitanie"
– witamy się po japońsku – głęboki skłon ze złożonymi dłońmi na piersi
– witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami
– po europejsku – podawanie dłoni i mówienie „Dzień dobry” – w różnych językach : „Guten Tag”, „Good Morning”.

5. „Dzieci Świata” słuchanie wiersza W. Fabera
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Też w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza:
– Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
– Gdzie mieszkają Eskimosi?
– O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
– Co łączy dzieci na całym świecie?

6. Dzieci Świata - cykl reportaży Marzeny Figiel


„Tacy sami ale inni”

Rozmowa na temat dzieci mieszkających na innych kontynentach. Przeglądanie zdjęć, albumów, atlasu geograficznego z innymi częściami świata.  Oglądanie obrazków przedstawiających dzieci z różnych kontynentów. Dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w Afryce, Europie, Azji?  Wymień różnice między przedstawionymi na nich dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.). Odszukaj cechy wspólne – dzieci mają oczy takiego samego koloru jak ja, są takiego samego wzrostu, mają na sobie element ubrania w tym samym kolorze.


7. Zagadki – rodzic czyta zagadki:

Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy swego synka, jak się poluje (Eskimos)
Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj
otoczony jest Wielkim Murem (Chińczyk)
Indianie mówią o nas „Biała twarz”, zajrzyj do lusterka i już go masz! (Europejczyk)
Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam-tamów granie. (Afrykańczyk)
Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu. (Indianin
)

8. Karty pracy
Praca z KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka

Praca z KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania

9. Mój portret- praca plastyczna - narysuj dziś siebie. Weź lusterko, spójrz na najfajniejszą osobę na świecie (czyli siebie), uśmiechnij się i narysuj to co widzisz w lustrze. 

10. 14 trudnych łamigłówek dla bystrzaków


11. Prawa Dziecka


12. "Łączymy sylaby"- W tym ćwiczeniu należy połączyć  sylaby w pary tak, aby powstały wyrazy. Zapraszamy 


Kochane dzieci, życzymy Wam dużo radości! Pani Danka i Pani Asia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...