02.06.2020
Temat
dnia: Dzieci na świecie.
1. Zapraszamy
Was do zabawy ruchowej z Myszką Minnie i Pipi
2. "My dzieci świata"
Po filmie warto porozmawiać z dziećmi na
temat różnych narodowości na świecie - różnice, podobieństwa, tolerancja
inności.
3. „Jesteśmy dziećmi”- Śpiewające
Brzdące
4. Zabawa "Powitanie"
– witamy
się po japońsku – głęboki skłon ze złożonymi dłońmi na piersi
– witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami
– witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami
– po
europejsku – podawanie dłoni i mówienie „Dzień dobry” – w różnych językach :
„Guten Tag”, „Good Morning”.
5. „Dzieci Świata”- słuchanie wiersza W. Fabera
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada, Gdy im mówił malutki Gwinejczyk, Że gdzieś na świecie śnieg pada. A jego rówieśnik Eskimos, Też w szkole w chłodnej Grenlandii, Nie uwierzył, że są na świecie Gorące pustynie i palmy. Afryki, ani Grenlandii My także jak dotąd nie znamy, A jednak wierzymy w lodowce, W gorące pustynie, w banany. I dzieciom z całego świata, chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną. |
Rozmowa na temat wiersza:
– Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
– Gdzie mieszkają Eskimosi?
– O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
– Co łączy dzieci na całym świecie?
– Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
– Gdzie mieszkają Eskimosi?
– O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
– Co łączy dzieci na całym świecie?
6. Dzieci Świata - cykl reportaży Marzeny Figiel
„Tacy sami ale inni”
Rozmowa na temat dzieci mieszkających na innych kontynentach. Przeglądanie zdjęć, albumów, atlasu geograficznego z innymi częściami świata. Oglądanie obrazków przedstawiających dzieci z różnych kontynentów. Dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w Afryce, Europie, Azji? Wymień różnice między przedstawionymi na nich dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.). Odszukaj cechy wspólne – dzieci mają oczy takiego samego koloru jak ja, są takiego samego wzrostu, mają na sobie element ubrania w tym samym kolorze.
7. Zagadki – rodzic czyta zagadki:
Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy
swego synka, jak się poluje (Eskimos)
Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj
Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj
otoczony jest Wielkim Murem (Chińczyk)
Indianie mówią o nas „Biała
twarz”, zajrzyj do lusterka i już go masz! (Europejczyk)
Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam-tamów granie. (Afrykańczyk)
Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu. (Indianin)
Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam-tamów granie. (Afrykańczyk)
Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu. (Indianin)
8. Karty pracy
Praca z KP4.30a – uzupełnianie ilustracji
nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka
Praca
z KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami,
czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania
9. Mój portret- praca plastyczna
- narysuj dziś siebie. Weź lusterko, spójrz na najfajniejszą osobę na świecie (czyli siebie), uśmiechnij się i narysuj to co widzisz w lustrze.
10. 14
trudnych łamigłówek dla bystrzaków
11. Prawa
Dziecka
12. "Łączymy sylaby"- W tym
ćwiczeniu należy połączyć sylaby w pary tak, aby powstały wyrazy.
Zapraszamy
Kochane dzieci, życzymy Wam dużo radości! Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz