czwartek, 21 maja 2020


21.05.2020

Temat dnia: Jak pozbyć się strachu.

1. Prawa,  lewa - piosenka  


2. "Rolkowanie"- Zaproś dziś proszę do zabaw ruchowych z rolką rodzeństwo (rolka od papieru toaletowego, ręcznika lub inna)

DOTKNIJ ROLKĄ PODŁOGI – Dzieci stają w lekkim rozkroku. Chwytają rolkę za jej końce i wykonują skłon w przód, próbując dotknąć rolką do podłogi (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
KOŁA MŁYŃSKIE – Dzieci stoją, trzymając rolkę za końce. Wyprostowane ręce wyciągają przed siebie. Zataczają koła, przyciągając i odsuwając ręce od tułowia (ćwiczenie powtarzają 10 razy).
UTRZYMAJ ROLKĘ – Dzieci siedzą w siadzie prostym, umieszczają rolkę między stopami, ręce opierają za plecami na podłodze. Na sygnał unoszą proste nogi do góry. Starają się, żeby rolka nie wypadła spomiędzy stóp (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
PRZEKŁADANIEC – Dzieci siedzą w siadzie prostym, trzymają rolkę w prawej dłoni. Unoszą wyprostowaną prawą nogę i przekładają rolkę pod kolanem do lewej ręki. Następnie unoszą wyprostowaną lewą nogę i przekładają rolkę pod kolanem do prawej ręki (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
TOCZYMY ROLKĘ – Dzieci siedzą na piętach. Dłonie opierają przed sobą na rolce. Na sygnał turlają rolkę przed sobą i rozciągają się, pilnując, aby pośladki nie odrywały się od pięt (czynność powtarzają 4 razy).
PATRZYMY PRZEZ LUNETĘ – Dzieci kładą się na brzuchu. W rękach trzymają rolkę. Na sygnał odrywają ręce od podłogi i lekko unosząc tułów, patrzą przez rolkę jak przez lunetę (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
TURLANIE ROLKI STOPĄ – Dzieci stoją prosto. Kładą prawą stopę na rolce i próbują przesuwać ją w przód i w tył po podłodze. To samo ćwiczenie wykonują po zmianie nogi (ćwiczenie powtarzają 5 razy każdą stopą).
ZATOCZ KOŁO – Dzieci maszerują w kole. Przekładają rolkę z prawej ręki do lewej, zataczając dookoła siebie koła.
PRZESKOKI PRZEZ ROLKI – Dzieci stoją w kole jedno za drugim. Kładą rolkę na podłodze przed sobą. Na sygnał przeskakują nad rolkami z nogi na nogę. Przesuwają się jednocześnie do przodu po obwodzie koła.
TURLANIE ROLKI DŁOŃMI – Dzieci siedzą na podłodze w siadzie prostym (rolka leży na nogach), kładą ręce na rolkę i turlają ją od ud do palców stóp – wykonują przy tym skłon w przód. Z powrotem turlają rolkę od stóp do ud (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
PRZEKAŻ ROLKĘ – Dzieci stoją jedno za drugim w szerokim rozkroku. Pierwsze dziecko z rzędu przekazuje rolkę nad głową następnej osobie z rzędu. Gdy rolka dotrze do ostatniej osoby, ta przechodzi między nogami dzieci na początek rzędu i znowu przekazuje rolkę nad głową. Zabawa trwa do momentu, aż osoba, która ją rozpoczynała, wróci na swoje miejsce.
DOWOLNE ZABAWY ROLKAMI – Nauczyciel zachęca dzieci do wymyślenia i swobodnej zabawy rolką, czas swobodnej zabawy można wyznaczyć na przykład długością trwania dowolnego utworu muzycznego. Dzieci zbierają wszystkie rolki. Maszerują w kole. Mijając nauczyciela, odkładają rolki do koszyka

3. Emocje malowane ryżem
Na tacy Rodzic wysypuje ryż, kaszkę  lub inne sypkie produkty. Czyta rymowankę, a dziecko musi uważnie jej wysłuchać i paluszkiem w ryżu narysować minkę.

4. Zagadki rymowanki

Gdy się w nasze serce wkrada,
To naszymi myślami włada,
Marszczy nam nosek, oczy i czoło,
Tupie nóżką i rączką grozi wkoło. 
(złość)

Czy czujecie się czasem źli? Czy możemy czuć złość? Złość jest przykra, nikt jej nie lubi, każdy się jej boi dlatego trzeba spokojnie tą złość uspokoić. Jak można uspokoić złość?

Usta jak podkówka odwrócona,
Często łezka w oku zakręcona.
Wygląd twarzy tej dziewczyny
Jakby najadła się cytryny. 
(smutek)

Czy smutek jest nam potrzebny? A co możemy zrobić, żeby poprawić sobie humor, kiedy jesteśmy smutni?

Jaka to emocja? Powiedzcie dzieci –
Rączki wymachują, ciało w górę leci,
Oczy jak iskierki się zapalają,
Wszystkie ząbki usta odkrywają. 
(radość)

Kiedy czujemy radość?

5. Karty pracy
Praca z KP4.22b – kolorowanie ilustracji według kodu, określanie przyczyn zdenerwowania.
Praca z KP4.23a – kreślenie drogi w labiryncie, pisanie wyrazów po śladzie

6. „Nie rozśmieszaj mnie” – dziecko tworzy parę z Rodzicem. Siadają naprzeciwko siebie. Jedno z nich usiłuje być poważne i za wszelką cenę stara się nie uśmiechać. Drugie ma za zadanie rozśmieszyć partnera. Kiedy mu się to uda, następuje zamiana ról. Po zakończeniu ćwiczeń w parach dzieci próbują odpowiedzieć na pytania: Co czułeś/czułaś w trakcie tego ćwiczenia? Czy łatwo było zachować powagę? Co ci w tym pomagało, a co utrudniało to zadanie?

7. "Lubię cię"- Sposoby okazywania, że kogoś lubię. R. pyta dziecko: Jak okazujemy, że kogoś lubimy? Dzieci wymieniają różne sposoby: uśmiechy, uściski, zaproszenie do zabawy. R. pyta: Czy każdej osobie możemy w taki sam sposób okazać, że ją lubimy? Dlaczego? Jeśli dzieci mają problem z odpowiedzią, R. podaje przykłady, a dzieci mają powiedzieć, czy tak można się zachować, np.: Lubię panią w sklepie, więc kiedy przychodzę do sklepu, podbiegam i daję pani buziaka. Lubię mojego dziadka, więc gdy przychodzi, mocno się do niego przytulam. Lubię pana policjanta, który był u nas w przedszkolu. Jak spotkam go na ulicy, to rzucę mu się na szyję. Lubię panią w przedszkolu, więc się do niej przytulam. Lubię kolegę z podwórka, więc jak go spotykam na placu zabaw, to zawsze się z nim bawię. Lubię koleżankę z bloku, więc jak idziemy na spacer, to idę z nią za rękę.


8. Bajka o emocjach


9. Jak się czuje Miś? - piosenka


 Kochane dzieci, życzymy Wam przyjemnej zabawy i słonecznego dnia! Pani Danka i Pani Asia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...