21.05.2020
Temat
dnia: Jak pozbyć się strachu.
1. Prawa, lewa - piosenka
2. "Rolkowanie"- Zaproś dziś proszę do zabaw
ruchowych z rolką rodzeństwo (rolka od papieru toaletowego, ręcznika lub inna)
DOTKNIJ
ROLKĄ PODŁOGI – Dzieci stają w lekkim rozkroku.
Chwytają rolkę za jej końce i wykonują skłon w przód, próbując dotknąć rolką do
podłogi (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
KOŁA
MŁYŃSKIE – Dzieci stoją, trzymając rolkę za
końce. Wyprostowane ręce wyciągają przed siebie. Zataczają koła, przyciągając i
odsuwając ręce od tułowia (ćwiczenie powtarzają 10 razy).
UTRZYMAJ
ROLKĘ – Dzieci siedzą w siadzie prostym, umieszczają rolkę między
stopami, ręce opierają za plecami na podłodze. Na sygnał unoszą proste nogi do
góry. Starają się, żeby rolka nie wypadła spomiędzy stóp (ćwiczenie powtarzają
4 razy).
PRZEKŁADANIEC
– Dzieci siedzą w siadzie prostym, trzymają rolkę w prawej dłoni. Unoszą
wyprostowaną prawą nogę i przekładają rolkę pod kolanem do lewej ręki.
Następnie unoszą wyprostowaną lewą nogę i przekładają rolkę pod kolanem do
prawej ręki (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
TOCZYMY
ROLKĘ – Dzieci siedzą na piętach. Dłonie opierają przed sobą na rolce.
Na sygnał turlają rolkę przed sobą i rozciągają się, pilnując, aby pośladki nie
odrywały się od pięt (czynność powtarzają 4 razy).
PATRZYMY
PRZEZ LUNETĘ – Dzieci kładą się na brzuchu. W
rękach trzymają rolkę. Na sygnał odrywają ręce od podłogi i lekko unosząc
tułów, patrzą przez rolkę jak przez lunetę (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
TURLANIE
ROLKI STOPĄ – Dzieci stoją prosto. Kładą prawą
stopę na rolce i próbują przesuwać
ją w przód i w tył po podłodze. To samo ćwiczenie wykonują po zmianie nogi (ćwiczenie
powtarzają 5 razy każdą stopą).
ZATOCZ
KOŁO – Dzieci maszerują w kole. Przekładają rolkę z prawej ręki
do lewej, zataczając dookoła siebie koła.
PRZESKOKI
PRZEZ ROLKI – Dzieci stoją w kole jedno za
drugim. Kładą rolkę na podłodze przed sobą. Na sygnał przeskakują nad rolkami z
nogi na nogę. Przesuwają się jednocześnie do przodu po obwodzie koła.
TURLANIE
ROLKI DŁOŃMI – Dzieci siedzą na podłodze w
siadzie prostym (rolka leży na nogach), kładą ręce na rolkę i turlają ją od ud
do palców stóp – wykonują przy tym skłon w przód. Z powrotem turlają rolkę od
stóp do ud (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
PRZEKAŻ
ROLKĘ – Dzieci stoją jedno za drugim w szerokim rozkroku.
Pierwsze dziecko z rzędu przekazuje rolkę nad głową następnej osobie z rzędu.
Gdy rolka dotrze do ostatniej osoby, ta przechodzi między nogami dzieci na
początek rzędu i znowu przekazuje rolkę nad głową. Zabawa trwa do momentu, aż
osoba, która ją rozpoczynała, wróci na swoje miejsce.
DOWOLNE
ZABAWY ROLKAMI – Nauczyciel zachęca dzieci do
wymyślenia i swobodnej zabawy rolką, czas swobodnej zabawy można wyznaczyć na
przykład długością trwania dowolnego utworu muzycznego. Dzieci zbierają
wszystkie rolki. Maszerują w kole. Mijając nauczyciela, odkładają rolki do
koszyka
3. Emocje malowane ryżem
Na
tacy Rodzic wysypuje ryż, kaszkę lub
inne sypkie produkty. Czyta rymowankę, a dziecko musi uważnie jej wysłuchać i
paluszkiem w ryżu narysować minkę.
4. Zagadki rymowanki
Gdy się w nasze serce
wkrada,
To naszymi myślami włada,
Marszczy nam nosek, oczy i czoło,
Tupie nóżką i rączką grozi wkoło. (złość)
To naszymi myślami włada,
Marszczy nam nosek, oczy i czoło,
Tupie nóżką i rączką grozi wkoło. (złość)
Czy
czujecie się czasem źli? Czy możemy czuć złość? Złość jest przykra, nikt jej
nie lubi, każdy się jej boi dlatego trzeba spokojnie tą złość uspokoić. Jak
można uspokoić złość?
Usta
jak podkówka odwrócona,
Często łezka w oku zakręcona.
Wygląd twarzy tej dziewczyny
Jakby najadła się cytryny. (smutek)
Często łezka w oku zakręcona.
Wygląd twarzy tej dziewczyny
Jakby najadła się cytryny. (smutek)
Czy
smutek jest nam potrzebny? A co możemy zrobić, żeby poprawić sobie humor, kiedy
jesteśmy smutni?
Jaka
to emocja? Powiedzcie dzieci –
Rączki wymachują, ciało w górę leci,
Oczy jak iskierki się zapalają,
Wszystkie ząbki usta odkrywają. (radość)
Rączki wymachują, ciało w górę leci,
Oczy jak iskierki się zapalają,
Wszystkie ząbki usta odkrywają. (radość)
Kiedy
czujemy radość?
5. Karty pracy
Praca z KP4.22b – kolorowanie ilustracji według
kodu, określanie przyczyn zdenerwowania.
Praca
z KP4.23a – kreślenie drogi w labiryncie,
pisanie wyrazów po śladzie
6. „Nie
rozśmieszaj mnie” – dziecko tworzy parę z Rodzicem.
Siadają naprzeciwko siebie. Jedno z nich usiłuje być poważne i za wszelką cenę
stara się nie uśmiechać. Drugie ma za zadanie rozśmieszyć partnera. Kiedy mu
się to uda, następuje zamiana ról. Po zakończeniu ćwiczeń w parach dzieci
próbują odpowiedzieć na pytania: Co
czułeś/czułaś w trakcie tego ćwiczenia? Czy łatwo było zachować powagę? Co ci w
tym pomagało, a co utrudniało to zadanie?
7. "Lubię cię"- Sposoby okazywania, że kogoś lubię.
R. pyta dziecko: Jak okazujemy, że kogoś
lubimy? Dzieci wymieniają różne sposoby: uśmiechy, uściski, zaproszenie do
zabawy. R. pyta: Czy każdej osobie możemy
w taki sam sposób okazać, że ją lubimy? Dlaczego? Jeśli dzieci mają problem
z odpowiedzią, R. podaje przykłady, a dzieci mają powiedzieć, czy tak można się
zachować, np.: Lubię panią w sklepie,
więc kiedy przychodzę do sklepu, podbiegam i daję pani buziaka. Lubię mojego
dziadka, więc gdy przychodzi, mocno się do niego przytulam. Lubię pana policjanta, który był u nas w
przedszkolu. Jak spotkam go na ulicy, to rzucę mu się na szyję. Lubię panią w przedszkolu, więc się do niej
przytulam. Lubię kolegę z podwórka,
więc jak go spotykam na placu zabaw, to zawsze się z nim bawię. Lubię koleżankę
z bloku, więc jak idziemy na spacer, to idę z nią za rękę.
8. Bajka o
emocjach
9. Jak się
czuje Miś? - piosenka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz