22.05.2020
Temat
dnia: Muzyczne opowieści.
1. "Myj ręce z liskiem"
2. Taniec
szczęścia. R. daje dziecku kolorową chustę.
Przy skocznej muzyce (Florentinen Marsch J. Fucik) dziecko wykonuje
swobodny taniec z chustą, przedstawiając, jak bardzo jest szczęśliwe.
„Jeśli
jesteś dziś szczęśliwy”
3. „Ułóż zdanie z tym słowem” – R. prezentuje dziecku obrazki
lub zdjęcia przedstawiające ludzi w różnym wieku i nastroju. Dziecko losuje
obrazek, R. tłumaczy zasady zabawy: Twoim zadaniem jest ułożenie jednego zdania,
w którym użyjesz nazwy nastroju widocznego
u osoby na obrazku , np. Pani w
czerwonym kapeluszu jest smutna, bo zgubiła ulubiony
parasol. Postaraj się powiedzieć
coś o wyglądzie osoby, jej nastroju i jego przyczynie.
4. „Uczucia w palcach” – gra planszowa w parach z
wykorzystaniem Wyprawki nr 51 (pamiętacie, wykonaliśmy tą kostkę wcześniej, poszukaj ją).
R. wspólnie z dzieckiem nazywa palce jednej
dłoni, pojedynczo je prostując. Może jednocześnie podać nazwy w języku obcym, np.
angielskim (kciuk – thumb, palec wskazujący – index finger, palec środkowy –
middle finger, palec serdeczny – ring finger, mały palec - little finger).
Dzieci przeliczają palce za pomocą liczebników głównych i porządkowych, licząc
od kciuka (pierwszy – first, drugi – second, trzeci – third, czwarty – fourth,
piąty – fifth).
Dzieci
grają rzucając kostką – z cyframi 1–5 i symbolami emocji. Zadaniem dzieci jest
za pomocą ruchów dłoni pokazać emocje widoczne na kostce i spróbować
opowiedzieć o ich przyczynie, korzystając z liczebników porządkowych, np.: Dłoń jest smutna
(gest), bo pierwszy palec został
przycięty w szufladzie.
Kiedy historia emocji jednego palca zostanie opowiedziana – dziecko ściera
cyfrę z odpowiedniego paznokcia lub zapisuje ją na kartce. Wygrywa ta osoba,
która pierwsza opowie historię uczuć wszystkich palców swojej jednej dłoni.
5. „Szczęście–nieszczęście”- zabawa rozwijająca wyobraźnię . R. zaczyna
opowiadanie historii. Dziecko próbuje
wymyślić jej nieszczęśliwe, a następna – szczęśliwe zakończenie. Historie,
które zaczyna R.: – Kasia wybrała się na zakupy do sklepu spożywczego... – Bartek
jechał w parku na rowerze... – Janek wyszedł na spacer z psem... – Basia
zobaczyła pod choinką prezent... – Mama Krysi upiekła ciasto...
6. Comedians
galop – Rodzic zaprasza dzieci do wysłuchania utworu. Zachęca dzieci, by
zamknęły oczy i wyobraziły sobie, jakie wydarzenia i emocje wyraża muzyka. Po
wysłuchaniu utworu R. prosi dzieci, aby krótko opowiedziały o swoich uczuciach.
7. Praca
z KP4.28b – kącik grafomotoryczny,
kolorowanie pól zgodnie z zauważoną regułą.
Pamiętajcie
Kochani ! Warto sprawiać bliskim
niespodzianki, np. sprzątając czy robiąc laurkę, po to, by okazać im, że ich
kochamy. Nasze zachowanie także ma wpływ na nastrój domowników. Jeśli
kulturalnie się zachowujemy, staramy się pomagać, idziemy grzecznie spać albo
ładnie się bawimy, wtedy rodzicom jest miło. Warto też zawsze pamiętać
o używaniu magicznych słów, nie tylko: „proszę”, „przepraszam”,
„dziękuję”, ale i np. „dobrze, że jesteś”, „kocham cię”
Słuchajcie, to już piątek, minął
kolejny tydzień. Na miłe popołudnie proponujemy filmik o tym, że poprzez
niewłaściwe wyrażanie złości możemy sprawić komuś przykrość.
Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Podczas codziennych aktywności warto rozmawiać
z dzieckiem o jego uczuciach i emocjach. Warto podkreślać, że wszystkie uczucia
są potrzebne, ważne i dorośli odczuwają je podobnie. Należy wskazywać dziecku
takie możliwości złagodzenia napięcia podczas odczuwania trudnych emocji, które
są akceptowalne społecznie. Można wspierać się literaturą dla dzieci, filmami,
bajkami itp. Podczas słuchania, opowiadania czy oglądania bajek warto pytać
dziecko:
Co bohater czuje w tej chwili? Dlaczego? Pozwoli to
wesprzeć rozwój emocjonalny dzieci. Warto również pamiętać o tym, że nasze
dzieci uczą się przede wszystkim przez naśladowanie wzorców. Warto poprzez
odpowiednie reagowanie w trudnych sytuacjach być takim wzorem dla swojego
dziecka.
Propozycje na weekend
Kubuś
- Gdy poczujesz szczęścia smak (Piosenki dla dzieci)
Ćwiczymy spostrzegawczość.
Słuchowisko „Nieszczęścia Andzi”.
Integracja sensoryczna w domu- zabawa nakrętkami
„W przyjaźni tkwi siła” (do wyboru)
Piosenki o emocjach
Miłego weekendu !
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz