czwartek, 21 maja 2020


22.05.2020

Temat dnia: Muzyczne opowieści.


1. "Myj ręce z liskiem"



2. Taniec szczęścia. R. daje dziecku kolorową chustę. Przy skocznej muzyce (Florentinen Marsch J. Fucik) dziecko wykonuje swobodny taniec z chustą, przedstawiając, jak bardzo jest szczęśliwe.

„Jeśli jesteś dziś szczęśliwy”


3. „Ułóż zdanie z tym słowem” – R. prezentuje dziecku obrazki lub zdjęcia przedstawiające ludzi w różnym wieku i nastroju. Dziecko losuje obrazek, R. tłumaczy  zasady zabawy: Twoim zadaniem jest ułożenie jednego zdania, w którym użyjesz nazwy nastroju widocznego
u osoby na obrazku , np. Pani w czerwonym kapeluszu jest smutna, bo zgubiła ulubiony
parasol. Postaraj się powiedzieć coś o wyglądzie osoby, jej nastroju i jego przyczynie.

4. „Uczucia w palcach” – gra planszowa w parach z wykorzystaniem Wyprawki nr 51 (pamiętacie, wykonaliśmy tą kostkę wcześniej, poszukaj ją). R. wspólnie z dzieckiem  nazywa palce jednej dłoni, pojedynczo je prostując. Może jednocześnie podać nazwy w języku obcym, np. angielskim (kciuk – thumb, palec wskazujący – index finger, palec środkowy – middle finger, palec serdeczny – ring finger, mały palec - little finger). Dzieci przeliczają palce za pomocą liczebników głównych i porządkowych, licząc od kciuka (pierwszy – first, drugi – second, trzeci – third, czwarty – fourth, piąty – fifth).
Dzieci grają rzucając kostką – z cyframi 1–5 i symbolami emocji. Zadaniem dzieci jest za pomocą ruchów dłoni pokazać emocje widoczne na kostce i spróbować opowiedzieć o ich przyczynie, korzystając z liczebników porządkowych, np.: Dłoń jest smutna
(gest), bo pierwszy palec został przycięty w szufladzie. Kiedy historia emocji jednego palca zostanie opowiedziana – dziecko ściera cyfrę z odpowiedniego paznokcia lub zapisuje ją na kartce. Wygrywa ta osoba, która pierwsza opowie historię uczuć wszystkich palców swojej jednej dłoni.

5. „Szczęście–nieszczęście”zabawa rozwijająca wyobraźnię . R. zaczyna opowiadanie historii. Dziecko  próbuje wymyślić jej nieszczęśliwe, a następna – szczęśliwe zakończenie. Historie, które zaczyna R.: – Kasia wybrała się na zakupy do sklepu spożywczego... – Bartek jechał w parku na rowerze... – Janek wyszedł na spacer z psem... – Basia zobaczyła pod choinką prezent... – Mama Krysi upiekła ciasto...

6. Comedians galop – Rodzic zaprasza dzieci do wysłuchania utworu. Zachęca dzieci, by zamknęły oczy i wyobraziły sobie, jakie wydarzenia i emocje wyraża muzyka. Po wysłuchaniu utworu R. prosi dzieci, aby krótko opowiedziały o swoich uczuciach.



7. Praca z KP4.28b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól zgodnie z zauważoną regułą.

Pamiętajcie Kochani ! Warto sprawiać bliskim niespodzianki, np. sprzątając czy robiąc laurkę, po to, by okazać im, że ich kochamy. Nasze zachowanie także ma wpływ na nastrój domowników. Jeśli kulturalnie się zachowujemy, staramy się pomagać, idziemy grzecznie spać albo ładnie się bawimy, wtedy rodzicom jest miło. Warto też zawsze pamiętać o używaniu magicznych słów, nie tylko: „proszę”, „przepraszam”, „dziękuję”, ale i np. „dobrze, że jesteś”, „kocham cię”
  

Słuchajcie, to już piątek, minął kolejny tydzień. Na miłe popołudnie proponujemy filmik o tym, że poprzez niewłaściwe wyrażanie złości możemy sprawić komuś przykrość.



Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Podczas codziennych aktywności warto rozmawiać z dzieckiem o jego uczuciach i emocjach. Warto podkreślać, że wszystkie uczucia są potrzebne, ważne i dorośli odczuwają je podobnie. Należy wskazywać dziecku takie możliwości złagodzenia napięcia podczas odczuwania trudnych emocji, które są akceptowalne społecznie. Można wspierać się literaturą dla dzieci, filmami, bajkami itp. Podczas słuchania, opowiadania czy oglądania bajek warto pytać dziecko:  
Co bohater czuje w tej chwili? Dlaczego? Pozwoli to wesprzeć rozwój emocjonalny dzieci. Warto również pamiętać o tym, że nasze dzieci uczą się przede wszystkim przez naśladowanie wzorców. Warto poprzez odpowiednie reagowanie w trudnych sytuacjach być takim wzorem dla swojego dziecka.



Propozycje na weekend

Kubuś - Gdy poczujesz szczęścia smak (Piosenki dla dzieci)


Ćwiczymy spostrzegawczość.

Słuchowisko „Nieszczęścia Andzi”.


Integracja sensoryczna w domu- zabawa nakrętkami 

 6 najlepszych eksperymentów dla dzieci- Kreatywna Mama


„W przyjaźni tkwi siła” (do wyboru)



Piosenki o emocjach



Miłego weekendu !

"Papi" Jennifer Lopez- zumba dla dzieci



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...