14.05.2020
(czwartek)
Temat
dnia: Muzyka okolicznościowa
1. Dźwięki wysokie i niskie w podskokach– ćwiczenia przy muzyce
2. "Ćwir"– słuchanie wiersza- Przed jego odczytaniem rodzic
prosi, by dzieci zwróciły uwagę na niektóre szczegóły: Podczas słuchania
wiersza zastanówcie się, proszę, dlaczego wrony były takie zdenerwowane, że
wróbel wydaje inne dźwięki niż one. Pomyślcie też o tym, co może oznaczać przysłowie
„Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”.
"Ćwir, czyli kiedy wejdziesz
między wrony, musisz krakać jak i one"
Agnieszka Frączek
Wróbel w gości wpadł do wron.
I już w progu, jak to on
Bardzo grzecznie: - "Ćwir,
ćwir!" - rzekł.
Wrony na to w dziki skrzek:
-Co on gada?! Kra, kra, kra!
-Tyś słyszała to, co ja?!
-Jakiś jazgot?
Zgrzyt?
I brzdęk?
Co to był za dziwny dźwięk?!
Wróbel: "Ćwir"
powtórzył więc.
Wtedy wrony: Buch! Bam! Bęc!
Po kolei spadły: Bach!
Z przerażenia wprost na piach.
A gdy otrzepały puch
Oczyściły z piachu brzuch,
Skrzydła, dzióbek oraz pięty,
Rzekły: - Biedak jest ćwirnięty.
Dlaczego wrony były takie
zdenerwowane, że wróbel wydaje inne dźwięki? Dlaczego chciały, żeby wszyscy
mówili tak samo?Czy dźwięki „kra” były
lepsze lub gorsze od „ćwir”, jak myślicie? Co może oznaczać przysłowie „Kiedy
wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”? Czy pasuje ono do każdej
sytuacji? Czy wszystkim ludziom musi podobać się to samo? Co to znaczy, że mamy
różny gust, różne upodobania? Czy te upodobania mogą być lepsze albo gorsze,
tak jak chciały wrony?
3. Jaka
muzyka pasuje?”– rodzic zachęca
dziecko do wypowiadania się na temat różnych rodzajów muzyki: Opowiedzcie,
proszę, słowami, jaka muzyka, waszym zdaniem, najbardziej pasuje do tańca? Jaki
jest najbardziej znany utwór, który śpiewamy na urodzinach? Czy w każdym kraju
ten utwór brzmi tak samo? Jeśli chcecie odpocząć, jaki rodzaj muzyki
wybierzecie? Czy dźwięki płynące z lasu, rzeki, szum morza to też muzyka? W
jakich okolicznościach śpiewamy „Mazurka Dąbrowskiego?Co czujesz słuchając
muzyki?
4. Piosenka urodzinowa- dziecko słucha utworu, który śpiewa się na
urodzinach w różnych krajach.
5. Dokończ zdanie
Mam ….. lat.
Kiedy miałem
urodziny to….
Chciałbym
zaprosić na urodziny….
Ostatnio
byłem na urodzinach u ….
Najlepszy
mój prezent urodzinowy….
6. Gitara –
praca plastyczno – techniczna
Materiały: pudełko po chusteczka higienicznych,
plastikową rurkę, nożyczki, 5 gumek recepturek, taśma dwustronna.
Rodzic daje dziecku dwa paseczki taśmy dwustronnej i
wskazuje, gdzie należy ją przykleić. Dziecko nakleja taśmę równolegle do
krótszych boków pudełka dwie krótkie rurki i naklejają je na pudełku, w miejscu
dwustronnej taśmy klejącej. Następnie dziecko nakłada gumki recepturki tak, aby
opierały się o rurki, dziecko swobodnie gra na wykonanym przez siebie
instrumencie.
Zatańcz do ulubionej piosenki. Możesz też zagrać na
gitarze. Opowiedz, co czujesz?
Przykładowa instrukcja zrobienia gitary
7. Prawo, lewo, góra, dół – rysowanie według instrukcji. Rodzic wręcza dziecku
kartkę i ołówek i czyta instrukcję.
1.Ułóż kartkę na stole tak, aby jej
dłuższa krawędź znajdowała się przy twoim ciele.
2.Narysuj
pionową linię, z góry na dół na środku kartki, tak aby podzielić ją na dwie
równe części.
3.Narysuj
linię poziomą, która będzie przecinać w połowie linię którą narysowałeś
wcześniej.
4.W prawym
górnym rogu kartki napisz cyferkę 7.
5.W prawym
dolnym rogu kartki napisz cyferkę 4.
6.W lewym
górnym rogu kartki napisz cyferkę 8
7.W lewym
górnym rogu kartki napisz cyferkę 10.
8.W każdym z
pól narysuj tyle piłek/domków/kwiatków, aby ilość narysowanych przedmiotów była
równa zapisanej cyferce.
Praca z
KP4.19a- pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania.
Praca z
KP4.20b – kącik
grafomotoryczny, kolorowanie pól z właściwym układem nut
Może zagrajcie jeszcze raz w Memory obrazkowo-naśladowcze” – gra karciana z W50
8. Na koniec
trochę relaksu
Dbajcie o siebie kochani. Pozdrawiamy
wszystkie Szuwarki :) Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz