13.05.2020
(środa)
Temat
dnia: Muzyka wokół nas
1. Głowa, ramiona - zabawa ruchowa do piosenki
Głowa, ramiona
Ta gimnastyka
dobra sprawa
Dla nas
wszystkich to zabawa
Ręce w górę w
przód i w bok
Skłon do przodu,
w górę skok!
Głowa, ramiona,
kolana, pięty
Kolana pięty,
kolana pięty
Głowa , ramiona,
kolana, pięty
Oczy, uszy, usta,
nos
2. Zabawa ruchowa Instrumenty
Do tej
zabawy dziecko może zaprosić rodziców lub rodzeństwo każdy uczestnik zabawy
wyobraża sobie jakiś instrument i udaje, że na nim gra. Jedna osoba odgrywa
rolę dyrygenta i zaczyna dyrygować. Muzykanci śledzą pałeczkę dyrygenta i
przyśpieszają albo zwalniają ruchy rąk czy palców. Grają w milczeniu i bez
uśmiechu. Dyrygent próbuje rozśmieszyć muzyków. Ten, który się uśmiechnie, musi
przestać grać. Osobę, która ma grać dyrygenta,
warto wybrać
jakiś czas przed zabawą, by mogła się do niej przygotować. Powodzenie zabawy
zależy od dyrygenta, dlatego nie można nikogo zmuszać do odgrywania tej roli.
3. Memory
obrazkowo-naśladowcze– rodzic prosi dzieci o wypchnięcie elementów gry z W50.
Dziecko z rodzicem rozgrywa grę według
zasad memory. Parę stanowi obrazek ilustrujący przedmiot i obrazek z napisem
określającym dźwięk wydobywany z tego przedmiotu.
Wyprawka str. 50
4. Jaki
to instrument?
– rodzic
zaprasza dziecko do zabawy słuchowej: Przygotuj, proszę, swoje uszy do
słuchania. Za chwilę włączę nagranie dźwięków kilku instrumentów. Twoim zadaniem jest odgadnąć, jaki instrument
słyszysz
5. Orkiestra kuchenna – dziecko przygotowuje drewniane łyżki, pokrywki od garnków, garnki
i metalowe kubki. Dziecko demonstruje w jaki sposób można grać na tych
improwizowanych instrumentach. Następnie rodzic
wystukuje na bębenku prosty rytm. Dziecko powtarza go na swoich instrumentach.
Rodzic
włącza ulubioną piosenkę dziecka, lub którąś
z dodanych
poniżej. Dziecko rusza się do rytmu i gra na swoim instrumencie.
Queen- We will rock you
Ampyx- Rise
6.
Malowanie muzyki
– rodzic daje dziecku kartkę formatu A3, farby, pędzle
i kubki na wodę. Włącza utwór (kilka razy) i prosi dziecko o
zastanowienie się, jaki kolor kojarzy mu się z tą muzyką, czy linie, które
obrazowałyby ten utwór, byłyby łagodne czy ostre itp. Dziecko słucha utworu i
maluje muzykę.
Praca z
KP4.18a –
łączenie liniami ilustracji z napisem wyrażającym dźwięk.
Praca z
KP4.18b –
odtwarzanie rytmów narysowanych w zadaniu.
7. Matematyczne zagadki - odgadywanie zagadek przez dzieci.
Dzieci wybierają zagadki z cyframi od 1 do 9 i odgadują:
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6, a każde ma dostać jedno?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3; 8 czy 7?
8) Ile to jest razem 3 + 3; 4+ 5; 1+ 6?
9) Ile boków ma trójkąt?
Dzieci wybierają zagadki z cyframi od 1 do 9 i odgadują:
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6, a każde ma dostać jedno?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3; 8 czy 7?
8) Ile to jest razem 3 + 3; 4+ 5; 1+ 6?
9) Ile boków ma trójkąt?
Przypominamy
o częstym myciu rąk i o niewkładaniu ich do buzi, nosa i oczu. To bardzo ważne,
musicie o tym pamiętać. Do jutra kochani:) Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz