12.05.2020 (wtorek)
Temat dnia: Mała
orkiestra
1. Ćwiczenia
poranne przy piosence Tiki Tiki Room – Perlice
2. Jaki to instrument?
Rozmowa z dzieckiem: Jakie
instrumenty były przedstawione na filmie? Czy grałeś na jakimś instrumencie?
Jakim? Rodzic prosi dziecko, żeby każdy instrument podzieliło na
sylaby, głoski.
Praca z KP4.17a– rysowanie linii po śladzie, łączenie
odpowiednich rysunków z podpisami.
Praca z KP4.17b– wyklaskiwanie sylab według wzoru,
łączenie sylab w wyrazy, pisanie nazw instrumentów po śladzie.
3. Rozwiązywanie
zagadek.
Może być dęty, może być strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nimi piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)
Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)
Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)
Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej piosence. (batuta)
Obserwuj dyrygenta i muzyków. Naśladuj
dyrygowanie i grę na instrumentach.
Maurice Ravel
Bolero London Symphony Orchestra Valery Gergiev
4.
Śpiewanie piosenki pt. "Jestem muzykantem
konszabelantem"
Jestem muzykantem konszabelantem
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
5. Policz ile razy- Rodzic wygrywa dźwięki (np. uderzenie
łyżką o kubek), dziecko ma za zadanie, tyle samo razy podskoczyć, klasnąć,
tupnąć, napisać odpowiednią cyfrę. Zmiana.
6. Masażyk
relaksacyjny – Rodzic siedzi za
dzieckiem i wykonuje masaż pleców zgodnie z instrukcją,
potem zamiana ról.
potem konie (piąstki),
panieneczki na
szpileczkach (palce wskazujące)
Świeci
słonko (zataczamy dłońmi kółka),
płynie
rzeczka (rysujemy linię),
pada
deszczyk (naciskamy wszystkimi palcami).
Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy).
W dowolnym momencie -
określenie emocji przez dziecko (i pozostałych członków rodziny) – poprzez
wybór odpowiedniego symbolu
|
|
|
7. Ćwiczenia grafomotoryczne–
utrwalanie litery Hh
Kropki, kreski i litery str. 8
8. Na koniec trochę
ciekawostek.
Wizyta w szkole muzycznej– poznajemy instrumenty
Dbajcie o siebie. Pamiętajcie, aby chodzić poza domem w
maseczkach i oczywiście o myciu rąk. Pozdrawiamy :) Pani Danka i Pani Asia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz