wtorek, 12 maja 2020


12.05.2020 (wtorek)

Temat dnia: Mała orkiestra         

1. Ćwiczenia poranne  przy piosence Tiki Tiki Room – Perlice


2. Jaki to instrument?


Rozmowa z dzieckiem: Jakie instrumenty były przedstawione na filmie? Czy grałeś na jakimś instrumencie? Jakim?  Rodzic prosi dziecko, żeby każdy instrument podzieliło na sylaby, głoski.
Praca z KP4.17a– rysowanie linii po śladzie, łączenie odpowiednich rysunków z podpisami.
Praca z KP4.17b– wyklaskiwanie sylab według wzoru, łączenie sylab w wyrazy, pisanie nazw in­strumentów po śladzie.

3. Rozwiązywanie zagadek.

Może być dęty, może być strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nimi piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)

Jest to zespół niemały,
mogą w nim  być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)

Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)

Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej piosence. (batuta)

Obserwuj dyrygenta i muzyków. Naśladuj dyrygowanie  i  grę na  instrumentach. 

Maurice Ravel Bolero London Symphony Orchestra Valery Gergiev    
        


4. Śpiewanie  piosenki pt. "Jestem muzykantem konszabelantem"


Jestem muzykantem konszabelantem

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
5. Policz ile razy- Rodzic wygrywa dźwięki (np. uderzenie łyżką o kubek), dziecko ma za zadanie, tyle samo razy podskoczyć, klasnąć, tupnąć, napisać odpowiednią cyfrę. Zmiana.

6. Masażyk relaksacyjny – Rodzic siedzi za dzieckiem i wykonuje masaż pleców zgodnie z instrukcją, potem  zamiana ról.
Idą słonie (na plecach kładziemy na przemian całe dłonie),
potem konie (piąstki),
panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące)
z gryzącymi pieseczkami (szczypanie).
Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka),
płynie rzeczka (rysujemy linię),
pada deszczyk (naciskamy wszystkimi palcami).
Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy).

W dowolnym momencie - określenie emocji przez dziecko (i pozostałych członków rodziny) – poprzez wybór odpowiedniego symbolu


7. Ćwiczenia  grafomotoryczne– utrwalanie litery Hh
Kropki, kreski i litery str. 8

8. Na koniec trochę ciekawostek. 

Wizyta w szkole muzycznej– poznajemy instrumenty 



Dbajcie o siebie. Pamiętajcie, aby chodzić  poza domem w maseczkach i oczywiście o myciu rąk. Pozdrawiamy :) Pani Danka i Pani Asia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...