poniedziałek, 27 kwietnia 2020


28.04.2020 (wtorek)

Temat dnia:  Warszawa – stolica Polski   

1. Jestem Polakiem – piosenka na dzień dobry 



2. Ćwiczenia poranne:

-Mali żołnierze – dziecko maszeruje dookoła pokoju, podnosząc wysoko kolana. Na komendę  rodzica "padnij" - dziecko kładzie się na brzuchu na podłodze, na komendę "saperzy na poligonie" – dziecko czołga się po podłodze, na komendę "powstań" - dziecko wstaje, na komendę - "kryj się" - dziecko się chowa.

Gdzie mieszkasz? - rodzic wymienia nazwy różnych miast lub ulic, dziecko wstaje gdy usłyszy nazwę swojego miasta lub ulicę.

 Biało-czerwoni – zabawy z piłką. Rodzic rzuca piłkę do dziecka. Rzucając piłką, podaje nazwę jakiegoś koloru. Słysząc nazwy: biały i czerwony, dziecko nie łapie piłki. Po usłyszeniu nazwy innego koloru dziecko łapie piłkę oburącz i odrzuca ją do rodzica. Zmiana ról.

3. Wars i Sawa – legendy polskie



4. Warszawska Syrenka – słuchanie wiersza. Rodzic  prosi, aby dzieci zwróciły szczególną uwagę na to, jakie miejsca charakterystyczne dla Warszawy pojawiają się w treści.


Nasza Warszawska Syrenka
 Zofia Holska-Albekier

Nasza warszawska Syrenka.

co noc urządza wyprawą.
Nocy się ciemnej nie lęka,
gdy pragnie zwiedzić Warszawę.

Warszawski Zamek, pałac w Łazienkach
nad cichym stawem,
dzielnice nowe i Stare Miasto
w naszej Warszawie.

Nasza warszawska Syrenka
Wisłą powraca nad ranem.
Z nią jest wiślana piosenka
i miasto w słońcu skąpane.
Warszawski Zamek…


Pomnik Syrenki na Starym Mieście 

Zamek Królewski

Pałac w Łazienkach

Barbakan

Cmentarz na Powązkach

Praca z KP4.12a – rozpoznawanie warszawskich budowli, przeliczanie, zapisywanie cyfr.
Praca z KP4.12b – rysowanie po śladzie pomnika warszawskiej Syrenki, pisanie wyrazu syrenka po śladzie.

5. Zabawa ruchowa Kręta warszawska ulica
Rozkładamy dziecku na podłodze skakankę (lub sznurek, wełnę, itp.) tak aby była ona nieco przypominała krętą ulicę. Dziecko powinno przejść po niej stopa za stopą (tip – topami), z zachowaniem równowagi. Ułożenie "ulicy" warto kilka razy zmienić.
W dowolnym momencie - określenie emocji przez dziecko (i pozostałych członków rodziny) – poprzez wybór odpowiedniego symbolu


6. F jak  flaga i fotel  – prezentacja litery w wyrazie. Rodzic  pokazuje na kartce litery F, f. Prosi dziecko o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym:  fla-ga, fotel jednocześnie wskazując kolejne pola w książce (Karty Pracy 4, 5a). Dziecko wraz z rodzicem liczy sylaby zawarte w wyrazie. Rodzic  prosi dziecko o zaproponowanie innego gestu, który pozwoli łatwo pokazać podział na sylaby, np. tupanie, dotykanie podłogi palcem itp.
Następnie rodzic  wskazuje model głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgłoski) i czerwonych (samogłoski), i prowadzi zabawę z analizą głoskową tak jak wcześniej z analizą sylabową. Dziecko przelicza głoski, wspomagając się polami na planszy, dziecko  podaje skojarzenia związane z kształtem litery F, f. Rodzic prezentuje sposób pisania liter F i f na tablicy, na kartce zwraca uwagę na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze.
Rodzic  prosi dziecko by napisało kilka literek na tacy z kaszką, wyszukało w domu 5   przedmiotów, w których nazwie występuje głoska f.

·   Praca z KP4.5a – zaznaczanie głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek w nazwach obrazków
·   Praca z KP4.5b – pisanie litery F, f po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f znalezionej wśród innych liter, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu.

7. Gniazdo białego orła – baśń dla dzieci – w ramach relaksu i odpoczynku po dzisiejszych zadaniach.

8. Warszawskie domy  – budowanie z różnorodnych klocków.  

Pamiętajcie o obowiązkach dyżurnego w Waszym domu. Dbajcie o porządek, a zwłaszcza higienę rąk. Do jutra;) Pani Danka i Pani Asia.  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...