28.04.2020 (wtorek)
Temat dnia: Warszawa – stolica Polski
1. Jestem Polakiem – piosenka na dzień dobry
2. Ćwiczenia poranne:
-Mali żołnierze – dziecko maszeruje dookoła pokoju, podnosząc wysoko
kolana. Na komendę rodzica "padnij" - dziecko
kładzie się na brzuchu na podłodze, na komendę "saperzy na poligonie" –
dziecko czołga się po podłodze, na komendę "powstań" -
dziecko wstaje, na komendę - "kryj się" - dziecko się
chowa.
- Gdzie mieszkasz? - rodzic wymienia nazwy różnych miast lub ulic, dziecko wstaje gdy usłyszy nazwę swojego miasta lub ulicę.
– Biało-czerwoni – zabawy z piłką. Rodzic rzuca piłkę do dziecka. Rzucając piłką, podaje nazwę jakiegoś koloru. Słysząc nazwy: biały i czerwony, dziecko nie łapie piłki. Po usłyszeniu nazwy innego koloru dziecko łapie piłkę oburącz i odrzuca ją do rodzica. Zmiana ról.
3. Wars i Sawa – legendy polskie.
4. Warszawska Syrenka – słuchanie wiersza.
Rodzic prosi, aby dzieci zwróciły szczególną uwagę na to, jakie
miejsca charakterystyczne dla Warszawy pojawiają się w treści.
Nasza Warszawska
Syrenka
Zofia
Holska-Albekier
co noc urządza wyprawą.
Nocy się ciemnej nie lęka,
gdy pragnie zwiedzić Warszawę.
Warszawski Zamek, pałac w Łazienkach
nad cichym stawem,
dzielnice nowe i Stare Miasto
w naszej Warszawie.
Nasza warszawska Syrenka
Wisłą powraca nad ranem.
Z nią jest wiślana piosenka
i miasto w słońcu skąpane.
Warszawski Zamek…
Nocy się ciemnej nie lęka,
gdy pragnie zwiedzić Warszawę.
Warszawski Zamek, pałac w Łazienkach
nad cichym stawem,
dzielnice nowe i Stare Miasto
w naszej Warszawie.
Nasza warszawska Syrenka
Wisłą powraca nad ranem.
Z nią jest wiślana piosenka
i miasto w słońcu skąpane.
Warszawski Zamek…
Pomnik Syrenki na Starym Mieście
Zamek Królewski
Pałac w Łazienkach
Barbakan
Cmentarz na Powązkach
Praca z KP4.12a – rozpoznawanie warszawskich budowli, przeliczanie,
zapisywanie cyfr.
Praca z KP4.12b – rysowanie po śladzie pomnika warszawskiej Syrenki,
pisanie wyrazu syrenka po śladzie.
5. Zabawa ruchowa Kręta warszawska ulica
Rozkładamy dziecku na podłodze skakankę (lub sznurek, wełnę, itp.) tak aby
była ona nieco przypominała krętą ulicę. Dziecko powinno przejść po niej stopa
za stopą (tip – topami), z zachowaniem równowagi. Ułożenie "ulicy"
warto kilka razy zmienić.
W dowolnym momencie - określenie emocji przez dziecko (i pozostałych
członków rodziny) – poprzez wybór odpowiedniego symbolu
6. F jak flaga i fotel – prezentacja
litery w wyrazie. Rodzic pokazuje na kartce litery F, f. Prosi
dziecko o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym: fla-ga,
fotel jednocześnie wskazując kolejne pola w książce (Karty Pracy 4, 5a).
Dziecko wraz z rodzicem liczy sylaby zawarte w wyrazie. Rodzic prosi
dziecko o zaproponowanie innego gestu, który pozwoli łatwo pokazać podział na
sylaby, np. tupanie, dotykanie podłogi palcem itp.
Następnie rodzic wskazuje model głoskowy wyrazu z pól
niebieskich (spółgłoski) i czerwonych (samogłoski), i prowadzi zabawę z analizą
głoskową tak jak wcześniej z analizą sylabową. Dziecko przelicza głoski,
wspomagając się polami na planszy, dziecko podaje skojarzenia
związane z kształtem litery F, f. Rodzic prezentuje sposób pisania liter F i f
na tablicy, na kartce zwraca uwagę na kierunek pisania litery oraz na jej
miejsce w liniaturze.
Rodzic prosi dziecko by napisało kilka literek na tacy z kaszką,
wyszukało w domu 5 przedmiotów, w których nazwie występuje
głoska f.
· Praca z KP4.5a – zaznaczanie
głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek w nazwach obrazków
· Praca z KP4.5b – pisanie litery
F, f po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f znalezionej wśród innych liter,
czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu.
7. Gniazdo białego orła – baśń dla dzieci – w ramach relaksu
i odpoczynku po dzisiejszych zadaniach.
8. Warszawskie domy – budowanie z różnorodnych
klocków.
Pamiętajcie
o obowiązkach dyżurnego w Waszym domu. Dbajcie o porządek, a zwłaszcza higienę
rąk. Do jutra;) Pani Danka i Pani Asia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz