22.04.2020
(środa)
Temat
dnia: Segregujemy odpady
ŚWIATOWY
DZIEŃ ZIEMI
1.Gimnastyka poranna – Taniec Zygzak
2. Łąka – słuchanie i ilustrowanie ruchem
treści wiersza. Zapraszam dzieci do zabawy ruchowej: Za chwilę zamienimy wasz
pokój w łąkę i wyruszymy na wycieczkę.
Rodzicu czytaj proszę wiersz, a waszym
zadaniem będzie pokazywać ruchem to, co słyszycie. Postarajcie się również
ilustrować różne uczucia, które będą towarzyszyć bohaterom wiersza, np.
zdziwienie, zaskoczenie, strach, zdenerwowanie, radość. Przygotujcie się do
wyprawy: zmieńcie kapcie na buty, zawiążcie sznurówki, włóżcie czapki itp. (
proszę dzieci o ilustrowanie ruchem tych czynności).
Łąka
Małgorzata Strzałkowska
Jak tu pięknie
dookoła!
Strumyk szemrze, kwitną zioła,
skaczą żabki, buczą bączki
– jak nie lubić takiej łączki?
Pośród kwiatków sobie łażą
Ala, Ola, Staś i Kazio.
Nagle patrzą – jakiś dołek,
a w tym dołku jest tobołek.
Staś tobołek wyjął z dołka, po czym zajrzał do tobołka… a tam…
– Patrzcie! Stos papierków,
trzy butelki, pięć cukierków,
jedna guma…
– Już wyżuta…
– Dwie gazety i pół buta,
dwie torebki, cztery puszki…
– I zużyte trzy pieluszki!
– Ktoś na łące biwakował
i te śmieci tu wpakował.
– Cichcem, milczkiem, po kryjomu…
– Zamiast zabrać je do domu.
– Wiecie, jak tak dalej będzie,
jak będziemy śmiecić wszędzie,
to się Ziemia zdenerwuje,
tak że każdy pożałuje!
– Będzie miała dość brudasów, niech się brudas puknie w czółko!!!
Jak naśmiecisz, to posprzątaj.
A jak nie – to marsz do kąta.
bo jest miła, lecz do czasu!
– Zagra wszystkim nam na nosie
i przepadnie gdzieś w kosmosie,
a my zostaniemy sami,
płynąc luzem pod gwiazdami…
Rozmowa na temat
wiersza: Jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę? Jak mogły się czuć, gdy
spacerowały po czystej, pięknej łące? Co znalazły na łące? Jak się wtedy
poczuły? Jak wy czulibyście się w takim zaśmieconym miejscu? Czy was to
oburza?Jak myślicie, dlaczego ktoś zostawił śmieci na łące? Czy przypominacie
sobie, jaką radę ma autorka wiersza dla tych, którzy naśmiecili? Jakie
rozwiązanie proponuje autorka tym osobom, które nie chcą po sobie posprzątać?
Czy jest to prawdziwa i skuteczna rada, czy raczej żart? Jak się zachować, gdy
ktoś przy nas zaśmieca otoczenie?
Warto wspomnieć, że rada autorki „marsz
do kąta” jest żartem, Ziemi taka kara nie pomoże. Lepiej po prostu po sobie
sprzątnąć.
3. Piosenka "Świat w naszych rękach" – śpiewanie piosenki z
akompaniamentem grzechotki.
Grzechotka – butelka plastikowa napełniona ryżem
lub kaszą.
4. Agi Bagi opowie wam o segregacji śmieci - bajka
Akcja – segregacja” –
rodzic prowadzi z dziećmi rozmowę na
temat tego, w jaki sposób segregują śmieci w swoich domach. Rodzic na środku
dywanu kładzie pustą szklaną butelkę
a wokół niej różne
opakowania: szklane, plastikowe, papier, obierki jabłek ittp. Dziecko na zmianę
z rodzicem kręci butelką i mówi do
jakiego pojemnika wrzuci wskazany przez butelkę odpad.
KP 2b , 3a
5. Drugie życie śmiecia – praca plastyczna. Można wykorzystać, np. rolki po papierze toaletowym , plastikowe kubeczki, butelki. Uzupełnijcie swoje prace fragmentami kolorowego papieru, pianki kreatywnej, drucików, sznurków. Zamieńcie je w coś ciekawego. Powodzenia:)
6. Bądź eko – rozmowa na temat dbania o środowisko. Rodzic
sugeruje, że musimy dbać o środowisko. Jak możemy chronić las, wodę, dbać o
przyrodę? Dziecko wypowiada się na temat sposobów ochrony przyrody.
Pamiętaj!
Wychodząc z pokoju wyłączaj światło!
Zakręć wodę gdy myjesz zęby!
Poproś rodziców, aby wymienili żarówki na energooszczędne!
Sprzątaj po swoim
psie!
Posadź i dbaj o kwiaty w domu, na balkonie, w ogrodzie!
Segreguj śmieci!
7. Filmiki:
8. Zadanie dodatkowe:
Posprzątaj Twój
pokój.
Pomóż rodzinie
wynieść śmieci. Jakich śmieci u Ciebie jest najwięcej i na śmietniku? Pamiętaj,
aby spłaszczyć butelki plastikowe i karton.
Możesz zbierać
nakrętki dla Kacpra, dla którego zbieramy w przedszkolu.
Dbajcie o najbliższe
środowisko, myjcie ręce. Pozdrawiamy serdecznie;) pani Danka i pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz