21.04.2020
(wtorek)
Temat
dnia: Ziemia to nasz dom
1.Zabawa poranna przy piosence Na ziemi zostaję –
2. Ile
wody nam ucieka?
– zabawa
badawcza. Posłuchajcie zagadkę: Co
mam na myśli? To substancja, bez której nikt z nas nie mógłby żyć. Jest
potrzebna nie tylko ludziom, lecz także zwierzętom i roślinom. Występuje na
całej kuli ziemskiej, ale tylko niewielka część nadaje się do spożycia przez
ludzi. Poprzez proces parowania i skraplania jej część do nas wraca. (woda)
Po
rozwiązaniu zagadki przez dzieci rodzic
prezentuje napis
WODA
i prosi dzieci, aby ułożyły taki napis z
różnych liter wyciętych z gazety.
Następnie zaprasza dzieci do łazienki, odkręca kran w taki sposób,
by woda kapała po kropelce do podstawionego naczynia. Nastawia zegar. Prosi
dzieci, by oszacowały, ile wody może w ten sposób wylać się z kranu do naczynia
podczas trwania zajęć.
3. "Ekoprzyjaciel”
– zabawa
manualna z W46. Potrzebne sznurowadła lub cienki sznurek.. Dzieci
wypychają kształt ekoprzyjaciela wraz z dziurkami. Przewlekają sznurowadło
przez dziurki w ubraniu smoka oraz w kołach roweru. Na pewno każdy smok jest unikatowy,
inny. Możecie zrobić wystawkę prac. A potem… schowajcie do teczki.
Wyprawka 46
4.Zestaw
ćwiczeń gimnastycznych:
Rakieta–
dzieci naśladują start rakiety. Stoją w kręgu, wolno klaszczą i tupią,
jednocześnie pochylając się raz w lewo, raz w prawo. Potem klaszczą i tupią
coraz szybciej. Obracają się.
Szybko
uderzają dłońmi w kolana. Prawą dłonią zataczają kółka przed nosem i wydają
dźwięk pracujących silników rakiety. Unoszą ręce i podskakują z okrzykiem: Hura!.
Rakieta wystartowała. Zabawę można powtórzyć.
Planety –
rytmiczne poruszanie się do wesołej melodii. Dzieci wyobrażają sobie, że
doleciały rakietą na inną planetę i spotkały jej mieszkańca. Rytmicznie
poruszają się do melodii. Gdy piosenka ucichnie, podchodzą do rodzica i
wymyślają przyjazny gest powitalny.
Orbity
– tor przeszkód. Dzieci startują z miejsca wyznaczonego przez rodzica. Najpierw
idą raczkiem, potem robią trzy przysiady,
przechodzą pod krzesłem, po czym na czworakach zmierzają do mety.
Deszcz meteorytów – potrząsanie gazetą lub pomponem.Dzieci mają za
zadanie potrząsać nimi, wymachiwać, zgniatać je w rytm melodii. Potem dotykają
pomponami nadgarstka, łokcia, ramienia drugiej ręki. Podrzucają pompony.
Naśladują taniec cheerleaderek. Dzieci ćwiczą każdą z rąk.
Powrót na ziemię – leżenie
na macie lub dywanie, spokojne wdechy i wydechy.
5. Ile wody nam ucieka? – kontynuacja zabawy badawczej.
Rodzic sprawdza na zegarku, ile czasu
upłynęło od rozpoczęcia eksperymentu. Tłumaczy dzieciom, jak długo kapała woda,
porównując ten czas np. do czasu trwania posiłku. Zaprasza dzieci do łazienki, by sprawdzić,
czy udało im się poprawnie oszacować ilość wody, która zebrała się w naczyniu.
Prosi dzieci, by zmierzyły ilość wody np. szklanką, łyżką, filiżanką. Rozmawia
z dziećmi o tym, że niedokręcony kran, zepsuta uszczelka itp. powodują
marnowanie wody. Aby tego uniknąć, trzeba dokręcać krany, zakręcać wodę podczas
mycia zębów, brać krótkie prysznice, zamiast przesiadywać w wannie. Natomiast
ręce należy myć bardzo dokładnie.
KP 2a
6. Ćwiczenia grafomotoryczne – utrwalanie litery
zZ
Kropki,
kreski i litery str. 24
7. Bajka proekologiczna
8. Wieloryb i rybki –
masażyk (może podczas kąpieli)
Raz rybki w morzu brały ślub
(Dziecko zwrócone do nas plecami.
Rysujemy palcem na jego plecach
linie faliste,)
I tak chlupały: chlup, chlup,
chlup.
(Lekko stukamy w nie rozluźnionymi
dłońmi.)
A wtem wieloryb wielki wpadł
(Bardzo delikatnie przykrywamy
własnym ciałem ciało dziecka
zachęcamy je, aby samo wydostało
się z „kryjówki”; zabawę możemy zakończyć całuskami).
I całe towarzystwo zjadł. (Jeżeli
zabawa odbywa się w kąpieli, pluskamy dłońmi wokół dziecka,
Nagle zanurzamy rękę pod wodę;
kurczymy i rozwieramy palce,
Naśladując paszcze wieloryba,
delikatnie chwytamy dziecko za nogę,
Udając „zjadanie”.)
Dbajcie o siebie. Pozdrawiamy wszystkie
Szuwarki :) pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz