20.04.2020
(poniedziałek)
Temat
dnia: Ekoprzyjaciele
1. Zabawy poranne
*Wiosenny
deszczyk – na podłodze rozłożone gazety.
Dzieci rytmicznie poruszają się przy muzyce. Na hasło rodzica.: pada
deszcz, każde dziecko ustawia się obok najbliżej gazety a z dłoni robi nad
głową daszek.
*Nie
wpadnij do kałuży– Dzieci przeskakują z
gazety do gazety tak, jakby skakały po
kamieniach między kałużami.
*Tęcza –
dzieci siadają w siadzie skrzyżnym i trzymają szaliki za końce w prostowanych
rękach uniesionych nad głową. Wykonują skłony na boki, raz w prawo, raz w lewo.
2. Nowa moda – słuchanie wiersza
Nowa moda
Małgorzata Strzałkowska
W domu Oli
oraz Ali
wszyscy razem się zebrali, aby wspólnie pogawędzić, jak sobotę miło spędzić. Uradzili, jedząc ciasto, że pojadą gdzieś za miasto, lecz z powodu tej wycieczki do solidnej doszło sprzeczki. – Autem! – mówi wujek Tadek. – Na motorach! – woła dziadek. Na to babcia: – Autobusem! Mama: – Lepiej minibusem! Ala z Olą grzmią donośnie, że taksówką jest najprościej. Tylko tata głową kiwa, po czym nagle się odzywa: – Samochody, autobusy, motocykle, minibusy – każdy z nich okropnie smrodzi, a to naszej Ziemi szkodzi. Po co spalin jej dokładać? Lecz jest na to dobra rada – pojedziemy rowerami, bo nie trują spalinami. Poprzez lasy, łąki, pola pędzi Ala, za nią Ola, mama, tata, babcia, dziadek, a na końcu wujek Tadek. Nowa moda jest w rodzinie i rodzina z tego słynie, że w sobotę się wybiera na wycieczkę na rowerach. Ziemia też oddychać musi, bo inaczej się udusi. |
Rozmowa na
temat utworu: Którzy członkowie rodziny wzięli udział w wycieczce?
O jakich
środkach transportu rozmawiali? Dlaczego wybrali rowery?
3. Zegar- praca plastyczno-
techniczna. Potrzebna
pinezka i korek.
Wyprawka karta nr 12
4. Czas dla ziemi- zabawa ruchowa. Dzieci stają
pod ścianą. Rodzic pokazuje zegar i mówi, że jeśli nie dbamy o planetę, jej
czas się kurczy. Aby była w dobrej kondycji,
a dzięki temu również ludzie musimy
pamiętać o proekologicznych nawykach. Jeśli powiem zdanie prawdziwe robicie
skok do tyłu, jeśli fałszywe 2 skoki do przodu.
Torebki foliowe szybko się rozkładają i nie szkodzą
przyrodzie.
Czyste powietrze jest potrzebne nie tylko ludziom,
ale i zwierzętom.
Rower nie produkuje spalin.
Autobus jest bardziej ekologicznym środkiem
transportu niż samochód, bo może nim jechać więcej osób.
Woda w oceanie może być brudna, to nikomu nie
szkodzi.
Filtry na kominach nie pomagają w oczyszczaniu dymu,
który z nich leci.
Wylewanie ścieków z fabryk nie szkodzi rybom.
Należy segregować śmieci.
5. Z jak zegar - wprowadzenie litery. Dziecko
wskazuje ilustrację zegara, wymienia elementy budowy, wyklaskuje słowo zgodnie
z modelem sylabowym wyrazu: ze- gar,
jednocześnie wskazując kolejne pola na planszy. Dziecko liczy sylaby w wyrazie ( ze-gar – 2), tupie, dotyka podłogi jednym palcem. Dziecko
przelicza wszystkie głoski,
wspomagając się palcami.
„Chodzimy
po z” – rodzic wspólnie z dzieckiem układa z
szalików kształt litery z.
Zadaniem dzieci jest przejść zgodnie z kształtem litery obok szalików. Podczas
chodzenia dzieci wypowiadają głoskę z krótko, nie wydłużając jej
brzmienia. Następnie dziecko układa ze sznurowadeł, guzikow jedną wielką literę Z i jedną małą
literę z .
„Piszemy
z” – dziecko
pisze tę literę palcem na podłodze i w powietrzu, wypowiadając głoskę z z
różną intonacją. Rodzic zwraca uwagę dziecka na kierunek pisania litery oraz na
jej miejsce w liniaturze. Potem dziecko
pisze literę na tacy z kaszą manną.
6. Ekologiczny dom
7. Zabawy utrwalające literę i
gloskę Z z
*
wskaż w swoim domu 5 przedmiotów na głoskę z
* zaznacz
w wybranym fragmencie tekstu gazety
litery z – niebieskaą kredką bo z to spólgłoska
* pobawcie
się w zabawę Płynie okręt
* napisz
kilka literek z Z i wskaż najładniejszą
* czy masz
kolegę lub koleżankę, której imię zaczyna się na tę literkę?
* pobawcie
się zegarem: wskaż wybraną godzinę, co wtedy robisz, co robiłeś w przedszkolu?
* rodzic
pisze literę na całą kartkę, a Ty w coś ją zamień.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz