piątek, 17 kwietnia 2020


17.04.2020 ( piątek) 

Temat dnia: Cztery pory roku w gospodarstwie   

1.Quiz: Zwierzęta na wsi          
- dzieci odgadują nazwę zwierzęcia kierując się słuchem, rodzic sprawdza poprawność. Oczywiście, nie patrzymy na film :)


- prezentujemy dzieciom ilustracje ze zwierzętami, zakrywając ich część. Dzieci odgadują, jakie zwierze jest na obrazku.

2.Karmimy kurki – zabawa usprawniająca aparat mowy. Potrzebne: kredki,  nożyczki, kartki, słomki do napojów. Na kartkach dzieci rysują duże koła i je wycinają. Niepotrzebne fragmenty papieru tną na niewielkie kawałki (wielkości paznok­cia kciuka) –to  będzie pokarm kurek. Następnie dzieci za pomocą słomek przenoszą papiero­we ścinki na wycięte koła, przeliczają je, porównują.

3.Od wiosny do wiosny – zachęcam dzieci do wysłuchania wiersza: Poproszę, żebyście zamknęli oczy i spróbowali sobie wyobrazić, co takiego dzieje się na świecie opisanym w wierszu. Podczas słuchania postarajcie się zapamiętać, jakie pory roku są w nim przedstawione.

Od wiosny do wiosny Hanna  Zdzitowiecka
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Z lodu uwalnia się rzeka
i ze snu budzą się drzewa,
ptaki wracają z daleka,
będą wić gniazda i śpiewać.
Sady zabielą się kwieciem…
To wiosna! Wiosna na świecie!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Dni coraz dłuższe, gorętsze
pod lipą ciche pszczół brzęki,
woń siana płynie powietrzem,
z pól żniwne słychać piosenki,
zakwitły malwy przed chatą…
Lato na świecie! Już lato!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
W sadzie już jabłko dojrzewa
niebem sznur ptaków mknie długi.
Liście się złocą na drzewach
idą jesienne szarugi
wiatr nagle drzewa gnie w lesie…
Jesień na świecie! Już jesień!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Długie i ciemne są noce
śniegową włożył świerk czapę
śnieg w słońcu tęczą migoce
i sople lśnią pod okapem,
rzekę pod lodem mróz trzyma…
Zima na świecie! Już zima!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Ze snu się budzi leszczyna
i nową wiosnę zaczyna!
Czy udało Wam się zapamiętać, które pory roku są przedstawione wierszu? Co oznacza sformułowanie „płyną miesiące”? Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą? 

KP 47b – odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku, nale­pianie nazwy pory roku

KP 48b – kącik grafomotoryczny –– uzupełnianie tabeli symbolami według wzoru, kolo­rowanie sekwencji kwadratów.

4.Jakie to słowo? – praca z Wyprawką karta nr 45. Dzieci wypychają obrazki z W45 i układają na dwa stosy: jeden z obrazkami, drugi z napisami. Rodzic prosi dzieci o nazwanie ilustracji oraz ich analizę głoskową. Następnie  dzieci słuchają sekwencji nazw kilku obrazków i układają je   w odpowiedniej kolej­ności. Rodzic  może zacząć od 3-4 obrazków, stopniowo zwiększając ich liczbę do 6. Zabawę powtarza kilka razy. Potem  dziecko proponuje sekwencję dla rodzica. Następnie rodzic. prosi dzieci, by przeczytały podpisy i ułożyły pod odpowied­nimi ilustracjami. Rodzic  może poprosić dzieci również o wskazanie właściwego napisu, wskazanie liter, którymi różnią się kolejne wyrazy na jednym kartoniku.  
Wyprawka, karta nr 45

 

5. Filmik: Poznajemy pogodę i pory roku




6. Parasolka – praca plastyczno –techniczna
Wyprawka, karta nr 13,14
 

Nasze propozycje na zabawy matematyczne:
· Zapisujemy na kartce liczbę, zadaniem dziecka jak przypiąć tyle spinaczy lub klamerek ile ona wskazuje. (Można robić to na czas, dzieci bardzo lubią się ścigać :)
·  Na kartce zapisujemy działanie, zadaniem dziecka jest przypiąć tyle spinaczy ile wynosi jego wynik
·  Dziecko liczy od 1....10,20.  Na hasło np. stop dziecko liczy wspak , np. 15,14,13… zmiana ról
· Rodzic pisze cyfry od 1-10 na całej kartce  w różnych miejscach. Dziecko łączy za pomocą strzałek cyfry od najmniejszej do największej. Potem zmiana
· Wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów, które są: okrągłe, kwadratowe, prostokątne, owalne, trójkątne... i jakie jeszcze przyjdą nam do głowy. Dzięki temu będziemy ćwiczyć spostrzegawczość dziecka i utrwalimy nazwy figur geometrycznych. Powodzenia!!

Zakończyliśmy już pracę w kartach pracy nr 3. Możecie w wolnym czasie wykonywać sobie nie ukończone zadania. Jesteśmy dumne ze wszystkich Szuwarków, jak również Rodziców, że tak dzielnie pracujecie. Pamiętajcie utrwalać dni tygodnia, miesiące oraz pory roku. Pozdrawiamy:) pani Danka i pani Asia 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...