17.04.2020
( piątek)
Temat
dnia: Cztery pory roku w
gospodarstwie
1.Quiz: Zwierzęta
na wsi
- dzieci odgadują nazwę zwierzęcia kierując się słuchem, rodzic sprawdza poprawność. Oczywiście, nie patrzymy na film :)
- prezentujemy dzieciom ilustracje ze zwierzętami, zakrywając ich część. Dzieci odgadują, jakie zwierze jest na obrazku.
2.Karmimy
kurki – zabawa usprawniająca aparat
mowy. Potrzebne: kredki, nożyczki,
kartki, słomki do napojów. Na kartkach dzieci rysują duże koła i je wycinają.
Niepotrzebne fragmenty papieru tną na niewielkie kawałki (wielkości paznokcia
kciuka) –to będzie pokarm kurek.
Następnie dzieci za pomocą słomek przenoszą papierowe ścinki na wycięte koła,
przeliczają je, porównują.
3.Od wiosny do wiosny – zachęcam dzieci do wysłuchania
wiersza: Poproszę, żebyście zamknęli oczy i spróbowali sobie
wyobrazić, co takiego dzieje się na świecie opisanym w wierszu. Podczas
słuchania postarajcie się zapamiętać, jakie pory roku są w nim przedstawione.
Od wiosny do wiosny Hanna Zdzitowiecka
Na niebie jaśnieje
słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Z lodu uwalnia się rzeka
i ze snu budzą się drzewa,
ptaki wracają z daleka,
będą wić gniazda i śpiewać.
Sady zabielą się kwieciem…
To wiosna! Wiosna na świecie!
Na niebie jaśnieje
słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Dni coraz dłuższe, gorętsze
pod lipą ciche pszczół brzęki,
woń siana płynie powietrzem,
z pól żniwne słychać piosenki,
zakwitły malwy przed chatą…
Lato na świecie! Już lato!
Na niebie jaśnieje
słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
W sadzie już jabłko dojrzewa
niebem sznur ptaków mknie długi.
Liście się złocą na drzewach
idą jesienne szarugi
wiatr nagle drzewa gnie w lesie…
Jesień na świecie! Już jesień!
Na niebie jaśnieje
słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Długie i ciemne są noce
śniegową włożył świerk czapę
śnieg w słońcu tęczą migoce
i sople lśnią pod okapem,
rzekę pod lodem mróz trzyma…
Zima na świecie! Już zima!
Na niebie jaśnieje
słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Ze snu się budzi leszczyna
i nową wiosnę
zaczyna!
Czy udało Wam się zapamiętać, które pory roku są przedstawione
wierszu? Co oznacza sformułowanie „płyną miesiące”? Jakie prace gospodarskie wykonuje
się w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?
KP
47b –
odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku, nalepianie
nazwy pory roku
KP
48b – kącik
grafomotoryczny –– uzupełnianie tabeli symbolami według wzoru, kolorowanie
sekwencji kwadratów.
4.Jakie
to słowo? –
praca z Wyprawką karta nr 45. Dzieci wypychają obrazki z W45 i
układają na dwa stosy: jeden z obrazkami, drugi z napisami. Rodzic prosi dzieci
o nazwanie ilustracji oraz ich analizę głoskową. Następnie dzieci słuchają sekwencji nazw kilku obrazków
i układają je w odpowiedniej kolejności.
Rodzic może zacząć od 3-4 obrazków,
stopniowo zwiększając ich liczbę do 6. Zabawę powtarza kilka razy. Potem dziecko proponuje sekwencję dla rodzica.
Następnie rodzic. prosi dzieci, by przeczytały podpisy i ułożyły pod odpowiednimi
ilustracjami. Rodzic może poprosić
dzieci również o wskazanie właściwego napisu, wskazanie liter, którymi różnią
się kolejne wyrazy na jednym kartoniku.
Wyprawka, karta nr 45
5. Filmik: Poznajemy pogodę i
pory roku
6. Parasolka – praca plastyczno
–techniczna
Wyprawka, karta nr 13,14
Nasze
propozycje na zabawy matematyczne:
· Zapisujemy na kartce liczbę, zadaniem dziecka jak
przypiąć tyle spinaczy lub klamerek ile ona wskazuje. (Można robić to na czas,
dzieci bardzo lubią się ścigać :)
· Na kartce zapisujemy działanie,
zadaniem dziecka jest przypiąć tyle spinaczy ile wynosi jego wynik
· Dziecko liczy od 1....10,20. Na hasło np. stop dziecko liczy wspak , np. 15,14,13… zmiana ról
· Rodzic pisze cyfry od 1-10 na całej kartce w różnych miejscach. Dziecko łączy za pomocą
strzałek cyfry od najmniejszej do największej. Potem zmiana
· Wyszukiwanie
w otoczeniu przedmiotów, które są: okrągłe, kwadratowe, prostokątne, owalne,
trójkątne... i jakie jeszcze przyjdą nam do głowy. Dzięki temu będziemy ćwiczyć
spostrzegawczość dziecka i utrwalimy nazwy figur geometrycznych. Powodzenia!!
Zakończyliśmy już pracę
w kartach pracy nr 3. Możecie w wolnym czasie wykonywać sobie nie ukończone
zadania. Jesteśmy dumne ze wszystkich Szuwarków, jak również Rodziców, że tak
dzielnie pracujecie. Pamiętajcie utrwalać dni tygodnia, miesiące oraz pory
roku. Pozdrawiamy:) pani Danka i pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz