środa, 15 kwietnia 2020


15.04.2020 ( środa)

 Temat dnia: Na polu

1.Gimnastyka dla smyka


2.Wspólna praca – uważne wysłuchanie wiersza.
Zwróćcie uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać
Wspólna praca
Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor
raz i drugi:
− Na podwórku
widzę pługi…
Kwa, kwa!
Wróbel siedzi
na stodole:
− Już gospodarz
jedzie w pole…
Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł
na ugorze:
− Już gospodarz
w polu orze…
Hop, hop!
Na podwórku
kogut pieje:
− Już gospodarz
w polu sieje…
Ko, ko!
Na topoli
kraczą wrony:
− Już koniki
ciągną brony…
Kra, kra!
Teraz krzyczą
wszyscy razem:
− Oraliśmy
z gospodarzem!
Hej! hej!
Pytania pomocnicze:
Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu? Proszę rodziców o wyjaśnienie, co to jest pług, ugór, orka, brona. Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i o czym opowiadały? Zachęcam dzieci do tworzenia zdań z niektórymi słowami użytymi w wierszu, przeliczania słów w zdaniach i na palcach pokazują ich liczbę.

ugór:

orka:

pług:


3.Zabawy ruchowe:

* Taczki- Dzieci w parach z rodzicem.  Dziecko  klęka, podpiera się na rękach i wyciąga do tyłu wyprostowane, rozstawione nogi. Rodzic  staje między nimi, łapie za kolana i unosi nogi dziecka. W pozycji „taczki” pary muszą przejść na drugi koniec mieszkania.

*Maszyny rolnicze- Dzieci stoją w dowolnym miejscu pokoju. Na sygnał rodzica., np.: traktor, kombajn, wóz z konikiem naśladują maszyny rolnicze głosem i ruchem

4.Dlaczego rośliny rosną? – burza mózgów podsumowana w formie pracy plastycznej. Potrzebne: przybory do rysowania i pisania, papier. Proszę, żebyście zastanowili się czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć i się rozwijać. Porozma­wiajcie o tym i spróbujcie zrobić plakat, który pokaże to w zrozumiały sposób. Możecie rysować ilustracje i pisać wyrazy.

KP 45a,b
   

5.Zakładamy uprawę  – zabawa badawcza. Potrzebne: nasiona rożnych ziół lub kwiatów (np. bratki) doniczki, ziemia, wysiana wcześniej rzeżucha. Obserwacja i omówienie nasion, kwiatów, rzeżuchy. Zakładanie swojej hodowli wg możliwości.
Ustalenie częstotliwości podlewania roślin.

6.Tyle samo, mniej czy więcej wody   potrzebne: plasti­kowa butelka z nakrętką, kubek lub szklanka, słoik oraz lejek i dowolne naczynie do noszenia wody z łazienki. Proszę dzieci  o  nazwanie naczyń, dokonanie analizy sylabowej i głoskowej słów. Za chwilę poproszę was, żebyście porozmawiali o tym, czy w naczyniach, które macie na stoliku mieści się tyle samo wody. Może w niektórych zmieści się jej mniej lub więcej. Następnie poproszę o sprawdzenie waszych pomysłów. Pamiętajcie, aby przelewać wodę do butelki za pomocą lejka. Czy dobrze oceniliście objętość naczyń.

KP 26a, 25b
   

7. Pogoda praca plastyczno- techniczna. Wypchnij kostkę pogody i pobaw się nią. Wyprawka, karta nr 15
 


To nasze propozycje na dzisiaj. Trzymamy kciuki żeby wszystko pięknie wyszło. Czasu wolnego wszyscy mamy dużo, zachęcamy do codziennego czytania bajek, to naprawdę kiedyś zaprocentuje:) pani Danka i pani Asia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...