15.04.2020
( środa)
Temat dnia: Na
polu
1.Gimnastyka dla smyka
2.Wspólna praca – uważne wysłuchanie wiersza.
Zwróćcie
uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać
Wspólna praca
Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor
raz i drugi:
− Na podwórku
widzę pługi…
Kwa, kwa!
Wróbel siedzi
na stodole:
− Już gospodarz
jedzie w pole…
Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł
na ugorze:
− Już gospodarz
w polu orze…
Hop, hop!
Na podwórku
kogut pieje:
− Już gospodarz
w polu sieje…
Ko, ko!
Na topoli
kraczą wrony:
− Już koniki
ciągną brony…
Kra, kra!
Teraz krzyczą
wszyscy razem:
− Oraliśmy
z gospodarzem!
Hej! hej!
Pytania pomocnicze:
Czy zrozumieliście
wszystkie słowa użyte w wierszu? Proszę rodziców o wyjaśnienie, co to jest pług, ugór, orka, brona.
Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i o
czym opowiadały? Zachęcam dzieci do tworzenia zdań z niektórymi słowami
użytymi w wierszu, przeliczania słów w zdaniach i na palcach pokazują ich
liczbę.
ugór:
orka:
pług:
3.Zabawy ruchowe:
* Taczki- Dzieci w parach z rodzicem. Dziecko
klęka, podpiera się na rękach i wyciąga do tyłu wyprostowane,
rozstawione nogi. Rodzic staje między nimi,
łapie za kolana i unosi nogi dziecka. W pozycji „taczki” pary muszą przejść na
drugi koniec mieszkania.
*Maszyny
rolnicze- Dzieci stoją w dowolnym miejscu pokoju. Na sygnał rodzica., np.: traktor,
kombajn, wóz z konikiem naśladują maszyny rolnicze głosem i
ruchem
4.Dlaczego
rośliny rosną? –
burza mózgów podsumowana w formie pracy plastycznej. Potrzebne: przybory do rysowania i pisania,
papier. Proszę,
żebyście zastanowili się czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć i się rozwijać.
Porozmawiajcie o tym i spróbujcie zrobić plakat, który pokaże to w
zrozumiały sposób. Możecie rysować ilustracje i pisać wyrazy.
KP 45a,b
5.Zakładamy
uprawę – zabawa badawcza. Potrzebne: nasiona rożnych ziół lub kwiatów (np. bratki) doniczki, ziemia, wysiana
wcześniej rzeżucha. Obserwacja i omówienie nasion, kwiatów, rzeżuchy.
Zakładanie swojej hodowli wg możliwości.
Ustalenie częstotliwości podlewania roślin.
6.Tyle
samo, mniej czy więcej wody
– potrzebne: plastikowa butelka z nakrętką,
kubek lub szklanka, słoik oraz lejek i dowolne naczynie do noszenia wody z
łazienki. Proszę dzieci o nazwanie naczyń, dokonanie analizy sylabowej
i głoskowej słów. Za chwilę poproszę was, żebyście porozmawiali o tym, czy w
naczyniach, które macie na stoliku mieści się tyle samo wody. Może w niektórych
zmieści się jej mniej lub więcej. Następnie poproszę o sprawdzenie waszych
pomysłów. Pamiętajcie, aby przelewać wodę do butelki za pomocą lejka. Czy
dobrze oceniliście objętość naczyń.
KP 26a, 25b
7. Pogoda
– praca plastyczno- techniczna. Wypchnij
kostkę pogody i pobaw się nią. Wyprawka,
karta nr 15
To nasze propozycje na dzisiaj. Trzymamy
kciuki żeby wszystko pięknie wyszło. Czasu wolnego wszyscy mamy dużo, zachęcamy
do codziennego czytania bajek, to naprawdę kiedyś zaprocentuje:) pani Danka i
pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz