14.04.2020
( wtorek)
Temat
dnia: Dzień w gospodarstwie
1.Wiejskie
odgłosy
Pytania
pomocnicze:
Jak myślicie,
skąd pochodziły odgłosy? Co słyszeliście? Po czym poznaliście skąd pochodzą
odgłosy? Co możesz o wsi opowiedzieć? Co
widziałeś? Co zapamiętałeś? Co ci się podobało? Czego jeszcze chciałbyś się
dowiedzieć o życiu na wsi?
2.Rozmowy
zwierząt
– dzieci
słuchają recytacji wiersza i wykonują ćwiczenia logopedyczne – naśladują
odgłosy zwierząt.
Rozmowy zwierząt
Barbara Kosowska
Mu, Mu, Mu, tak krowa
muczy
Kto Cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mówię Mu od urodzenia,
A ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową
Baran do owcy mówi:
beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na
mnie fryzjer czeka
Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.
Źrebię w stajni mamy
szuka
Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.
Tak zwierzęta
rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też
krowy.
Pytania pomocnicze:
Jakie
zwierzęta występowały w wierszu? O czym rozmawiały zwierzęta? Czy zwierzęta
rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Do czego służą wydawane przez nie
odgłosy? Następnie rodzic prosi, aby dzieci spróbowały naśladować odgłosy
zwierząt, np. Spróbujcie wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka,
bardzo się boi i przywołuje owcę. Spróbujcie przedstawić krowę, która jest
bardzo głodna i przywołuje gospodarza.
KP 44a,b
3.Zabawy ruchowe
* Nie wpadnij do kałuży – na podłodze
rozłożone w niewielkich odległościach od siebie gazety. Dzieci przeskakują z
gazety do gazet tak, jakby skakały po kamieniach między kałużami.
* Krecik wychodzi z kretowiska – tunel z kilku krzeseł. Dzieci próbują się
przedostać na jego drugą stronę.
* Obserwujemy bociana – dzieci kładą się
na brzuchu, nogi trzymają na podłodze, z palców robią lornetkę, podnoszą łokcie i udają, że obserwują bociana spacerującego
po łące.
* Wąchamy kwiaty – dzieci leżą na podłodze
w dowolnej pozycji i wdychają powietrze wolno i spokojnie nosem, a wydychają
ustami.
4. Krówka – praca plastyczna z kółek- rodzice rysują odpowiedniej wielkości koła, następnie dzieci wycinają je i składają krówkę wg instrukcji. Tło pracy tworzą według własnego pomysłu
5.Które
zwierzę zniknęło lub zmieniło miejsce?- zabawa doskonaląca spostrzegawczość wzrokową. Potrzebne figurki zwierząt lub obrazki. Dziecko
przygląda się układowi kilku zwierząt (5-7), dziecko się odwraca, rodzic
zabiera jedno lub zmienia miejscami 2 zwierzęta, później zamiana- rodzice się
odwracają.
6. Pisanie wyrazów po śladzie KP 48a
7. Relaks: Przygody Kota Filemona
Rozpoczynamy
kolejny tydzień wspólnych zmagań. Za nami Święta Wielkanocne. Mam nadzieję, że wszystkie Szuwarki dostały od Zajączka
wymarzone prezenty? Drodzy rodzice, proszę utrwalajcie z dziećmi litery
(drukowane) i cyfry, dni tygodnia. W
wolnej chwili zachęcamy do zabaw w głoskowanie, grania w gry planszowe, w karty,
pchełki (z guzików) układania puzzli.
Przypominamy o dokładnym i częstym myciu
rąk, a w przypadku kaszlu
lub kichania o wykorzystywaniu zgiętego łokcia. W przedszkolu się też tego
uczyliśmy. Pozdrawiamy :) Pani Danka i pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz