wtorek, 14 kwietnia 2020


14.04.2020 ( wtorek)

Temat dnia: Dzień w gospodarstwie 

1.Wiejskie odgłosy


Pytania pomocnicze:
Jak myślicie, skąd po­chodziły odgłosy? Co słyszeliście? Po czym poznaliście skąd pochodzą odgłosy? Co możesz o wsi  opowiedzieć? Co widziałeś? Co zapamiętałeś? Co ci się podobało? Czego jeszcze chciałbyś się dowiedzieć o życiu na wsi?

2.Rozmowy zwierząt – dzieci słuchają recytacji wiersza i wykonują ćwiczenia logo­pedyczne – naśladują odgłosy zwierząt.
Rozmowy zwierząt
Barbara Kosowska
Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy
Kto Cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mówię Mu od urodzenia,
A ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową
Baran do owcy mówi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na mnie fryzjer czeka
Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.
Źrebię w stajni mamy szuka
Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.
Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.
Pytania pomocnicze:
Jakie zwierzęta występowały w wierszu? O czym rozma­wiały zwierzęta? Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Do czego służą wyda­wane przez nie odgłosy? Następnie rodzic prosi, aby dzieci spróbowały naśladować odgłosy zwierząt, np. Spróbujcie wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywołuje owcę. Spróbujcie przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza.

KP 44a,b
   

3.Zabawy ruchowe
* Nie wpadnij do kałuży – na podłodze rozłożone w niewielkich odległościach od siebie gazety. Dzieci przeskakują z gazety do gazet tak, jakby skakały po kamieniach między kałużami.
* Krecik wychodzi z kretowiska   tunel z kilku krzeseł. Dzieci próbują się przedostać na jego drugą stronę.
* Obserwujemy bociana – dzieci kładą się na brzuchu, nogi trzymają na podłodze, z palców robią lornetkę, podnoszą łokcie i udają, że obserwują bociana spacerującego po łące.
* Wąchamy kwiaty – dzieci leżą na podłodze w dowolnej pozycji i wdychają powietrze wolno i spokojnie nosem, a wydychają ustami.

4. Krówka – praca plastyczna z kółek- rodzice rysują odpowiedniej wielkości koła, następnie dzieci wycinają je i składają krówkę wg instrukcji. Tło pracy tworzą według własnego pomysłu
 

5.Które zwierzę zniknęło lub zmieniło miejsce?- zabawa doskonaląca spostrzegawczość wzrokową. Potrzebne  figurki zwierząt lub obrazki. Dziecko przygląda się układowi kilku zwierząt (5-7), dziecko się odwraca, rodzic zabiera jedno lub zmienia miejscami 2 zwierzęta, później zamiana- rodzice się odwracają.

6. Pisanie wyrazów po śladzie  KP 48a

7. Relaks: Przygody Kota Filemona


Rozpoczynamy kolejny tydzień wspólnych zmagań. Za nami Święta Wielkanocne. Mam  nadzieję, że wszystkie Szuwarki  dostały od Zajączka  wymarzone prezenty? Drodzy rodzice, proszę utrwalajcie z dziećmi litery (drukowane) i cyfry, dni tygodnia.  W wolnej chwili zachęcamy do zabaw w  głoskowanie, grania w gry planszowe, w karty, pchełki  (z guzików) układania puzzli. Przypominamy o dokładnym  i częstym myciu rąk, a  w przypadku  kaszlu  lub kichania o wykorzystywaniu zgiętego łokcia. W przedszkolu się też tego uczyliśmy. Pozdrawiamy :) Pani Danka i pani Asia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...