piątek, 3 kwietnia 2020


03.04.2020

Temat dnia: Ale jaja!

1.Czyje to jajko?



2. Jajko – zabawa badawcza. Potrzebne jajko surowe i gotowane. Dzieci próbują   rozpoznać, które jajo jest surowe, a które gotowane. Rodzic kręci na stole jajkiem surowym i ugotowanym, prosi dzieci, by zgadły, które jest które. Następnie oba jajka rozbija, dzieci podsumowują, że surowe jajko kręci się wolno, a ugotowane szybko. Rodzic wyjaśnia jak jest zbudowane jajko.

3. Jajeczne wyścigi – zabawa ruchowa. Rodzic wrę­cza  dziecku  łyżkę i ugotowane jajko. Dziecko kładzie jajo na łyżce i jak najszybciej idzie dookoła  pokoju. Za drugim razem można utrudnić zadanie i ułożyć tor przeszkód. Powodzenia !

4. Produkty mleczne -  Rodzic pokazuje dzieciom produkty mleczne (np. różne rodzaje serów, masło, jogurt, śmietanę, lody) oraz produkty bezmleczne (np. warzywa, owoce, ryby, pieczywo) – uporządkujcie je. Zadaniem dzieci jest nazwać wszystkie produkty i wybrać tylko te, które powstają z mleka. Jakie zwierzę daje mleko? Omówcie jak wygląda krowa, byk i cielę. Gdzie mieszkają?

KP 38-39



4.Pasta jajeczna – samodzielne przygotowanie kanapek z pasta jajeczną. Rodzic  prosi dziecko, by po­wiedziało co można zrobić z jajek oraz do przygotowania jakich potraw wykorzystuje się jajka. Dziecko podaje swoje pomysły, Na koniec rozmowy  pro­ponuje, żeby dziecko własnoręcznie wykonało kanapki z pastą jajeczną. Zaprasza dziecko do łazienki, by umyło ręce. Następnie dziecko zakłada fartuszek i siada przy stole. Dostaje ugotowane jajko, miseczkę, widelec, nóż (tępy), łyżkę. Na stole rodzic kładzie  szczypiorek, natkę pietrusz­ki, majonez, sól, pieprz, pokrojone pieczywo, umyte nożyczki. Przypomina, aby bardzo ostrożnie obchodzić z nożem i widelcem, wszystko, co upadnie na podłogę należy umyć, nie należy stosować dużej ilości soli i pieprzu. Dziecko  przystępuje do pracy: obiera jajka, rozgniata je w miseczce, dodaje pocięty szczypiorek lub natkę pietruszki, odrobinę majonezu, szczyptę soli, ew. pieprzu, mie­sza całość. Następnie nakłada pastę na kromki chleba i ozdabia kawałkami dostępnych warzyw (pomidorów, ogórków, rzodkiewki, sałaty itp.). Na koniec cała rodzina degustuje wykonane przez dzieci pyszności. Na pewno wszystkim będą smakowały!

5. Wirusy w oczach dzieci – praca plastyczna

Potrzebne są  farby plakatowe, gąbka, czarny pisak lub kredka pastelowa. Farbę wylewamy na spodeczki, gąbkę tniemy na różne kawałki. Na kartce papieru dzieci robią stempelki, które przedstawiają ich wyobrażenia wirusów. Po wyschnięciu farby dorysowują dodatkowe elementy czarnymi mazakami lub pastelami (np. nogi, ręce,  oczy itp.)


Na koniec kilka propozycji do wykorzystania podczas weekendu i nie tylko. Oczywiście, nie są to zadania obowiązkowe, ale miło nam będzie, jeśli zechcecie z skorzystać :)

*Czytamy wspólnie książeczkę / słuchamy bajki / oglądamy bajkę – a następnie rysujemy ilustrację do niej, ulubionego bohatera, złego bohatera itp.
*Ze starej książki/gazety/kalendarza ściennego z zeszłego roku wycinamy ilustrację na kilka części a dzieci układają w całość
*Rodzic rysuje wybrany kształt (koło, kwadrat, trójkąt itd.), można również wspólnie z dzieckiem odrysować od jakiegoś przedmiotu kształt – następnie dzieci wycinają
*Zaangażujcie dziecko w segregowanie skarpet po praniu, składanie i chowanie ubrań, chowanie naczyń do odpowiednich szafek
*Układanki z zapałek/patyczków (wg własnego pomysłu lub wg wzoru)
*Budowle przestrzenne z wykałaczek i chrupek kukurydzianych
*Układanie klocków wg wzoru
*Układanki typu tangram – do wykonania samodzielnie z kartonu w domu
*Gra karciana we wojnę (karty od 2 do 10) – porównywanie, szacowanie, przeliczanie na której karcie jest więcej symboli
*Baza z koców i poduszek.
    


Polecamy również bajkę dla dzieci, plik pdf do pobrania w linku poniżej

Miłej zabawy! Trzymajcie się cieplutko:) Pani Danka i Pani Asia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...