03.04.2020
Temat dnia: Ale jaja!
1.Czyje
to jajko?
2. Jajko – zabawa badawcza. Potrzebne jajko surowe i gotowane. Dzieci
próbują rozpoznać, które jajo jest
surowe, a które gotowane. Rodzic kręci na stole jajkiem surowym i ugotowanym,
prosi dzieci, by zgadły, które jest które. Następnie oba jajka rozbija, dzieci
podsumowują, że surowe jajko kręci się wolno, a ugotowane szybko. Rodzic
wyjaśnia jak jest zbudowane jajko.
3. Jajeczne wyścigi –
zabawa ruchowa. Rodzic wręcza
dziecku łyżkę i ugotowane jajko.
Dziecko kładzie jajo na łyżce i jak najszybciej idzie dookoła pokoju. Za drugim razem można utrudnić
zadanie i ułożyć tor przeszkód. Powodzenia !
KP 38-39
4.Pasta
jajeczna – samodzielne przygotowanie
kanapek z pasta jajeczną. Rodzic prosi
dziecko, by powiedziało co można zrobić z jajek oraz do przygotowania jakich
potraw wykorzystuje się jajka. Dziecko podaje swoje pomysły, Na koniec
rozmowy proponuje, żeby dziecko
własnoręcznie wykonało kanapki z pastą jajeczną. Zaprasza dziecko do łazienki,
by umyło ręce. Następnie dziecko zakłada fartuszek i siada przy stole. Dostaje
ugotowane jajko, miseczkę, widelec, nóż (tępy), łyżkę. Na stole rodzic
kładzie szczypiorek, natkę pietruszki,
majonez, sól, pieprz, pokrojone pieczywo, umyte nożyczki. Przypomina, aby
bardzo ostrożnie obchodzić z nożem i widelcem, wszystko, co upadnie na podłogę
należy umyć, nie należy stosować dużej ilości soli i pieprzu. Dziecko przystępuje do pracy: obiera jajka, rozgniata
je w miseczce, dodaje pocięty szczypiorek lub natkę pietruszki, odrobinę
majonezu, szczyptę soli, ew. pieprzu, miesza całość. Następnie nakłada pastę
na kromki chleba i ozdabia kawałkami dostępnych warzyw (pomidorów, ogórków,
rzodkiewki, sałaty itp.). Na koniec cała rodzina degustuje wykonane przez
dzieci pyszności. Na pewno wszystkim będą smakowały!
5. Wirusy w oczach dzieci – praca plastyczna
Potrzebne
są farby plakatowe, gąbka, czarny pisak
lub kredka pastelowa. Farbę wylewamy na spodeczki, gąbkę tniemy na różne
kawałki. Na kartce papieru dzieci robią stempelki, które przedstawiają ich
wyobrażenia wirusów. Po wyschnięciu farby dorysowują dodatkowe elementy
czarnymi mazakami lub pastelami (np. nogi, ręce, oczy itp.)
Na koniec kilka propozycji do
wykorzystania podczas weekendu i nie tylko. Oczywiście, nie są to zadania obowiązkowe, ale miło nam będzie, jeśli zechcecie z skorzystać :)
*Czytamy wspólnie książeczkę / słuchamy bajki /
oglądamy bajkę – a następnie rysujemy ilustrację do niej, ulubionego bohatera,
złego bohatera itp.
*Ze starej książki/gazety/kalendarza ściennego z zeszłego roku wycinamy ilustrację na kilka części a dzieci układają w całość
*Rodzic rysuje wybrany kształt (koło, kwadrat, trójkąt itd.), można również wspólnie z dzieckiem odrysować od jakiegoś przedmiotu kształt – następnie dzieci wycinają
*Zaangażujcie dziecko w segregowanie skarpet po praniu, składanie i chowanie ubrań, chowanie naczyń do odpowiednich szafek
*Ze starej książki/gazety/kalendarza ściennego z zeszłego roku wycinamy ilustrację na kilka części a dzieci układają w całość
*Rodzic rysuje wybrany kształt (koło, kwadrat, trójkąt itd.), można również wspólnie z dzieckiem odrysować od jakiegoś przedmiotu kształt – następnie dzieci wycinają
*Zaangażujcie dziecko w segregowanie skarpet po praniu, składanie i chowanie ubrań, chowanie naczyń do odpowiednich szafek
*Układanki z zapałek/patyczków (wg własnego pomysłu
lub wg wzoru)
*Budowle przestrzenne z wykałaczek i chrupek kukurydzianych
*Układanie klocków wg wzoru
*Układanki typu tangram – do wykonania samodzielnie z kartonu w domu
*Gra karciana we wojnę (karty od 2 do 10) – porównywanie, szacowanie, przeliczanie na której karcie jest więcej symboli
*Baza z koców i poduszek.
*Budowle przestrzenne z wykałaczek i chrupek kukurydzianych
*Układanie klocków wg wzoru
*Układanki typu tangram – do wykonania samodzielnie z kartonu w domu
*Gra karciana we wojnę (karty od 2 do 10) – porównywanie, szacowanie, przeliczanie na której karcie jest więcej symboli
*Baza z koców i poduszek.
Polecamy również bajkę dla dzieci, plik pdf do pobrania w linku poniżej
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz