wtorek, 11 stycznia 2022

 Data: 12.01.21 r. (środa)

Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty?

Temat dnia: Dzieciństwo moich dziadków.

 1. Poranna rozgrzewka - taniec do piosenki "Jerusalema"


2. Wyliczanka bez trzymanki – zabawa logorytmiczna z wykorzystaniem wiersza Danuty Wawiłow "Dziwny pies".

R. zapoznaje dzieci z wierszem. Podczas pierwszego odczytywania R. zaprasza dzieci do rymowania, stosując pauzy. Następnie prosi dzieci o przedstawienie pomysłów na gesty, których można użyć do zaprezentowania słów wiersza.

Jeden, dwa, jeden, dwa,
pewna pani miała psa.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
pies ten dziwne miał maniery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
pies ten lodów nie chciał jeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o kości tylko prosił.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
kto z nas kości mu przyniesie?
Może ja, może Ty?
Licz od nowa: raz, dwa, trzy

3. Zabawki z naszego pokoju  – zabawa rozwijająca spostrzegawczość.
Zabawki z pokoju, nagranie melodii The Pink Panther 


Dzieci chodzą po pokoju w rytmie utworu i w formie pantomimy udają, że czegoś szukają.
W czasie przerwy R. wyznacza dzieciom zadania, np.: 
Znajdźcie w sali drewnianą/ plastikową/ papierową/ najbardziej kolorową/ najlżejszą/ najstarszą/ waszą ulubioną zabawkę.

4. Dawne zabawki i współczesne zabawki – zabawa dydaktyczna.
Klocki drewniane, klocki typu lego, pióro ze stalówką, długopis, lalka szmaciana, lalka typu barbie, pluszowy miś, plastikowa figurka, gra planszowa, smartfon bez karty SIM.
R. pokazuje dzieciom te zabawki i przybory, których używają teraz, i te, których używali ich dziadkowie. R. wybiera jeden przedmiot, np. plastikowy klocek, i mówi: Z tych klocków układacie budowle. A jak myślicie, z czego układali budowle wasi dziadkowie, gdy byli mali? Dzieci wskazują drewniane klocki.
Zapytajcie swoich dziadków, czym bawili się, kiedy byli w waszym wieku. Może zostawili sobie na pamiątkę swoją zabawkę i mogą wam pokazać.

5. Zabawki naszych dziadków - warsztaty literacko-etnograficzne


Obejrzyjcie film i odpowiedzcie na pytania:

- Czy potraficie nazwać zabawki przedstawione w filmie?
- Czy widzieliście kiedyś taką zabawkę lub bawiliście się nią?
- Z czego są zrobione te zabawki?
- Jak myślicie, w jaki sposób można się bawić tymi zabawkami?
- Które zabawki są podobne do tych, które teraz macie, a które zdecydowanie się od nich różnią?
- Która zabawka z przedstawionych w filmie podoba się wam najbardziej? Dlaczego?

Chętne dzieci mogą wykonać takiego stworka lub lalkę z patyka. Powodzenia!!!

6. Karty pracy, cz. 2, s. 85.
Polecenia:
- Obejrzyj zdjęcia zabawek, którymi mogli się bawić twoi
dziadkowie, i zabawek, którymi ty się bawisz. Połącz je w pary.


7. Gra słowna  dla całej rodziny – zabawa rozwijająca słownictwo – bierne i czynne.
Kartoniki z poznanymi literami, obrazki przedstawiające: człowieka, zwierzę, jedzenie, zabawkę.
R. układa obrazki w rzędzie, a kartoniki z literami układa w rozsypce. R. wskazuje obrazek człowieka i mówi: Kategoria imię. Chętne dziecko losuje kartonik z literą, odczytuje ją i mówi: Imię na literę U. U jak Ula. Wracając na miejsce, gracz wybiera następne dziecko/rodzica. R. wskazuje kolejny obrazek i mówi: Kategoria jedzenie. Dziecko losuje kartonik, odczytuje literę i podaje kolejny przykład.

8. Ćwiczenia z literą.
Wyprawka, karta z literą.
Polecenia:
- Pokoloruj litery j, J.
Posłuchaj zdania. Podkreśl w zdaniu na kartce litery J, J.
Narysuj to, o czym jest zdanie.

9. Utrwalenie piosenki "Jak ja się cieszę":


Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych oraz higienie rąk.


W dowolnym momencie dnia wybierzcie z rodzicami buźkę określającą Wasz nastrój.


Dużo zdrówka Wam życzymy! Pozdrawiamy!
 Pani Alina i Pani Grażyna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...