Data: 11.01.21 r. (wtorek)
Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty?
Temat dnia: Zabawy z babcią i dziadkiem.
1. Poranna rozgrzewka z Cleo. Powodzenia!
2. Zeszyt Supersmyka s.48 – pisanie liter j, J po śladach i samodzielnie.
Polecenie:
- Rysuj palcem po literach j, J. Pisz litery po śladach, a potem – samodzielnie.
3. Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8.
Zabawa ruchowa:
Zaklaszczemy 8x, podskoczymy 8x, zrobimy 8 przysiadów, zrobimy 8 dużych kroków, stań na jednej nodze i policz do 8.
Zabawa: Dopełnij do 8.
Dziecko rzuca kostką, zapamiętuje liczbę wyrzuconych oczek, układa taką samą ilość np. patyczków jak wskazuje kostka i dokłada tyle, aby razem było 8.
Zabawa klockami.
Wykorzystujemy kartki z cyframi od 1-8 , rozkładamy je na stole.
Dziecko losuje kartkę z cyfrą i buduje wieżę z takiej liczby klocków, jaka jest na karcie.
Przyczepianie kamerek.
Do kartki z cyfrą dziecko przypina tyle klamerek do bielizny, ile wskazuje cyfra
Słuchamy i liczymy.
W naukę liczenia przez zabawę włączmy również zmysł słuchu. Ile razy uderzyłam łyżką w garnek? Ile razy klasnęłam? Ile razy klepnęłam cię w kolano czy plecy?
Ile wskazuje cyfra?
Do tej zabawy potrzebne nam są pojemniki w postaci wytłoczek po jajkach albo foremek na muffiny, szczypce do grilla czy cukru w kostkach i dowolne drobne elementy. Na dnie pojemnika kładziemy karteczki z cyframi, a zadaniem dziecka jest włożyć do niego tyle przedmiotów, ile wskazuje cyfra. W tej zabawie świetnie sprawdzają się guziki, kamyki czy małe pompony pasmanteryjne.
Rysuj palcem.
Pisanie w powietrzu, na plecach mamy, na tacy z mąką cyfry 8.
Rysunek pingwina z cyfry 8. Powodzenia!
Karty pracy, cz. 2, s. 72.
Polecenia:
- Policz gile.
- Dorysuj w pętlach ziarna tak, by każdy ptak miał 8 ziaren.
- Wskaż pierwszego wróbla oraz ostatniego wróbla, licząc od lewej strony. Powiedz, który z kolei jest ostatni wróbel. Pod piątym wróblem, licząc od prawej strony, dorysuj jego zgubione piórko.
- Rysuj palcem po śladzie zapisu cyfrowego liczby 8.
- Policz gile.
- Dorysuj w pętlach ziarna tak, by każdy ptak miał 8 ziaren.
- Wskaż pierwszego wróbla oraz ostatniego wróbla, licząc od lewej strony. Powiedz, który z kolei jest ostatni wróbel. Pod piątym wróblem, licząc od prawej strony, dorysuj jego zgubione piórko.
- Rysuj palcem po śladzie zapisu cyfrowego liczby 8.
- Pisz liczbę 8 po śladzie.
Karty pracy, cz. 2, s. 73.
Polecenie:
- Popatrz na obrazek. Nazwij i policz ptaki. Wpisz w okienka odpowiednią liczbę.
4. Ćwiczenia gimnastyczne:
Gumowa piłka dla każdego dziecka, bębenek.
Gumowa piłka dla każdego dziecka, bębenek.
- W górę i w dół – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dzieci biegają swobodnie po pokoju, trzymając piłki oburącz przed sobą. Na sygnał – jedno uderzenie w bębenek – zatrzymują się, podrzucają piłki oburącz w górę i starają się łapać je w dłonie. Na dwa uderzenia w bębenek odbijają piłki od podłogi i łapią je w dłonie.
- Ćwiczenie z elementem rzutu i chwytu.
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym.
Podrzucają piłki wysoko w górę, klaszczą w dłonie i starają się złapać piłki.
- Zabawa ruchowa rozwijająca zręczność, z elementem toczenia.
Dzieci, w siadzie skulnym, toczą piłki po podłodze, pod ugiętymi nogami, następnie wokół siebie, na zmianę: w prawą stronę, w lewą.
Utrudnienie: dzieci przetaczają piłki pod nogami uniesionymi nad podłogą, następnie opuszczają nogi i toczą piłki wokół siebie.
- Ćwiczenia w kozłowaniu.
Dzieci stają w pokoju. Po pokazie R. próbują kozłować piłki oburącz, następnie prawą ręką, lewą.
Utrudnienie: dzieci kozłują piłki, chodząc po pokoju.
- Ćwiczenie mięśni brzucha.
Dzieci w siadzie prostym, umieszczają piłki między stopami. Przechodzą do leżenia tyłem, kładą ramiona za głową, przenoszą wyprostowane nogi z piłkami za głowę (leżenie przewrotne) i starają się włożyć piłki stopami w dłonie. Następnie opuszczają nogi na podłogę i wracają do siadu prostego.
- Kopnij i zatrzymaj – zabawa ruchowa z elementem kopania.
Dzieci stoją w szeregu po jednej stronie pokoju (w przypadku większej liczby ćwiczących tworzą dwuszereg: najpierw ćwiczą dzieci z pierwszego szeregu, a potem – z drugiego). Na podłodze przed każdym dzieckiem leży piłka. Dzieci lekko kopią piłki w przód, następnie biegną za toczącymi się piłkami i starają się je zatrzymać, stawiając na nich stopy. Ćwiczenie wykonują na zmianę: prawą nogą, lewą
- Skaczemy jak piłeczki – zabawa ruchowa z elementem skoku.
Dzieci uderzają piłkami o podłogę, następnie podskakują, naśladując odbijanie się piłki od podłoża.
- Masujemy stopy – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Każde dziecko staje na jednej nodze. Drugą ugina w kolanie i kładzie stopę na piłce leżącej na podłodze. Toczy piłkę stopą w przód, do wyprostu kończyny, i z powrotem, do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonuje na zmianę: prawą nogą, lewą.
- Zderzenie piłek – zabawa ruchowa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.
Dzieci ustawiają naprzeciwko siebie, w przysiadzie, w odległości czterech–pięciu metrów. Piłka leży na podłodze przed każdym dzieckiem. Dzieci z wykonują energiczny wyprost ramion, jednocześnie odpychając piłkę w przód tak, by toczyła się po linii prostej i zderzyła z piłką rodzeństwa. Po wykonaniu ćwiczenia, zabierają piłkę i powtarzają ćwiczenie jeszcze raz.
Dzieci biegają swobodnie po pokoju, trzymając piłki oburącz przed sobą. Na sygnał – jedno uderzenie w bębenek – zatrzymują się, podrzucają piłki oburącz w górę i starają się łapać je w dłonie. Na dwa uderzenia w bębenek odbijają piłki od podłogi i łapią je w dłonie.
- Ćwiczenie z elementem rzutu i chwytu.
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym.
Podrzucają piłki wysoko w górę, klaszczą w dłonie i starają się złapać piłki.
- Zabawa ruchowa rozwijająca zręczność, z elementem toczenia.
Dzieci, w siadzie skulnym, toczą piłki po podłodze, pod ugiętymi nogami, następnie wokół siebie, na zmianę: w prawą stronę, w lewą.
Utrudnienie: dzieci przetaczają piłki pod nogami uniesionymi nad podłogą, następnie opuszczają nogi i toczą piłki wokół siebie.
- Ćwiczenia w kozłowaniu.
Dzieci stają w pokoju. Po pokazie R. próbują kozłować piłki oburącz, następnie prawą ręką, lewą.
Utrudnienie: dzieci kozłują piłki, chodząc po pokoju.
- Ćwiczenie mięśni brzucha.
Dzieci w siadzie prostym, umieszczają piłki między stopami. Przechodzą do leżenia tyłem, kładą ramiona za głową, przenoszą wyprostowane nogi z piłkami za głowę (leżenie przewrotne) i starają się włożyć piłki stopami w dłonie. Następnie opuszczają nogi na podłogę i wracają do siadu prostego.
- Kopnij i zatrzymaj – zabawa ruchowa z elementem kopania.
Dzieci stoją w szeregu po jednej stronie pokoju (w przypadku większej liczby ćwiczących tworzą dwuszereg: najpierw ćwiczą dzieci z pierwszego szeregu, a potem – z drugiego). Na podłodze przed każdym dzieckiem leży piłka. Dzieci lekko kopią piłki w przód, następnie biegną za toczącymi się piłkami i starają się je zatrzymać, stawiając na nich stopy. Ćwiczenie wykonują na zmianę: prawą nogą, lewą
- Skaczemy jak piłeczki – zabawa ruchowa z elementem skoku.
Dzieci uderzają piłkami o podłogę, następnie podskakują, naśladując odbijanie się piłki od podłoża.
- Masujemy stopy – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Każde dziecko staje na jednej nodze. Drugą ugina w kolanie i kładzie stopę na piłce leżącej na podłodze. Toczy piłkę stopą w przód, do wyprostu kończyny, i z powrotem, do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonuje na zmianę: prawą nogą, lewą.
- Zderzenie piłek – zabawa ruchowa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.
Dzieci ustawiają naprzeciwko siebie, w przysiadzie, w odległości czterech–pięciu metrów. Piłka leży na podłodze przed każdym dzieckiem. Dzieci z wykonują energiczny wyprost ramion, jednocześnie odpychając piłkę w przód tak, by toczyła się po linii prostej i zderzyła z piłką rodzeństwa. Po wykonaniu ćwiczenia, zabierają piłkę i powtarzają ćwiczenie jeszcze raz.
5. Zeszyt Supersmyka – pisanie cyfry 8 po śladach i samodzielnie, rozwijanie sprawności manualnej.
Polecenia:
- Rysuj palcem po cyfrze 8. Pisz cyfry po śladach, a potem – samodzielnie.
- Rysuj gila po śladach. Pokoloruj go. Narysuj obok niego 8 ziarenek.
6. Utrwalenie piosenki "Jak ja się cieszę":
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz