13.04.2021
Temat: Artyści to my
1."Kica zając" propozycja zabawy muzyczno- ruchowej
2.„Artysta” – zabawa słownikowa. Obejrzyj filmik i odpowiedz na pytania.
R. zadaje pytania: Kto to jest artysta? Czym zajmuje się artysta?
R. podkreśla, że nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji; artysta musi mieć talent, bardzo
dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszy. Dziecko podaje przykłady dziedzin, w których mogą tworzyć artyści: malarstwo – malarz, rzeźbiarstwo – rzeźbiarz, literatura – pisarz, poeta; muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz, gitarzysta; teatr – aktor, reżyser itp.
3„Malarstwo” – rozmowa z dziećmi na podstawie prezentacji multimedialnej.
4. .„Fiołki” – zabawa plastyczna. R. ustawia kompozycję z wazonika z fiołkami (lub innymi
wiosennymi kwiatami: tulipanami, żonkilami, narcyzami). Dziecko ma za zadanie namalować tę kompozycję lub inną wybraną przez R. farbami plakatowymi. Proszę koniecznie zorganizować wystawę pracy.
5. „Zestaw ćwiczeń gimnastycznych”
Potrzebne: tamburyn, plastikowe butelki (1,5 l), lina gimnastyczna, 6pachołków, 2 dmuchane piłki
– „Butelkowy slalom” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się swobodnym
biegiem w rytm tamburyna, omija ustawione na podłodze butelki. Gdy rytm zmieni się
na marsz, biorze po 1 butelce do ręki i maszerując, wystukuje nią rytm o dłonie. Podczas kolejnej zmiany odstawia butelki na podłogę, porusza się biegiem, ostrożnie omijając przeszkody.
Zabawę powtarzamy kilka razy.
– „Góra – dół” – ćwiczenie uruchamiające duże grupy mięśni. Dziecko stoi w niewielkim rozkroku, chwyta butelkę w dłonie i wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem R.:
góra – dół (wyprost z uniesieniem butelki w górę i skłon do przodu z dotknięciem do podłogi ), w prawo – w lewo(skręt tułowia w prawo i w lewo bez odrywania stóp od podłogi),
ósemki(w skłonie rysowanie butelką ósemki, okrążanie na przemian prawej i lewej stopy). Zadania wykonuje naprzemiennie.
– „Podrzuć – złap” – zabawa zręcznościowa. Dziecko spacerują po sali, podrzuca i łapie butelkę.
–„Przestaw butelkę”– ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia (brzucha). Uczestnik zabawy jest w siadzie skulnym, przed nim stoi butelka. Dziecko unosi nogi nad podłogę, chwyta butelki stopami i przenosi je z prawej strony na lewą i z powrotem. Moze też wykonać obrót dookoła własnej osi, trzymając butelkę, a następnie odstawić ją na miejsce.
– „Przekładanka” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia (grzbietu). Dziecko w leżeniu przodem, przed nim stoi butelka. Na hasło unosi ramiona nad podłogę, chwyta butelkę i prze-
kłada z ręki do ręki przed sobą nad podłogą.
– „Rzuć jak najdalej” – rzuty na odległość. R. rozciąga linkę lub szalik w poprzek pokoju. Zaprasza dziecko na linię rzutów oddaloną od liny ok. 5 m. Dziecko wykonuje rzuty na odległość, próbuje przerzucić butelkę przez linę.
– „Wałek” – ćwiczenie wyprostne. Dziecko w siadzie płaskim z butelką nad głową. Wykonuje ślizg butelką po nogach od ud aż do palców, robi głęboki skłon do przodu. Po chwili powoli podnosi się i wraca do pozycji wyjściowej.
– „Unieś butelkę” – ćwiczenie przeciw płaskostopiu. Ćwiczący w siadzie płaskim chwyta butelkę stopami, przetacza się na plecy, podnosi butelkę prostymi nogami, a następnie prze-
kazuje do rąk. Ręce razem z przyborem przenoszą do tyłu nad głowę i układają na podłodze.
Siada z butelką i przekazuje do stóp.
– Marsz. Dziecko maszeruje dookoła sali. Rytmicznie wystukuje rytm wymyślanych przez siebie haseł związanych z ochroną środowiska, np.
O przyrodę bardzo dbamy, bo planetę swą kochamy
.
Śmieci sprawnie segreguję, wszystkich w koło przypilnuję
.
Metal, szkło, plastik, ubranie – nowe życie dziś dostanie.
Uderzenie butelką w dłonie następuje na każdą sylabę wypowiadanych słów.
6.„Kuchenni malarze” – zabawa grafomotoryczna. Dziecko na tacce z kaszką lub piaskiem rysuje palcem dowolny obrazek. Następnie R. demonstruje sposób pisania wybranych liter i cyfr, a dziecko powtarza kilka razy na tacce. Spróbujcie też pisać tak, jak na filmiku.
7. „Nauka czytania” - zachęcamy Was do utrwalania liter i samodzielnego czytania.
Powodzenia! Do jutra:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz