03.12.2020 r.
Temat: Pamiętajmy o małych przyjaciołach.
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.
Tańce połamańce.
Zapraszam Was do zabawy „Spoko –loko”, tańce połamańce wspólnie z domownikami.
„Echo rytmiczne” – zabawa muzyczna.
Dziecko siedzi na dywanie wyklaskuje rytm i śpiewa krótkie zdania podane przez rodzica, np.
Pada, pada biały śnieg. Od rana pada śnieg, ulepimy bałwana.
Dziecko powtarza. R. wręcza dziecku dowolny instrument, którym dysponuje w domu, zaprasza do wystukania danego rytmu. Następuje zmiana ról, dziecko podaje rytm rodzicowi, który ma go odtworzyć.
Kto pamięta o zwierzętach
Iwona Salach
Leśnik sarnom wyniósł siano
i sól do solniczki,
a wiewiórka chowa w dziupli
swoje smakołyczki.
Lis futerko kupił nowe,
wróble zaś zmieniły piórka.
W sen zapadły jeże, żaby,
śpi już nawet mała pszczółka.
Cisza w lesie coraz głębsza,
pochowały się zwierzęta.
Co też zimą będą jadły?
Czy też o nich ktoś pamięta?
Pan leśniczy dba o sarny
w swej leśnej zagrodzie.
My o ptaki dbać musimy,
lecz w naszym ogrodzie.
Dzieci słuchają wiersza, następnie wyszukują na obrazku (książeczka ze zwierzętami wybrana przez rodzica) zwierzęta, opowiadają, co one lubią jeść, w jaki sposób można im pomóc.
R. pokazuje dzieciom zdjęcie lizawki – dzieci próbują rozpoznać, co to jest i do czego służy. R. wyjaśnia przydatność lizawki dla zwierząt. Dzieci zapamiętują wyrazy do czytania globalnego: sarna, lizawka.
Ptaki są mądre i szybko się uczą. Jeżeli zaczniemy karmić je jesienią, wsypywać pokarm do karmników, to szybko nauczą się, że jest to bufet przygotowany dla nich. Dzięki temu, gdy spadnie śnieg i wszystko wokół przykryje, ptaki będą wiedziały, że w karmniku czeka na nie jedzenie.
„Co lubią ptaki?” – zabawa dydaktyczna.
R. kładzie na stoliku różne produkty spożywcze:
smalec, ziarna zbóż, gotowy pokarm dla ptaków, kukurydzę, słoninę, chleb, bułki, cukierki, marchewkę. Dzieci wybierają te produkty, które są przeznaczone dla ptaków. R. wyjaśnia dzieciom, dlaczego ptaki nie powinny jeść pieczywa (zawiera nadmiar soli, szybko się psuje, powoduje choroby ptaków).
„Wróbelki” – zabawa ruchowa
R. rozkłada kilka dużych obręczy (można wykorzystać sznurek) obok obręczy kładzie cyfrę: 1,2,3,4. Dziecko udające wróbelka porusza się po sali w rytmie piosenki. Gdy muzyka cichnie, odwraca się w stronę R. i słucha dźwięków bębenka (lub klaśnięcia). Ile razy R. uderzy w bębenek lub klaśnie, do gniazda z tą cyfrą trafi dziecko. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
Praca z KP 2.17–18 – wycinanie i układanie historyjki obrazkowej, rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego, doskonalenie umiejętności opowiadania, stosowanie określeń następstw czasowych: najpierw, potem.
Dodatkowo:
Kochani 6 grudnia obchodzimy Mikołajki, dlatego przygotujcie się do nich już dzisiaj, oto moje propozycje:
- narysujcie portret Mikołaja i przynieście go do przedszkola, a Wasze prace wręczymy Mikołajowi, kiedy nas odwiedzi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz