poniedziałek, 14 grudnia 2020

15.12.2020

 15.12.2020 r.

Temat: Jesteśmy aktorami

1.”Freeze dance"- rozgrzewka na dzień dobry. Ćwiczcie tak, jak na filmie. Na hasło "freeze"- zamarzamy, czyli stoimy bez ruchu



2.”Aktor” – zagadka słowno-obrazkowa. R. prezentuje dziecku na kartonie rebus: litery ak i obok rysunek toru. Dziecko odczytuje słowo: aktor. R. rozpoczyna rozmowę, zadając pytania:
Kto to jest aktor? Gdzie pracuje aktor? Jakich znacie aktorów?
 
3."Aktorskie miny” – rozpoznawanie nastroju. R. pokazuje dziecku symbole emocji. Dziecko za pomocą min i gestów przedstawia: smutek, złość, radość, szczęście, gniew. R. rozpoznaje przedstawiane stany emocjonalne. Zmiana.


4.„Ćwiczenia aktorskie” – gimnastyka buzi i języka.
R. informuje dziecko, że każdy aktor uczy się prawidłowego wymawiania i akcentowania wyrazów – tzw. dykcji. Dziecko wstaje, kładzie dłoń na przeponie i powtarza za R. ćwiczenia oddechowe:
– Wciąga powietrze nosem, a następnie długo wypuszcza ustami.
– Nabiera powietrza i przesuwa je z policzka do policzka.
– Na jednym wydechu liczy do 10.
– Powtarza sylaby: ho-ho, hi-hi, hu-hu, muuuuu, mi-ko, li-fa, hi-ma.
– Powtarza wyrażenia (wolno, przesadnie wyraźnie): sucha szosa, żółte żelki, różowy rower, szara szafa.

5.„Rekwizyty” – zabawa naśladowcza.
R. przypomina dziecku historię narodzin Jezusa. Gromadzi rekwizyty związane z postaciami w jasełkach: Jezus – lalka (bobas), Maryja – chusta na głowę, Józef – sztuczna broda, królowie – korony, dary, pasterze – koszyczki z darami i kapelusze, aniołki – włosy anielskie i skrzydła. R. proponuje dziecku zabawę w teatr. Dziecko wybiera przedmiot, wciela się w rolę – naśladuje głosem, gestami, zachowaniem.

6. „Gwiazdy” – zabawa sensoryczna; poznawanie różnych faktur. 
R. nawiązuje do tradycji kolędowania, w której w pochodzie kolędnikom towarzyszy „ruchoma” gwiazda – obracająca się sylweta gwiazdy. R. przygotowuje wycięte z materiałów o różnej teksturze gwiazdy (cienki papier, zwykła tektura, tektura falista, folia z bąbelkami, sylweta gwiazdy pokryta folią aluminiową itp.) Dziecko dotyka je, dzieli się wrażeniami i określa cechy materiałów, z których zostały wycięte. R. nożyczkami przecina każdą gwiazdę na połowę, miesza połówki, zasłania dziecku oczy. Zadaniem dziecka z zakrytymi oczami jest odszukanie i dopasowanie połówek tej samej gwiazdy.

7.„Gwiazdka” – praca plastyczno-techniczna.
Każde dziecko otrzymuje styropianową  gwiazdkę. Maluje ją farbą na kolor żółty (lub biały) oraz ozdabia brokatem. Za pomocą szpilki przypina cekiny, tworząc wzorki. Gwiazdki posłużą do wykonania dekoracji na święta a może włożone na kijek do kolędowania?


 8.„Kolędnicy – muzycy” – zabawa bieżna.
Dziecko otrzymuje butelkę. Porusza się z nią swobodnie przy muzyce. Na sygnał i hasło R.: Kolędnicy – muzycy! – dziecko zatrzymuje się i naśladuje grę z wykorzystaniem butelki jako instrumentu (skrzypce, fujarka, gitara, puzon itp. według pomysłów dziecka).   

9.„Świąteczne kolędowanie” – na koniec propozycja pastorałki „Kolęda na dzwonkach”, której się uczyliśmy w przedszkolu.

Pozdrawiamy:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...