piątek, 26 czerwca 2020

26.06.2020   (piątek)

Temat dnia: Witajcie wakacje!

1. Potańcz  z Gumi Misiem


2. Zakończenie roku – R. przeprowadza z dziećmi rozmowę na temat kończącego się roku przed­szkolnego:
Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
Z kim najbardziej lubiłeś się bawić?
Czym lubiłeś się bawić?
Czego się nauczyłeś w tym roku?
Dokąd pójdziesz po wakacjach?
Czym szkoła różni się od przedszkola?

3. Lato wreszcie!– wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści

Lato wreszcie!
Urszula Kozłowska

Już walizki w bagażniku,
torba, plecak, pięć koszyków…
Czy na pewno wszystko mamy?!
Bo za chwilę wyjeżdżamy!
Tata już przy kierownicy,
denerwuje się i krzyczy.
Szkoda przecież każdej chwili!
– Jedźmy w końcu, moi mili!
Lato, lato, lato wreszcie
Nie będziemy siedzieć w mieście!
Wszyscy więc wsiadają prędko:
Dziadek Władek z wielką wędką,
Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek,
Mama (niosąc stos kanapek),
Moja siostra z parasolką
i braciszek z deskorolką,
 
potem ja z piłkami dwiema…
lecz już dla mnie miejsca nie ma!
Lato, lato, lato wreszcie,
Czy będziemy siedzieć w mieście?
Tata mówi: – Nie ma strachu,
jeszcze miejsce jest na dachu.
Więc mi trochę zrzedła minka:
– Ja na dachu? Ja… dziewczynka?
Tata tylko kręci głową:
– Cóż za pomysł, daję słowo?!
Oj! Córeczko moja mała,
coś ty sobie ubzdurała?
Lato, lato, lato wreszcie,
Nie będziemy siedzieć w mieście!
Już na dachu stos bagaży,

a ja uśmiech mam na twarzy.
Siedzę sobie obok mamy,
no i wreszcie wyjeżdżamy!
Słońce nam wskazuje drogę –
już doczekać się nie mogę!
Wiem, że w dali na nas czeka
Las szumiący, łąka, rzeka…
Lato, lato, lato wreszcie,
Nie będziemy siedzieć w mieście!



Rodzic  rozmawia z dzieckiem na temat jego treści:
O czym jest wiersz?
Dokąd wyjeż­dżają bohaterowie wiersza?
Co ze sobą zabierają?

4. Rozwiąż letnie zagadki 
Każdy uczeń go posiada, Zeszyty do niego wkłada. Także w górach albo w lesie
Na swych plecach z chęcią niesie. (plecak)

Pokonuje morskie fale, Silnik niepotrzebny wcale. Łódka z żaglem jest to taka. Bardzo piękna. Zgadnij, jaka? (żaglówka)

To są buty specjalne, na specjalne drogi. Na jesienne deszczyki, na wiosenne roztopy. Nie są to trzewiki, nie są to bambosze. To są niezawodne, gumowe... (kalosze)

Choć ma igłę – nie szyje, Choć ma szybkę – nie szybuje. Choć ma wskazówki – nie godzinę, Lecz drogę wskazuje. (kompas)

Domek z materiału. Łatwo go zbudować. Trochę linek, śledzi. Już można się chować. (namiot) 
Mały, lekki, kolorowy, latem zawsze modny. Dobry do hasania w wodzie, na plażę wygodny. (strój kąpielowy)

Można na niej się opalać,zamki z piasku też budować. Gdy się znudzi, można wolno brzegiem morza spacerować. (plaża)

Ochroni Cię przed wiatrem, kiedy jesteś na plaży. Poczujesz wtedy jak mocno letnie słońce praży. (parawan)

                 
5. Praca w kartach pracy:
Praca z KP4.47a – rozwiązywanie rebusów i rysowanie po śladzie i według instrukcji.

Praca z KP4.47b – rysowanie wakacyjnych planów.
Praca z KP4.48b – kącik grafomotoryczny, łączenie liczb od najmniejszej do największej, koloro­wanie liter, odczytywanie napisu

6. Masażyk Bożeny Formy pt.„Malujemy lato”

Świeci słońce, wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,
pada deszcz: dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach,
kapu, kap, kapu, kap. zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają w różnych miejscach,
A my z latem wyruszamy energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej,
zwiedzić świat, zwiedzić świat. poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,
Policzymy drzewa w lesie dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie,
i kwiaty na łące, rysują kontury kwiatów, powitamy tańcem księżyc masują plecy rozwartymi dłońmi,
i kochane słońce. wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,
Pobiegniemy wąską dróżką, stukają, na przemian, opuszkami palców, górskimi szlakami, rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi,
do kąpieli w słonym morzu całą dłonią rysują fale,
wszystkich zapraszamy. delikatnie szczypią

7. Żegnamy się piosenką "Lato czeka"




Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Warto zwracać uwagę dzieci na wszelkie zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa podczas wa­kacji – omawiać znaki i piktogramy informujące o zalecanych sposobach zachowania w różnych miejscach odwiedzanych w wakacje, przypomnieć numery alarmowe i sposób wzywania pomocy. Warto wspólnie przygotować się do wakacji – przeglądać przewodniki, informatory, mapy, wspól­nie ustalać plan wycieczek (nawet w najbliższej okolicy). Warto zachęcić dziecko do samodzielnego spakowania swoich rzeczy przed podróżą.

Podczas rozmów na temat pójścia dziecka do pierwszej klasy warto budować w nim pozytywny obraz szkoły, lecz jej nie idealizować, a tym bardziej nie straszyć dziecka szkołą. Warto rozmawiać z dzieckiem na temat jego oczekiwań i obaw związanych z rozpoczęciem nowego etapu eduka­cyjnego. Dobrym pomysłem jest wspólna wizyta w szkole oraz wspólne gromadzenie wyprawki szkolnej.


Kochani to już koniec naszych wspólnych zmagań. Zachęcamy Was  do aktywności  na świeżym powietrzu i życzymy miłych wakacyjnych wrażeń i nowych doświadczeń. Pamiętajcie o częstym myciu rąk i przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa.  Pozdrawiamy  słonecznie :) Pani Danka i Pani Asia
                         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...