25.06.2020
( czwartek)
Temat
dnia: Bezpieczne wakacje
Kochani, dziękujemy Wam i Waszym Rodzicom za wszystkie
miłe słowa, kwiaty i niespodzianki. To
był wzruszający dzień. Życzymy Wam
słonecznych i bezpiecznych wakacji!
1. Wyruszamy
na wakacje –może pociągiem?
2. Wakacyjne rady –
wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści. R. mówi: Żeby wakacje
były przyjemne i bezpieczne, trzeba zachowywać się w odpowiedni sposób.
Posłuchaj wiersza z wakacyjnymi radami i postaraj się je zapamiętać.
Wakacyjne
rady Wiera Badalska
Głowa nie jest od
parady,
służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.
Urządzamy
grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest
przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!
Po lekturze wiersza
R. rozmawia z dziećmi na temat jego treści.
3. Przestrzegaj zasad– rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Przypomnienie
numerów alarmowych:
112- uniwersalny numer alarmowy
999- pogotowie
998- straż pożarna
997- policja
4. Pomocne znaki – nauka
odczytywania znaków. R. prezentuje znaki, które informują, co wolno robić, lub
zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwa. Dziecko
próbuje samo sformułować, co oznaczają konkretne znaki, np.:
pole
namiotowe
plaża strzeżona
punkt informacji turystycznej
zakaz kąpieli
zakaz
rozpalania ognisk
flagi na kąpieliskach
biała- kąpiel dozwolona
czerwona- kąpiel zakazana
5. Mali ratownicy– zabawa muzyczna połączona z
nauką zasad. Dziecko dostaje „megafon” (rolkę po papierze toaletowym). R.
odtwarza dowolny utwór instrumentalny, a dziecko tańczy z rolkami według
własnego pomysłu. Na przerwę w muzyce R. recytuje fragment po fragmencie
wybraną zasadę dotyczącą bezpieczeństwa podczas wakacji, a dziecko powtarza ją przez megafon – jak ratownicy na
plaży.
6. Praca w
kartach pracy
KP4.45a– podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na
obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła.
KP4.45b– poruszanie się
po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na
zdjęciach.
KP4.48– kącik grafomotoryczny, pisanie
wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, wyjaśnianie wieloznaczności
podanych wyrazów.
7. Na koniec filmiki, które utrwalą Wam zasady bezpieczeństwa
Bezpieczne wakacje nad wodą - film edukacyjny
Bezpieczeństwo na
rowerze
Na zakończenie zapraszamy Was na relaks przy szumie bałtyckich fal
Pozdrawiamy:)
Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz