28.05.2020
(czwartek)
Temat
dnia: Z rodziną najlepiej
Kochane dzieci, drodzy
rodzice.
Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka Rada Rodziców naszego
przedszkola przygotowała upominki dla każdego dziecka.
Prosimy rodziców o
odbiór ich z przedszkola w poniedziałek, tj. 1 czerwca w godz. od 9.00 do
12.00.
Drodzy rodzice, prosimy jeszcze, abyście przynosili dyplomy z
Wyprawki.
1. Zatańcz na gazecie
Dziecko tańczy samo, lub w parze z rodzicem lub
rodzeństwem na gazecie. Zadanie polega na tym, żeby nie wyjść stopami
poza jej granice. Rodzic wydaje polecenia jak dziecko ma tańczyć, np. na lewej
nodze, na prawej nodze, w kółeczko itp.
2. Rozwiązanie
zagadki B. Szelągowskiej
Rodzic
mówi zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.
Razem
mieszkamy: ja, ty i tata.
Masz młodszą siostrę, starszego brata...
Każdy
pamięta o urodzinach,
bo
taka właśnie jest nasza... (rodzina)
3. Rodzina– rozmowa o
rodzinach dzieci. Rodzic prezentuje dziecku
zdjęcia różnych rodzin, prowadzi rozmowę :
Czy
umiecie podać nazwy członków każdej z rodzin?
Czym
różnią się te rodziny?
Czym
różnią się członkowie rodziny? (płcią,
wiekiem, wyglądem itd.)
Kim jest dla was mama mamy i mama taty?
Kim wy
jesteście dla nich?
Kim
jest dla was tata mamy i tata taty?
Kim wy
jesteście dla nich?
Kim
jest dla was siostra mamy i siostra taty?
Kim
jest dla was brat mamy i brat taty?
Jak
spędzacie czas wolny z rodziną?
Co
najbardziej lubicie robić z rodziną?
Jak
dzielicie obowiązki w swoich rodzinach?
Ile
osób ma twoja rodzina? Policz je.
Kto to
są dziadkowie? Jak mają na imię twoje babcie i twoi dziadkowie?
Ile
dzieci mają twoi rodzice?
Ile
masz rodzeństwa, ile sióstr, ilu braci? Jak się nazywają?
Zabawę
można przeprowadzić w języku obcym, np. angielskim. Rodzic prosi, aby dziecko obejrzało dokładnie
zdjęcia rodzin, a następnie odpowiedziało na pytania, używając słów
określających członków rodziny (mama – mother, tata – father,
babcia – grandmother, dziadek – grandfather, ciocia – aunt,
wujek – uncle, siostra – sister, brat – brother,
rodzeństwo – siblings)
4. Co słychać w domu?–
zagadki słuchowe. R. odtwarza nagranie odgłosów domowych, a
dzieci próbują odgadnąć, co usłyszały.
5. Które
przedmioty należą do mamy, a które do taty?– wyodrębnianie głosek w słowach. R. pokazuje
dzieciom obrazki z przedmiotami, które mogą należeć do taty i / lub do mamy.
Prosi, by dzieci wskazały te przedmioty, które bardziej pasują do taty (lub do
mamy). Uwaga, różne przedmioty mogą należeć do różnych osób! Gdy dane dziecko
wskaże przedmiot, powinno podać jego nazwę, wyodrębnić głoskę w nagłosie i
wygłosie słowa oraz znaleźć podpis do tego obrazka.
odkurzacz
gamepad
pilot do telewizora
suszarka
wiertarka
6. Podskocz,
jeśli usłyszysz głoskę…” –
zabawa ruchowa. Rodzic wyjaśnia dziecku,
że ma podskoczyć, kiedy usłyszy wyraz rozpoczynający się głoską m.
Podaje różne słowa. Gdy słowo nie rozpoczyna się na m, dziecko stoi
nieruchomo. Głoski można dowolnie zmieniać.
7. Praca w kartach pracy
Praca z
KP4.27a –
czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji
Praca z
KP4.27b –
rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru.
8. Moja
wesoła rodzinka –
słuchanie piosenki. Rodzic zachęca
dziecko do wysłuchania piosenki i policzenie, ile razy występuje w niej słowo mama. Omawia z dziekiem treść każdej zwrotki. Następnie prosi dziecko o powtarzanie treści piosenki
wers po wersie. Podczas powtarzania treści
dziecko proponuje gest, który ułatwi rytmiczne odtwarzanie wiersza np.
tupanie, klaskanie, dotykanie podłogi palcem itd.
Moja wesoła rodzinka
sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk
My rodzinę dobrą
mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my jak palce jednej dłoni!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat i ja – to mój mały świat! Dużo słońca,
czasem grad – to wesoły jest mój świat!
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo ma mama wielkie serce!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
9. Dom
to… – zabawa w
skojarzenia. Dziecko kończy zdanie „Dom to…”. Wszystkie odpowiedzi są dobre.
10. Rodzina Treflików- Przyjaźń
Kochani,
zachęcamy Was do oglądania zdjęć i albumów rodzinnych, zdjęć naszej przedszkolnej
rodziny. Może zadzwonicie do dziadków, cioci lub wujka? Na pewno się ucieszą. Miłej
zabawy:) Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz