środa, 27 maja 2020

27.05.2020 (środa)

Temat dnia: Brat i siostra


1. Dni tygodnia – dokończ zdanie
Jaki mamy dzisiaj dzień …… Jeżeli dzisiaj jest …… to  wczoraj był….. a jaki dzień będzie jutro ….. a teraz najtrudniejsze pytanie jaki dzień będzie za dwa dni….? Dodatkowo możecie utrwalić sobie nazwy miesięcy i pory roku.

2. Zatańcz z siostrą lub bratem Zygzaka


3. Rodzina – opowiadanie ilustrowane ruchem. Rodzic  prosi dziecko, aby ustawiło się  twa­rzą do rodzica, który stoi po przeciwnej stronie pokoju. Dziewczynki przyjmują role sióstr, chłopcy– braci. Rodzic  snuje opowieść, dziecko ilustruje ją gestami. Za każdym razem, gdy dziecko usłyszy słowo brat – chłopcy robią przysiad. Kiedy pojawi się słowo siostra – dziewczynki podskakują. Ponadto,  dziecko stara się wykonywać ruchy opowiedziane przez rodzica w opowiadaniu. Pewnego dnia rodzeństwo – brat i siostra - wybrało się na spacer do parku. Wyszli ze swego domu i zrobili 3 kroki do przodu (dziecko przesuwa się do przodu, robiąc trzy kroki). Następnie brat zauważył ślimaka na liściu akacji i cofnął się o jeden krok. Siostra z kolei usłyszała szelest w gałązkach bzu i przesunęła się o dwa kroki w lewo. Brat z siostrą wspólnie wędrują do parku. Zrobili pięć kroków do przodu i trzy kroki w prawo. Siostra zauważyła nadchodzącą babcię i zrobiła jeszcze dwa kroki do przodu. Brat dołączył do niej, ale szedł inną drogą, więc wykonał dwa kroki w lewo i kolejne dwa kroki do przodu… Rodzic kontynuuje opowieść w podobny sposób tak długo aż dziecko  znajdzie się przy rodzicu, po przeciwnej stronie pokoju.

4. Maskotki – praca plastyczna, wykonywanie maskotki dla brata, siostry lub rodziców. Rodzic  rozdaje materiały: skarpetki, włóczki, kolorowe guziki, kolorowy papier lub materiał, klej, wstążeczki, wata do wypełnienia skarpetki. Prosi dziecko, by wypełniło skarpetkę watą. Z włóczki o dowolnym kolorze dziecko robi czuprynkę stworka i przyklejają ją do skarpety. Może związać włoski wstążką. Przykleja oczy z guzików. Z kolorowego materiału (papieru) wycina buźkę. Ozdabia maskotkę według wła­snego pomysłu. Tak przygotowane maskotki można wykorzystać jako pacynki w teatrzyku.

5. Zabiorę brata na koniec świata– akompaniament do piosenki. Rodzic  zaprasza dziecko do wspólne­go wysłuchania piosenki.  Dziecko wykorzystuje dostępne mu instrumenty muzyczne lub stuka drewnianą łyżką  w deskę do krojenia.


Zabiorę brata
sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec

Ten mały to mój starszy brat,
On zawsze bardzo mało jadł,
Marudzi już od rana,
Bo nie chce jeść śniadania.
Więc martwi się rodzina,
Że ma „niejadka” syna.
Przepadam wprost za bratem,
I straszę czasem tatę.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata, Znajdziemy wyspę jak Robinson. Zabiorę brata na koniec świata, Tam zbudujemy wspólny dom.
W szałasie będzie można spać
I pomarańcze z drzewa rwać,
Codziennie jeść banany,
U stóp wspaniałej liany.
A mleko pić z kokosa,
Co rośnie koło nosa.
Nie będzie nikt narzekał,
Że nie pijemy mleka.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…
Wakacje będą cały rok,
Gorąca plaża już o krok,
Powietrze, słońce, woda,
Beztroska i wygoda.
A jeśli za rodziną
Na wyspie zatęsknimy,
Wyślemy list w butelce,
Do siebie zaprosimy.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…

Dziecko  uczy się tekstu refrenu na pamięć. Rodzic  prosi, by opowiedziało, dokąd chciałyby zabrać swoje rodzeństwo (prawdziwe lub wymyślone), co by tam robiły.

6. Karty pracy
Praca z KP4.26a– odszukiwanie osób na fotografii na podstawie przeczytanych zdań oraz tekstu przeczytanego przez N.: Ciocia Julki stoi z lewej strony mamy Julki. Siostra Julki jest ubrana na zie­lono. Babcia Julki stoi z lewej strony cioci.  
Praca z KP4.26b– rozpoznawanie emocji, wymyślanie rozwiązań konfliktów pomiędzy rodzeń­stwem, kontynuowanie rytmów.
Praca z KP4.28a– kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie nazw członków rodziny.

7. Kostka – zabawa matematyczna. Dziecko rzuca  dwoma kostkami. Jego  zadaniem jest zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie wyniku. Teraz kolej na  rodzeństwo lub rodziców. Kto wygrał?



8. Przypomnij sobie piosenki o mamie i tacie z wczorajszego dnia.

9. Przygody ciekawskiej Jadzi i innych dzieciaków – słuchowisko



Pamiętajcie o higienie rąk i stosowaniu zwrotów grzecznościowych. Do jutra:) Pani Danka i Pani Asia








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...