27.05.2020
(środa)
Temat
dnia: Brat i siostra
|
1. Dni
tygodnia – dokończ zdanie
Jaki mamy dzisiaj dzień …… Jeżeli dzisiaj jest …… to wczoraj był….. a jaki dzień będzie jutro …..
a teraz najtrudniejsze pytanie jaki dzień będzie za dwa dni….? Dodatkowo możecie
utrwalić sobie nazwy miesięcy i pory roku.
2. Zatańcz z siostrą
lub bratem Zygzaka
3. Rodzina –
opowiadanie ilustrowane ruchem. Rodzic
prosi dziecko, aby ustawiło się
twarzą do rodzica, który stoi po przeciwnej stronie pokoju. Dziewczynki
przyjmują role sióstr, chłopcy– braci. Rodzic
snuje opowieść, dziecko ilustruje ją gestami. Za każdym razem, gdy
dziecko usłyszy słowo brat – chłopcy robią przysiad. Kiedy pojawi się
słowo siostra – dziewczynki podskakują. Ponadto, dziecko stara się wykonywać ruchy
opowiedziane przez rodzica w opowiadaniu. Pewnego dnia rodzeństwo – brat i siostra
- wybrało się na spacer do parku. Wyszli ze swego domu i zrobili 3 kroki do
przodu (dziecko przesuwa się do przodu, robiąc trzy kroki). Następnie
brat zauważył ślimaka na liściu akacji i cofnął się o jeden krok. Siostra z
kolei usłyszała szelest w gałązkach bzu i przesunęła się o dwa kroki w lewo. Brat
z siostrą wspólnie wędrują do parku. Zrobili pięć kroków do przodu i trzy kroki
w prawo. Siostra zauważyła nadchodzącą babcię i zrobiła jeszcze dwa kroki do
przodu. Brat dołączył do niej, ale szedł inną drogą, więc wykonał dwa kroki w
lewo i kolejne dwa kroki do przodu… Rodzic kontynuuje opowieść w podobny
sposób tak długo aż dziecko znajdzie się
przy rodzicu, po przeciwnej stronie pokoju.
4. Maskotki
– praca
plastyczna, wykonywanie maskotki dla brata, siostry lub rodziców. Rodzic rozdaje materiały: skarpetki, włóczki,
kolorowe guziki, kolorowy papier lub materiał, klej, wstążeczki, wata do wypełnienia
skarpetki. Prosi dziecko, by wypełniło skarpetkę watą. Z włóczki o dowolnym
kolorze dziecko robi czuprynkę stworka i przyklejają ją do skarpety. Może związać
włoski wstążką. Przykleja oczy z guzików. Z kolorowego materiału (papieru)
wycina buźkę. Ozdabia maskotkę według własnego pomysłu. Tak przygotowane
maskotki można wykorzystać jako pacynki w teatrzyku.
5. Zabiorę brata na koniec świata–
akompaniament do piosenki. Rodzic
zaprasza dziecko do wspólnego wysłuchania piosenki. Dziecko wykorzystuje dostępne mu instrumenty muzyczne
lub stuka drewnianą łyżką w deskę do
krojenia.
Zabiorę
brata
sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec
Ten mały to mój
starszy brat,
On zawsze bardzo mało jadł,
Marudzi już od rana,
Bo nie chce jeść śniadania.
Więc martwi się rodzina,
Że ma „niejadka” syna.
Przepadam wprost za bratem,
I straszę czasem tatę.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata, Znajdziemy wyspę jak Robinson.
Zabiorę brata na koniec świata, Tam zbudujemy wspólny dom.
W szałasie będzie można spać
I pomarańcze z drzewa rwać,
Codziennie jeść banany,
U stóp wspaniałej liany.
A mleko pić z kokosa,
Co rośnie koło nosa.
Nie będzie nikt narzekał,
Że nie pijemy mleka.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…
Wakacje będą cały rok,
Gorąca plaża już o krok,
Powietrze, słońce, woda,
Beztroska i wygoda.
A jeśli za rodziną
Na wyspie zatęsknimy,
Wyślemy list w butelce,
Do siebie zaprosimy.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…
Dziecko uczy się tekstu refrenu na pamięć.
Rodzic prosi, by opowiedziało, dokąd
chciałyby zabrać swoje rodzeństwo (prawdziwe lub wymyślone), co by tam robiły.
6. Karty pracy
Praca z KP4.26a– odszukiwanie osób na fotografii na podstawie przeczytanych zdań
oraz tekstu przeczytanego przez N.: Ciocia Julki stoi z lewej strony mamy
Julki. Siostra Julki jest ubrana na zielono. Babcia Julki stoi z lewej strony
cioci.
Praca z KP4.26b– rozpoznawanie emocji, wymyślanie rozwiązań konfliktów pomiędzy
rodzeństwem, kontynuowanie rytmów.
Praca z KP4.28a– kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie nazw członków rodziny.
7. Kostka – zabawa
matematyczna. Dziecko rzuca dwoma
kostkami. Jego zadaniem jest zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie
wyniku. Teraz kolej na rodzeństwo
lub rodziców. Kto wygrał?
8.
Przypomnij sobie piosenki o mamie i tacie z wczorajszego dnia.
9.
Przygody ciekawskiej Jadzi i innych dzieciaków – słuchowisko
Pamiętajcie
o higienie rąk i stosowaniu zwrotów grzecznościowych. Do jutra:) Pani Danka i
Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz