07.05.2020 r.
Temat dnia: W księgarni.
1. Śpiewające
Brzdące- nie ma to, jak trochę ruchu z rana!
2. Zabawa „Książki z księgarni”
Dziecko maszeruje po
pokoju. Na hasło rodzica „Książka z księgarni” dziecko zamienia się w książkę.
Siada na podłodze w siadzie skrzyżnym z wyprostowanymi plecami, łączy ze sobą
dwie dłonie (jak do bicia braw) i ogląda książkę. Powoli odrywa jedną dłoń od
drugiej.
Zabawę powtarzamy kilka
razy.
3. „Wnętrze
księgarni”
Rodzic opowiada dziecku
o miejscu, gdzie kupujemy książki, tak aby nie używać słowa księgarnia. Rodzic
wyjaśnia dziecku co to jest księgarnia, słowami jak niżej:
Jest to miejsce, w
którym
znajdują się książki.
Różne, kolorowe…
są tam też i malowanki
oraz łamigłówki i
wykreślanki.
Grube tomy książek,
lektury oraz poradniki,
gazety, krzyżówki i
miesięczniki.
(KSIĘGARNIA)
Księgarnia – prowadzi
sprzedaż książek i artykułów pokrewnych takich jak czasopisma, mapy,
przewodniki, rebusy, kolorowanki itp.
Wirtualna wycieczka do księgarni
4. „Czy to prawda, czy też nie?” – zabawa
dydaktyczna. Dziecko otrzymuje dwie kartki z buźkami: wesoła, smutna. Rodzic
czyta kolejno zdania na temat wyglądu książki lub sposobu korzystania z niej, a
zadaniem dziecka jest stwierdzenie (określenie) czy zadnie jest prawdziwe lub
dotyczy prawidłowego zachowania podnosi wesołą buźkę, jeśli zdanie jest
nieprawdziwe lub odnosi się do złego traktowania książki dziecko podnosi smutną
minkę.
- Ładna i czysta okładka książki
- Poplamione kartki,
- Pozaginane rogi,
- Książkę oglądamy brudnymi rękoma
- Gdy jemy obiad oglądamy książkę
- Rzucam książką o podłogę
- Książkę odkładam na półkę
- Gdy chcemy kupić książkę idziemy do apteki.
- Gdy chcemy wypożyczyć książkę, idziemy do biblioteki.
- Książka ma wiele stron, które są z papieru.
- Nie oglądamy książek, jeśli nie umyjemy rąk.
- Żeby zaznaczyć miejsce, w którym czytamy, zaginamy róg kartki.
- Poplamione kartki,
- Pozaginane rogi,
- Książkę oglądamy brudnymi rękoma
- Gdy jemy obiad oglądamy książkę
- Rzucam książką o podłogę
- Książkę odkładam na półkę
- Gdy chcemy kupić książkę idziemy do apteki.
- Gdy chcemy wypożyczyć książkę, idziemy do biblioteki.
- Książka ma wiele stron, które są z papieru.
- Nie oglądamy książek, jeśli nie umyjemy rąk.
- Żeby zaznaczyć miejsce, w którym czytamy, zaginamy róg kartki.
5. Książeczka sensoryczna
Książeczka sensoryczna– jest to książeczka wielozmysłowa, która rozbudza
zmysły dziecka z wykorzystaniem jednocześnie zmysłu dotyku. Wykonana jest
z miękkich tkanin, materiałów np. filcu pluszu, nasion, patyczków,
kamyków, styropianu itp.
Rodzic wspólnie z
dzieckiem zszywaczem łączy kilka kartek z bloku technicznego (tektury).
Następnie z dostępnych materiałów w domu tworzy książeczkę sensoryczną od 3 do
5 stron.
Materiały możliwe do
wykorzystania: nasiona (np. fasoli, grochu), różne tkaniny, patyczki,
kamyczki, guziczki, styropian, gąbeczki, folia bąbelkowa, aluminiowa, słomki,
wykałaczki, nakrętki itp.
Poniżej przedstawiam
link do przykładowych książeczek sensorycznych.
6. Praca
w kartach pracy nr 4 str. 7a, 7b i 8a.
7. "Książka w piosence"- A teraz posłuchajcie
proszę Kochani piosenek o książkach, może którąś z nich postaracie się nauczyć.
Piosenka o czytaniu
książek
Piosenka „Bajeczki”
Kochane Dzieci, życzymy Wam wesołego dnia! A jak już zmęczycie się zabawami, proponujemy Wam odpoczynek z kotkiem. Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz