08.04.2020
Temat
dnia: Wielkanocny koszyczek
1.Ile masz
lat…tyle… - dyktando ruchowe.
Rodzic wymyśla rodzaj ćwiczeń, a dziecko wykonuje
tyle, ile ma lat, np. 6 lub 7 podskoków, przysiadów, pajacyków, itp.
2.Legenda o białym baranku – wysłuchanie legendy o białym
baranku: Zastanówcie się, proszę, podczas słuchania, o co pokłóciły się
zwierzęta w koszyku. Postarajcie się zapamiętać co znalazło się w koszyku
wielkanocnym.
Legenda o białym
baranku
Urszula Pukała
Posłuchajcie tylko
ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.
Żółciutki kurczaczek
macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Co ty opowiadasz –
dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują.
Brązowy zajączek
śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam
mój widok dzieciom ślinka leci.
Dlaczego tak głośno
kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.
Zapraszam dzieci do rozmowy: Kto gościł w wielkanocnym koszyku?
O co pokłóciły się zwierzątka? Spróbujcie przypomnieć sobie, jaki kolor miały
pisanki w koszyku. Próbujcie sformułować
porównania. np. Zielony jak łąka, żółty jak..., czekoladowy jak… itp.
3.Co
włożymy do koszyczka?– dziecko w parze z rodzicem opowiada o wybranym produkcie z
koszyczka rozpoczynając: Do koszyczka włożę produkt, który… Kiedy
zagadka zostanie rozwiązana, następuje zamiana ról. Zabawę powtarzamy kilka
razy. Ustalanie od jakich głosek rozpoczynają
się nazwy, co słychać na końcu, a co w środku.
4.Koszyczek
wielkanocny
– przestrzenna
praca plastyczna z wykorzystaniem W44. Dzieci wypychają kształt
koszyczka wielkanocnego i wycinają paski, które przeplatają przez otwory.
Następnie przewlekają ozdobny sznurek przez dziurki i zawiązują supełek na
końcu.
Wyprawka , karta
44
5.Wielkanocna piosenka – swobodna
interpretacja ruchem treści piosenki. Podczas słuchania piosenki spróbujcie
naśladować ruchami ciała to, co dzieje się w utworze. Spróbujcie również
policzyć, ile razy w piosence pojawia się słowo „zając”. Aby łatwiej
zapamiętać, możecie pomóc sobie, licząc na palcach.
„Zając”
Sł. Agnieszka Kopacz
Muz,: Agnieszka Kopacz, Piotr Belak
Zając długie uszy ma
Tralala tralala
Nosek słodki, oczka dwa
Hopsa hopsasa
Każdy zając skacze: hop
Hop hop hop
Hop hop hop
Jeden skok, drugi skok
Teraz wszyscy: hoop
Kropki, kreski i litery str.35
6. Polecam czytanie sylabami
7. Wielkanocne sprzątanie Kota Filemona- dla relaksu :)
8. Liczenie naprzemienne A przed snem…. może policzycie
baranki. kurczaczki, pisanki…co tylko zachcecie.
Utrwalając
kolejność liczb możemy liczyć na zmianę z dzieckiem. Rodzic zaczyna jeden - baranek,
dziecko-dwa baranki, itd.
Pozdrawiamy:)
pani Danka i pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz