środa, 8 kwietnia 2020


08.04.2020

Temat dnia: Wielkanocny koszyczek 

1.Ile masz lat…tyle… -  dyktando ruchowe.
Rodzic wymyśla rodzaj ćwiczeń, a dziecko wykonuje tyle, ile ma lat, np. 6 lub 7 podskoków, przysiadów, pajacyków, itp.

2.Legenda o białym baranku – wysłuchanie legendy o białym baranku: Za­stanówcie się, proszę, podczas słuchania, o co pokłóciły się zwierzęta w koszyku. Postarajcie się zapamiętać co znalazło się w koszyku wielkanocnym.

Legenda o białym baranku
Urszula Pukała
Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.
Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują.
Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Zapraszam dzieci do rozmowy: Kto gościł w wielkanocnym koszyku? O co pokłóciły się zwierząt­ka? Spróbujcie przypomnieć sobie, jaki kolor miały pisanki w koszyku. Próbujcie  sformułować porównania. np. Zielony jak łąka, żółty jak..., czekoladowy jak… itp.

3.Co włożymy do koszyczka?–  dziecko w parze z rodzicem opo­wiada o wybranym produkcie z koszyczka rozpoczynając: Do koszyczka włożę produkt, który… Kiedy zagadka zostanie rozwiązana, następuje zamiana ról. Zabawę powtarzamy kilka razy. Ustalanie od jakich głosek  rozpoczynają się nazwy, co słychać na końcu, a co w środku.

4.Koszyczek wielkanocny – przestrzenna praca plastyczna z wykorzystaniem W44. Dzieci wypy­chają kształt koszyczka wielkanocnego i wycinają paski, które przeplatają przez otwory. Następnie przewlekają ozdobny sznurek przez dziurki i zawiązują supełek na końcu.
Wyprawka , karta 44
 

5.Wielkanocna piosenka swobodna interpretacja ruchem treści piosenki. Podczas słuchania piosenki spróbujcie naśladować ruchami ciała to, co dzieje się w utworze. Spróbujcie również policzyć, ile razy w piosence pojawia się słowo „zając”. Aby łatwiej zapamiętać, możecie pomóc sobie, licząc na palcach.



„Zając”

Sł. Agnieszka Kopacz
Muz,: Agnieszka Kopacz, Piotr Belak

Zając długie uszy ma
Tralala tralala
Nosek słodki, oczka dwa
Hopsa hopsasa

Każdy zając skacze: hop
Hop hop hop
Hop hop hop
Jeden skok, drugi skok
Teraz wszyscy: hoop

KP.42b

Kropki, kreski i litery str.35


6. Polecam czytanie sylabami 



7. Wielkanocne sprzątanie Kota Filemona- dla relaksu :)



8. Liczenie naprzemienne A przed snem…. może policzycie baranki. kurczaczki, pisanki…co tylko zachcecie.
Utrwalając kolejność liczb możemy liczyć na zmianę z dzieckiem. Rodzic zaczyna jeden - baranek, dziecko-dwa baranki,  itd.

Pozdrawiamy:) pani Danka i pani Asia 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...