01.04.2020
Temat dnia: W gospodarstwie
1. Na wiejskim podwórku – oglądanie filmiku.
Dziecko opowiada
budując zdania złożone. , wymienia zwierzęta, odpowiada na pytanie N.: Co to jest
gospodarstwo wiejskie? Jakie jeszcze zwierzęta można spotkać na wiejskim
podwórku? Jak się nazywają samce, jak – samice, a jak – młode tych zwierząt? W
jaki sposób należy się zachowywać wobec zwierząt? N. zwraca uwagę na to, że nie
wolno podchodzić do nieznajomych zwierząt, nie należy ich straszyć ani
zaczepiać. Wspólnie z rodzicami
czyta tekst.
2. „W zagrodzie”. Dziecko naśladuje ruchem
i głosem zwierzątka:
Piesek szczeka: Hau,
hau, hau.
Kotek miauczy: Miau,
miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko,
dak.
Kaczka kwacze: Kwa,
kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę,
gę.
Owca beczy: Be, be,
be.
Koza meczy: me, me,
me.
Indor gulgocze: Gul,
gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu,
mu.
Konik parska: Prr,
prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
3. „Koci spacer”. N. Dziecko
przechodzi po sznurku lub krawędzi dywanu stopa za stopą, ręce ma rozstawione na bok.
Następnie wykonują ćwiczenie z utrudnieniami: akcentowaniem palcami każdego kroku
i uginaniem tylnej nogi, z sięganiem nogą w dół do podłogi, z przysiadami i
dotknięciem sznurka i, z obrotami po
wspięciu na palce.
4. „Pełzające dżdżownice”. Dziecko kładzie się przodem na dywanie i pełznie do
przodu pod rozstawionymi krzesłami. Na
koniec chodzi na na czworakach po całym
pokoju.
5. „Ł jak
łapa” –
wprowadzenie litery. Dziecko wskazuje ilustrację łapy, wyklaskuje słowo zgodnie
z modelem sylabowym wyrazu: ła-pa,
jednocześnie wskazując kolejne pola na planszy. Dziecko liczy sylaby w wyrazie ( ła- pa – 2), tupie, dotyka podłogi jednym palcem. Dziecko
przelicza wszystkie głoski,
wspomagając się palcami.
„Chodzimy
po ł” – rodzic wspólnie z dzieckiem układa z
szalików kształt litery ł.
Zadaniem dzieci jest przejść zgodnie z kształtem litery obok szalików. Podczas
chodzenia dzieci wypowiadają głoskę ł krótko, nie wydłużając jej
brzmienia. Następnie dziecko układa ze sznurowadeł, guzikow jedną wielką literę Ł i jedną małą
literę ł .
„Piszemy
ł” – dziecko
pisze tę literę palcem na podłodze i w powietrzu, wypowiadając głoskę ł z
różną intonacją. Rodzic zwraca uwagę dziecka na kierunek pisania litery oraz na
jej miejsce w liniaturze. Potem dziecko
pisze literę na tacy z kaszą manną.
KP
35a, 35b
6. „Czego brakuje” – dziecko siedzi na dywanie rodzic układa kilka dowolnych
zwierzątek lub zabawek. Dziecko podaje
ich nazwy. Następnie odwraca się, a Rodzic zabiera jedną zabawkę. Dziecko powtórnie się
odwraca, próbuję odgadnąć, której zabawki brakuje. W kolejnych rundach Rodzic.
zwiększa liczbę zabawek, które leżą na dywanie, a także tych, które zabiera.
KP
36b, 37a
7. Praca
plastyczna z ręki dziecka
Dziękujemy również Rodzicom, bo to dla Was też trudny czas. Mam jednak nadzieję, że z wyrozumiałością podchodzicie do takiej formy pracy z dziećmi.
Najważniejsze jest jednak zdrowie, pamiętajcie więc wszyscy o myciu rąk, wietrzeniu pomieszczeń, dobrym odżywianiu i odpowiedniej ilości snu.
Pozdrawiamy :) Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz