środa, 1 kwietnia 2020


01.04.2020

Temat dnia: W gospodarstwie

1. Na wiejskim podwórku – oglądanie filmiku.




 Dziecko opowiada  budując zdania złożone. , wymienia zwierzęta,  odpowiada na pytanie N.: Co to jest gospodarstwo wiejskie? Jakie jeszcze zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? Jak się nazywają samce, jak – samice, a jak – młode tych zwierząt? W jaki sposób należy się zachowywać wobec zwierząt? N. zwraca uwagę na to, że nie wolno podchodzić do nieznajomych zwierząt, nie należy ich straszyć ani zaczepiać. Wspólnie z rodzicami czyta tekst.

2. „W zagrodzie. Dziecko naśladuje  ruchem  i głosem zwierzątka:

Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
    A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.

3. „Koci spacer”. N. Dziecko  przechodzi po sznurku lub krawędzi dywanu  stopa za stopą, ręce ma rozstawione na bok. Następnie wykonują ćwiczenie z utrudnieniami: akcentowaniem palcami każdego kroku i ugina­niem tylnej nogi, z sięganiem nogą w dół do podłogi, z przysiadami i dotknięciem  sznurka i, z obrotami po wspięciu na palce.

4. „Pełzające dżdżownice”. Dziecko  kładzie się przodem na dywanie i pełznie do przodu  pod rozstawionymi krzesłami. Na koniec chodzi na na czworakach  po całym pokoju.
                         
5. „Ł jak łapa” – wprowadzenie litery. Dziecko wskazuje ilustrację łapy, wyklaskuje słowo zgodnie z modelem  sylabowym wyrazu: ła­-pa, jednocześnie wskazując kolejne pola na planszy. Dziecko  liczy sylaby w wyrazie ( ła- pa – 2),  tupie, dotyka podłogi jednym palcem.   Dziecko  przelicza wszystkie  głoski, wspomagając się palcami.
„Chodzimy po ł”   rodzic wspólnie z dzieckiem układa z szalików  kształt litery ł. Zadaniem dzieci jest przejść zgodnie z kształtem litery obok szalików. Podczas chodzenia dzieci wypowiadają głoskę ł krótko, nie wydłużając jej brzmienia. Następnie dziecko  układa  ze sznurowadeł, guzikow   jedną wielką literę Ł i jedną małą literę ł .
„Piszemy ł” – dziecko pisze tę literę palcem na podłodze i w powietrzu, wypowiadając głoskę ł z różną intonacją. Rodzic zwraca uwagę dziecka na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze.  Potem dziecko pisze literę na tacy z kaszą manną.
KP 35a,   35b

    


 6. „Czego brakuje” – dziecko siedzi  na dywanie rodzic układa kilka dowol­nych zwierzątek lub zabawek. Dziecko podaje  ich nazwy. Następnie odwraca się, a Rodzic  zabiera jedną zabawkę. Dziecko powtórnie się odwraca, próbuję odgadnąć, której zabawki brakuje. W kolejnych rundach Rodzic. zwiększa liczbę zabawek, które leżą na dywanie, a także tych, które zabiera.
KP 36b,   37a


    


7. Praca plastyczna  z ręki  dziecka


Gotową kartę pracy możemy wykorzystać  do dekoracji pokoju a potem  wkładamy do teczki. Powodzenia!

Dziękujemy również Rodzicom, bo to dla Was też trudny czas. Mam jednak nadzieję, że z wyrozumiałością podchodzicie do takiej formy pracy z dziećmi.
Najważniejsze jest jednak zdrowie, pamiętajcie więc wszyscy o myciu rąk, wietrzeniu pomieszczeń, dobrym odżywianiu i odpowiedniej ilości snu.
Pozdrawiamy :) Pani Danka  i Pani Asia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szuwarki 14.01.2022

 Data 14.01.2022 (piątek) Temat kompleksowy: Kto to taki mama mamy, tata taty? Temat dnia: Życzenia dla babci i dziadka 1. Poranna rozgrzewk...