31.03.2021( środa)
Temat: Robimy pisanki
1.„Tańczące kurczaki” – rozgrzewka taneczna.
2.„Bajka o jajkach” – obejrzenie prezentacji multimedialnej na temat jajek: co wykluwa się z jajka, jakie są rodzaje jajek, co można zrobić z jajek.
3. Piosenka - Kura czy jajo? Posłuchaj i zaśpiewaj.
4. „Jajko mądrzejsze od kury” – doświadczenia. Pod czujnym okiem rodziców przeprowadźcie kilka doświadczeń.
Potrzebne będą: 1 surowe jajko woda, sól, ocet, latarka, 3 szklane butelki, zapałki, szklanki
– „Jajko w occie” – wypowiedzi na temat wyglądu i cech jajka z octu i zwykłego, prześwietlanie obu jajek latarką.
– „Jajko w butelce” – obserwacja. Na szyjkach 3 szklanych butelek z otworem nieco mniejszym od najszerszego obwodu jajka stawiamy surowe jajko w twardej skorupce, jajko z octu i jajko ugotowane na twardo i obrane.
R. zadaje pytanie:
Co się stanie, gdy do butelki wrzucimy zapalone zapałki?
Dziecko stawia tezy. R. wrzuca do kolejnych butelek zapalone zapałki, a dziecko stawia na szyjce jajko – na jednej surowe, na drugiej to z octu. Obserwuje wynik. W butelce w wyniku spalania tlenu wytworzyło się podciśnienie, które wciąga jajko z octu. Uwaga! Surowe jajko może się rozbić.
– „Uczymy jajko pływać” – działanie dziecka. Potrzebne będą jajka o różnym stopniu świeżości. Dziecko ma szklankę napełnioną wodą do 3/4 wysokości. Wkłada do niej jajko i sprawdza, jak ono zachowuje się w wodzie.
Jajko świeże zatonie – nie ma w nim powietrza; jajko nieświeże będzie się unosiło tuż pod powierzchnią – w środku ma dużo powietrza.
5.Zabawy ruchowe
- „Jajka do koszyka” – zabawa z elementem rzutu. Dziecko staje ok. 2 m od kosza. Wrzuca do niego piłki. Zabawa kończy się, gdy wszyscy wrzucą piłki.
- „W chowanego z pisanką” – zabawa integracyjna.
Dziecko zakrywa na chwilę oczy lub wychodzi z pokoju, R. w dowolnym miejscu chowa styropianowe jajko. Dziecko ma znaleźć jajko, kierując się wskazówkami co do odległości: najdalej, daleko, blisko, bliżej, najbliżej, jest.
Gdy odnajdzie jajko, teraz ono chowa, a R. szuka.
6.Wielkanocne pisanki
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kultura-sztuka/jajka-wielkanocne
7.”Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne” ...piosenki dla dzieci
8.„Pisanki” – działanie dzieci.
Każde dziecko ma jajko na twardo w skorupce lub wydmuszkę.
Owija ją kilka razy dość grubym sznurkiem i wkłada do słoja z przygotowanymi barwnikami. Są to barwniki do jajek lub rozcieńczone kolorowe tusze przygotowane wcześniej w dużych
słojach – kilka dowolnych kolorów.
• wydmuszki lub jajka na twardo, dość gruby sznurek, słoje z rozpusz-
czonymi barwnikami do jajek lub kolorowymi tuszami
9. Praca w książkach
Praca z KP3.54 – ćwiczenia w czytaniu i liczeniu, kolorowanie według instrukcji, logiczne myślenie.
Praca z CziP59 – rysowanie po śladzie, kreślenie ornamentów, pisanie wyrazów po śladzie.
Praca z L.58 – wykonywanie obliczeń i kolorowanie pisanek wg wskazówek.
Na koniec kilka propozycji do wykorzystania przez chętnych:
„Jak narysować zajączka?"
„Jak narysować kurczaczka?"
Bajka dla chetnych :
Kubuś – Wielkanoc
Pamiętajcie o dokładnym myciu rąk po spacerze, zabawie i przed posiłkami. Dbajcie o siebie. Pozdrawiamy:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz