22.06.2020
(poniedziałek)
Temat
dnia: W górach
Zaproszenie
Serdecznie zapraszamy
kończących przedszkole starszaków
z grupy Żeglarzy i Szuwarków
na pożegnanie z przedszkolem,
które odbędzie się
24 czerwca o godz. 11:00
24 czerwca o godz. 11:00
w naszym ogrodzie.
Kochani – witamy Was serdecznie w ostatnim wspólnym
tygodniu. Będziemy rozmawiać o wakacjach. Wakacyjnie wita Was piosenka
MUZOLAKÓW.
1. Muzolaki
- Wakacje
2. Góry,
nasze góry – słuchanie wiersza, wytłumaczenie pojęć: hale, baca.
Góry,
nasze góry Janina Porazińska
Góry, nasze góry.
Hale, nasze hale.
Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.
Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.
Kto was przewędrował? Góral rodowity.
pytania:
Kto to jest góral?
Gdzie według wiersza góral wypasa owce?
Co to są hale?
Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?
Prezentacja napisów:
hale, baca,
owce, Tatry,
dziecko czyta, następnie układa z liter Alfabetu.
3. W
górach – zapoznanie z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami. R.
pokazuje dziecku na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry,
który dziecko odczytuje. R. wspólnie z dzieckiem omawia góralskie tradycje:
stroje ludowe, gwarę i potrawy.
Co
można robić w górach?
Jakie
zwierzęta i rośliny można spotkać w górach?
Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku
turystycznym?.
góry
chata góralska
strój góralski
wypas owiec
oscypek
4. Na
górskim szlaku – R. tworzy tor przeszkód imitujący górski szlak. Podczas jego
pokonywania mogą pojawić się przeszkody, np. przejście po kamieniach ( gazetyi
), skok przez kałuże (poduszki), przejście przez kładkę nad strumykiem (linia
narysowana ), wąska ścieżka (długi sznurek / skakanka).
5. Górski pejzaż –
praca plastyczna. Dziecko maluje farbami na dużym lub mniejszym arkuszu
papieru pejzaż górski.
6. Praca
z KP4.43a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka,
naklejanie go na kartce.
7. Zestaw
ćwiczeń gimnastycznych
„Rajd rowerowy”
– dziecko kładzie się na plecach i
naśladuje jazdę rowerem do słów rymowanki: Jedzie rowerek na spacerek, jaki
z tyłu ma numerek. Następnie wjeżdża pod górkę – zwalnia, zjeżdża z górki –
przyśpiesza, jedzie po prostej – bardzo szybko. Na koniec klęka na kolano i
naśladuje pompowanie dętki. Wymienia wakacyjne miejsca, do których przyjechało.
„Łodzie” –
R. rozdaje dziecku kocyk. Dziecko siada
w klęku na złożonym na pół kocyku. Kocyki to łodzie, a rączki dziecka to
wiosła. Dziecko płynie, odpychając się od podłogi, w wakacyjną podróż. Po
drodze napotyka różne trudności i
przeszkody. Musi przepłynąć pomiędzy krzesłami, poduszkami, następnie przejść i
przenieść swoją łódź nad poduszkami.
„Zamki z piasku” – dziecko buduje zamki z klocków z gąbki i
różnych poduszek, kartonów.
„Powódź i samolot” – dziecko ruchem naśladuje powódź –
wchodzi na kanapę lub przęsło na
określoną wysokość, potem samolot – leży tyłem na podłodze, ręce w bok. R.
bardzo szybko zmienia komendy.
8. Zmęczyliście się? Odpocznijcie nad górskim strumykiem.
9. Tishi, Tashi i Ubaki przypominają, jak przygotować się do wyprawy w góry
10. Wycieczka w góry Bolka i Lolka- sprawdźcie, czy chłopcy przestrzegają zasad dotyczących górskich wypraw!
Do zobaczenia w środę! My już
nie możemy się doczekać. A Wy? :) Pani Danka i Pani Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz